Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز شنبه برای سومین روز متوالی، میان نیروهای اوکراینی و نیروهای منطقه خود مختار «دونباس» تبادل آتش رخ داد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، نیروهای اوکراینی و جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» روز شنبه یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کردند. دولت کی‌یف مدعی شد که نیروهای نواحی خودمختار، روز شنبه دوازده بار آتش‌بس را نقض کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبران دونتسک در حالی اوضاع در شرق اوکراین را «بحرانی» توصیف کرده‌اند که روز گذشته نیز دولت کی‌یف از ۶۶ مورد تبادل آتش میان دو طرف خبر داده بود.

تا صبح شنبه بیش از ۶۶۰۰ نفر از زنان، کودکان و سالمندان، مناطق مسکونی نواحی خودمختار شرق اوکراین را تخلیه کرده‌اند و به گفته رهبران این منطقه، با تداوم حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌ای نیروهای کی‌یف، صدها هزار نفر دیگر نیز خانه‌های خود را ترک خواهند کرد.

از سوی دیگر، «دنیس پوشیلین» رئیس دولت خودمختار دونتسک روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای در این منطقه بسیج عمومی اعلام کرده و از نیروهای ذخیره نیز درخواست کرد به پایگاه‌های نظامی مراجعه کنند.

علاوه بر این جمهوری خلق دونتسک اعلام کرد که شامگاه روز جمعه یک خودرو در نزدیکی یک ساختمان دولتی در این منطقه منفجر شده که هدف آن رئیس پلیس این ناحیه بود اما به کسی آسیب نرسید.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد شنبه در واکنش به این تحولات گفت: «روزهای گذشته شاهد نقض‌های مکرر از سوی جدایی طلبان طرفدار روسیه (در شرق اوکراین) بوده‌ایم».

رئیس جمهور آمریکا افزود: «روسیه به انتشار اطلاعات گمراه کننده در راستای توجیه حمله خود همانند گذشته می‌پردازد».

وی مدعی شد که نیروهای روس از مناطق مرزی متعدد به محاصره اوکراین پرداخته‌اند و انتظار می‌رود، روسیه طی روزهای آتی، به حمله علیه اوکراین بپردازد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: لوهانسک دونتسک بحران اوکراین شرق اوکراین روز شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۸۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو کار مذاکرات با حماس را پیچیده کرد

یک مقام صهیونیستی گفت که اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر ای رژیم در مورد حمله به رفح، مذاکرات تبادل اسرا با حماس را پیچیده کرد.

براساس گزارش القدس العربی، این مقام که ترجیح داد نامش فاش نشود، در مصاحبه خود با نیویورک تایمز، مذاکرات جاری آتش بس و تبادل زندانیان با میانجیگری قطر و مصر را دشوار توصیف کرد.

وی افزود که وعده نتانیاهو برای حمله به رفح منجر به تشدید موضع حماس در جریان مذاکرات شد. از سوی دیگر، نتانیاهو اتهام یک مقام اسرائیلی مبنی بر «خنثی کردن» تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس و تبادل اسرا با حماس را رد کرد.

دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد: این ادعا که نخست‌وزیر، کسی بود که توافق آزادی اسرا را خراب کرد، کاملا دروغ و فریب عمدی است.

این تحولات همزمان با آغاز تهدید ارتش صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها برای تخلیه  از محله‌های شرقی منطقه رفح و عزیمت به منطقه المواسی در جنوب غربی نوار غزه است.

ارتش اشغالگر در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی نقشه‌هایی را منتشر کرد که مسیر‌های تخلیه فلسطینی‌ها را نشان می‌دهد که اکثر آنها به دلیل جنگ هفت ماه گذشته از مناطق شمالی و مرکزی به سمت رفح آواره شده‌اند.

این درحالی است که پیش از این نیز ارتش صهیونیستی منطقه‌های امن را مشخص کرده و فلسطینیان را در همان مناطق بمباران کرده بود.

 مترجم: مینا عظیمی

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • نتانیاهو کار مذاکرات با حماس را پیچیده کرد
  • استقرار اولین گروه از نیرو‌های رزمی فرانسه در اوکراین
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات
  • استقرار اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • سومین صعودکننده به لیگ برتر انگلیس 25-2024 چه تیمی خواهد بود؟
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • نخستین تصاویر تبادل آتش در زاهدان