Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مقاله از سایت اسمارتکو، به تعمیر جک درب اتوماتیک و نحوه تعمیر و عیب یابی آن پرداخته و نکات مهمی را در این خصوص، ارائه خواهیم داد. پس همراه ما باشید.

به گزارش برنا، جک درب اتوماتیک، از تجهیزات پیشرفته ای می باشد که در چند دهه اخیر، وارد بازار مصرف شده است. این وسیله، همانند دیگر تجهیزات اتوماتیک ممکن است خراب شود‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس در صورت خرابی جک درب اتوماتیک، جای نگرانی نبوده و اغلب خرابی های آن، قابل تعمیر می باشند.

تعمیر جک درب اتوماتیک

در این مقاله از سایت اسمارتکو، به  تعمیر جک درب اتوماتیک و نحوه تعمیر و عیب یابی آن پرداخته و نکات مهمی را در این خصوص، ارائه خواهیم داد. پس همراه ما باشید.

جک درب اتوماتیک چیست؟

جک های برقی با استفاده از انرژی الکتریکی برای باز و بسته کردن درب به کار می روند. امروزه اغلب درب ها به جک مجهز بوده و با استفاده از آن  باز و بسته می شوند.

جک برقی علاوه بر ساختمان های مسکونی، در ادارات و ساختمان های تجاری نیز کاربرد دارد. استفاده از جک برقی، سبب راحتی باز و بسته کردن درب شده و به زمان زیادی نیاز نیست.

همچنین با کاربرد جک برقی در درب، نیازی به پیاده شدن از خودرو نمی باشد و در نتیجه با فشردن یک دکمه، میتوان اقدام به باز و بسته کردن درب نمود.

جک ها برای دو نوع درب تک لنگه ودولنگه کاربرد دارد. درب اتوماتیک تک لنگه به صورت نود درجه باز می شود که برای پارکینگ هایی مناسب است که فضای کافی برای باز و بسته شدن درب وجود نداشته باشد.

درب های اتوماتیک دو لنگه نیز دارای دو لنگه بوده و هر یک از وسط، نود درجه باز می شوند. این درب ها برای مکان هایی مناسب هستند که فضای کافی از دو طرف برای باز شدن

درب باشد.

انواع جک های درب اتوماتیک:

جک های درب اتوماتیک دارای انواع مختلفی می باشند که از میان آنها میتوان به دو نوع جک هیدرولیکی و الکترومکانیکی اشاره نمود:

جک برقی هیدرولیکی: این نوع جک با استفاده از فشار هوا و روغن کار میکند. جک هیدرولیکی از سرعت بالایی در باز و بسته شدن برخوردار بوده و نسبت به نوع الکترومکانیکی قوی می باشد.

همچنین در مقایسه با جک الکترومکانیکی، طول عمر بالایی داشته و قیمت بالاتری نیز دارند. از مزایای مهم جک هیدرولیکی نیز میتوان به هزینه پایین نگهداری و تعمیراتشان اشاره کرد.

جک برقی الکترومکانیکی: این نوع جک در محیط هایی که از تردد پایینی برخوردارند، مناسب می باشد. اساس کار جک الکترومکانیکی بر نیروی مکانیکی و چرخ دنده است.

مزایای استفاده از جک پارکینگی چیست؟

علاوه بر سهولت استفاده که جک پارکینگی در اختیار کاربران قرار می دهد، مزایای دیگری نیز به همراه دارد. از جمله:

در زمان باز و بسته کردن درب، سر و صدایی ایجاد نمی شود. مجهز به موتور قدرتمند است. قابلیت باز و بسته کردن درب به دو روش، وجود دارد. برای درب های ضد سرقت پارکینگی، امن می باشد. در برابر رطوبت و شرایط مختلف آب و هوایی، مقاوم است. دربردارنده قطعات هوشمند برای باز و بسته کردن درب می باشد‌.

ساختار جک درب اتوماتیک:

جک درب پارکینگ از دو بازو تشکیل یافته اند که بر روی درب نصب می شوند. همچنین دارای یک چراغ هشدار نیز می باشد و باید در مکانی از درب نصب شود که در تیررس باشد.

این نوع جک ها دارای یک ریموت کنترل می باشند که در باز و بسته کردن درب کاربرد دارد.

وظیفه تنظیم باز و بسته شدن درب و سرعت آن بر عهده مرکز کنترل جک برقی می باشد. علاوه بر این، بر روی درب ها  یک چشمی نصب شده و از برخورد درب به موانع جلوگیری می کند.

برخی از جک ها نیز مجهز به تایمر بوده و در زمان مشخصی، اقدام به بسته کردن درب می نمایند‌. جنس چرخ دنده های جک برقی نیز از پلاستیک و فولاد می باشد.

عیب یابی جک اتوماتیک پارکینگ و تعمیر آن:

خرابی هایی که ممکن است در جک درب اتوماتیک به وجود آید، به دو دسته کلی تقسیم می شود.

دسته اول مربوط به مشکلاتی است که در ظاهر وسیله قابل مشاهده هستند. به این دسته از خرابی ها، خرابی های فیزیکی گفته می شود که از طریق چشم، قابل مشاهده هستند.

دسته دوم، خرابی هایی هستند که نشانه های آن در ظاهر وسیله قابل دیدن نبوده و خرابی بدون آثار فیزیکی است.

