Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه خبری «سی جی تی ان» چین، سفارت چین در انگلیس، اظهارنظرهای دولت «بوریس جانسون» درباره «شین جیانگ»، «هنگ کنگ» و «تایوان» را تحریف واقعیت توصیف کرد و پایان دادن به اینگونه اظهار نظرها را خواستار شد. 

سخنگوی سفارت چین در انگلیس در سخنان خود، کشورها را ترغیب کرد تا از تقسیم بندی و تحریک کردن برای مقابله و رویارویی جلوگیری کنند و در اعتراض به چنین اقداماتی، از آنها به عنوان مداخله در امور کاملا داخلی چین نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این واکنش در پاسخ به بیانیه مشترکی است که روز چهارشنبه پس از دیدار مجازی میان «بوریس جانسون» و «اسکات موریسون» نخست وزیران انگلیس و استرالیا منتشر شد. نخست وزیران دو کشور در این بیانیه مشترک، نگرانی های خود را درباره آنچه "نقض حقوق بشر از سوی چین" عنوان شد به اشتراک گذاشته بودند. این درحالی است که سخنگوی سفارت چین، همه این اظهارنظرها را رد کرد.  

دیپلمات چینی در سخنانش تاکید کرد: « نقض حقوق بشر ذکر شده در «شین جیانگ» تهمتی بدخواهانه است. درحال حاضر شین جیانگ از توسعه اقتصادی،ثبات اجتماعی و یکپارچگی قومی برخورد است و حقوق اساسی مردم از همه گروه ها و قومیت ها به شکل کامل حفظ می شود. 

سفارت چین همچنین انگلیس و استرالیا را متهم کرد که به شایعه پراکنی درباره منطقه دامن می زنند و از هر دو کشور خواست به اطلاعات واقعی استناد کنند. در عین حال از این دو کشور درخواست کرد تا به اصول چین احترام بگذارند و از دخالت در مسئله «تایوان» دست بردارند، زیرا این مسئله در خلیج تایوان تهدیدی برای صلح و ثبات است. 

دولت چین همچنان یادآور شده است که همواره از آزادی دریانوردی در دریای چین جنوبی با درنظرگرفتن قوانین بین المللی پشتیبانی و حمایت کرده است اما انگلیس و آمریکا به دفعات در حال تنش زایی در منطقه با اجرای رزمایش های ارتشی می باشند. 

سخنگوی سفارت چین همچنین افزود: این واقعیت که در سال های اخیر هنگ کنگ از آشوب به حکومتی ثابت و سپس به رفاه رسید کاملا ثابت می کند اجرای قانون امنیت ملی هنگ کنگ از سوی چین به درستی انجام شده است.

برچسب‌ها انگلیس استرالیا چین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس استرالیا چین انگلیس استرالیا چین سفارت چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۸۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به تکرار ادعای یک‌جانبه کویت درباره میدان آرش

به گزارش گروه سیاست ایسکانیوز، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به تکرار ادعای یکجانبه کویت درباره میدان آرش در بیانیه پایانی سفر امیر کویت به مصر، ضمن مردود دانستن این ادعا افزود: تکرار این ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس از سوی طرف کویتی مایه تاسف است.

بیشتر بخوانید: کنعانی: ایران برای تقویت همکاری‌های اقتصادی اهمیت ویژه قائل است

کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین‌ اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می‌کنیم از تکرار توسل به روش‌های بی‌حاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد نموده و از دولت‌های ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقاء روابط و همکاری‌ها گام بردارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229182 برچسب‌ها کویت

دیگر خبرها

  • رییس صداوسیما: سریال حشاشین بر اساس تحریف تاریخ اتفاق افتاده؛ ساترا برای پخشش تذکر داد و سکوها هم در همین راستا اقدام کردند/ نمره صداوسیما در حوزه کار روی مساله عفاف و حجاب خیلی بالا نیست
  • تلاش برای اقدام به قتل در مدرسه‌ای دیگر در انگلیس
  • واکنش کنعانی به تکرار ادعای یک‌جانبه کویت درباره میدان آرش
  • مشارکت احتمالی کره جنوبی در پیمان آکوس؛ محور گفت‌وگوهای دو جانبه سئول و کانبرا
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • تحریف تاریخ، تضعیف شیعه و باقی توطئه‌ها
  • تحریف تاریخ، تضعیف شیعه و باقی توطئه‌‌ها