در ذیل به بیان برخی از مشکلات جک درب اتوماتیک، اشاره می کنیم:

بروز شکستگی در جک اتوماتیک پارکینگ: اگر در بازوی جک اتوماتیک، نشانه هایی از خم شدگی و شکستگی مشاهده نمودید؛ نمیتوانید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

در این مواقع، بهتر است با تکنسین ماهر شرکت معتبر تماس بگیرید.

همچنین وارد شدن ضربه به جک نیز سبب بروز فرورفتگی می شود که این فرورفتگی، در باز و بسته شدن درب اتوماتیک ایجاد اختلال می کند. پس ممکن است که به موتور و گیربکس جک نیز اسیب وارد شود. به همین دلیل باید با تعمیرکار خبره در این زمینه، تماس بگیرید.

توجه داشته باشید که در صورت خم شدگی جک پارکینگی از ناحیه سر یا ته جک، خودتان نیز می توانید برای تعمیر آن اقدام کنید. برای تعمیر کج شدن پایه سر یا ته جک، باید با استفاده از یک چکش کجی آن را به حالت اولیه بازگردانید.

سپس پایه را در جای اولیه خود جوش داده و در جوش دادن آن بر روی محل اولیه، دقت کنید. زیرا درغیر اینصورت، سبب ایجاد مشکل در باز و بسته شدن درب می شوید.

خرابی ریموت: اگر در یک ساختمان سکونت دارید و جک اتوماتیک پارکینگی با ریموت سایر واحدها کار می کند ولی با ریموت شما کار نمی کند، ایراد در ریموت شما می باشد.

ابتدا LED روی ریموت را چک کرده و در صورت روشن نشدن آن، میتوان گفت که باتری ریموت شما تمام شده است.

در این صورت با تعویض باتری ریموت، مشکل آن به راحتی حل می شود.

خرابی چشمی جک پارکینگی: از علائم خرابی چشمی جک، این است که درب اتوماتیک پس از باز شدن، در همان حالت باقی مانده و بسته نمی شود.

در برخی موارد نیز خرابی چشمی سبب می شود تا درب اتوماتیک کار نکرده و باز و بسته نشود. برای عیب یابی چشمی جک، به آن نزدیک شده و دست خود را تکان دهید.

اگر با انجام آن، صدای تیک تیک شنیدید، به معنای سالم بودن چشمی می باشد.

در غیر اینصورت، نشنیدن صدا به معنای خرابی چشمی بوده و لازم است که از تعمیرکار استفاده کنید.

 

نتیجه گیری

جک درب اتوماتیک از جمله تجهیزات پیشرفته می باشد که امروزه با کاربرد آن، راحتی و امنیت در اختیار کاربران قرار گرفته است. این وسیله نیز همانند بسیاری از تجهیزات پیشرفته دیگر، در معرض خرابی قرار دارد که می توانید با مراکز معتبر فروش جک اتوماتیک پارکینگی که دارای تکنسین باتجربه در زمینه تعمیرات جک پارکینگ هستند، تماس بگیرید.

سایت اسمارتکو نیز دربردارنده چندین مشاور و کارشناس در این زمینه می باشد که شما همراهان عزیز میتوانید از مشاوره های ایشان در جهت تعمیر جک درب اتوماتیک، استفاده کنید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جک درب اتوماتیک جک پارکینگ جک اتوماتیک پارکینگ باز و بسته کردن درب باز و بسته جک پارکینگی جک پارکینگ عیب یابی برای باز خرابی ها جک برقی نوع جک درب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۸۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود

 رضا خانه‌زاد یزدی،معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم  در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان برگزار شد، با اشاره به مکانیزه سازی پل‌های عابر پیاده در شهر قم اظهار کرد: در نظر داریم مکان‌یابی این پل‌ها را نیز بازنگری کنیم.

 وی با بیان اینکه پل‌هایی که نصب می‌شود باید بر اساس مطالعات مکان‌یابی شود، افزود: بر اساس این مطالعات تعداد واقعی پل‌های عابر پیاده موردنیاز در شهر قم شناسایی خواهد شد. 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: مطابق آیین‌نامه‌های جدید، پل‌های عابر پیاده باید در معابری با شرایط خاص ایجاد شود و در باقی موارد باید عبور همسطح عابر به‌صورت ایمن برنامه‌ریزی شود.

 خانه‌زاد یزدی با اشاره به برگزاری مناقصه مکانیزه سازی پل‌های عابر پیاده در اردیبهشت‌ماه گفت: ۱۰ دستگاه پل عابر پیاده برای مکانیزه کردن در دستور کار قرار دارد که انشعاب برق به‌صورت کامل ایجاد شده و برای خرید آسانسور‌ها معاونت فنی و عمرانی در حال اقدام است.

 به گفته وی، تا دو هفته دیگر، پروژه‌ها به پیمانکار منتخب واگذارشده است و مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده دارای اولویت پیگیری خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به مطرح‌شدن ابهاماتی درباره ضرورت احداث تقاطع غیر همسطح میدان سپاه گفت: دو مشاور بر این پروژه کار کرده و مطالعات جامع خردنگر و کلان نگر انجام شده است؛ با توجه به وضعیت معابر اطراف، گزینه دیگری جز احداث تقاطع غیرهمسطح در این نقطه از شهر قم نداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بسته‌های مکالمه پرتخفیف همراه اول به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • چتر باران بر سر خراسان جنوبی
  • درآمد تعمیرات برد الکترونیکی چقدر است
  • تعمیرگاه گیربکس cvt اتوماتیک تخصصی همراه تعمیر فولی و تسمه و فیلتر گیربکس
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • راه‌یابی‌ دانش‌آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر والیبال جهان
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور