Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@15:20:40 GMT

سرعت ذهنی تا چه سنی بالا است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۸۹۱۹

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ دیلی میل نوشت، محققان آلمانی که ۱.۲ میلیون نفر را ردیابی کردند، این نظریه را که سرعت ذهنی یک فرد در ۲۰ سالگی به اوج خود می‌رسد را رد کرده اند.

آنها می‌گویند سرعت فکر کردن، اینکه یک نفر چقدر سریع به یک پاسخ صحیح می‌رسد، از دهه بیست سالگی افزایش یافته و این روند افزایشی تا قبل از ۶۰ سالگی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع نشان می‌دهد که قدرت مغز با افزایش سن کاهش نمی‌یابد. مطالعات قبلی نشان می‌داد افراد میانسال قدرت تفکر آهسته‌تری دارند.

در مطالعه جدید، محققان دانشگاه هایدلبرگ آلمان از محاسبات متفاوتی استفاده کردند که به آنها امکان داد تا سرعت ذهنی را براساس زمان پاسخ داوطلبان استخراج کنند.

آنها از نتایج تست ذهنی تقریباً ۱.۲ میلیون نفر بین ۱۰ تا ۸۰ سال بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ استفاده کردند.

نتایج نشان داد که سرعت ذهنی بین ۱۰ تا ۳۰ سالگی افزایش یافته و سپس تا سن ۶۰ سالگی ثابت می‌ماند.

محققان گفتند که این نشان دهنده «تفاوت اندک مرتبط با سن» در سرعت ذهنی در دوران میانسالی است.

یافته‌های این مطالعه، این فرضیه را که افراد مسن‌تر متفکران کُندی هستند، را رد می‌کند، که می‌تواند پیامدهای قابل‌توجهی در زندگی کاری افراد داشته باشد.

با این حال، تیم تحقیق می‌گوید پس از رسیدن به ۸۰ سالگی، سرعت ذهنی به سرعت کاهش می‌یابد که به دلیل روند طبیعی پیری و کوچک شدن مغز است.

منبع: مهر این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد ذهن فراموشی سرعت ذهن عملکرد ذهن اخبار مرتبط ۵ تکنیک اساسی تست زنی در کنکور سراسری کاهش علایم آلزایمر با خواب منظم ابتلا به زوال عقل با عملکرد این عضو ارتباط دارد! مهاجم ۴۰ میلیاردی در لیگ برتر؟ بی‌غیرت و بی‌ ناموس؛ برچسب‌ هایی که جان می گیرند خوراکی‌هایی که حافظه درازمدت را تقویت می‌کند ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها پوتین چه به اوکراین حمله کند یا نکند، به روسیه آسیب زده است دیدار وزرای خارجه ایران و قطر در حاشیه کنفرانس مونیخ کش و قوس آزمون وکالت ١٤٠٠ چرا کنگره سد محکمی برابر احیای برجام نیست رفع ابهاماتی درباره اومیکرون ۸۶ درصد از دستگاه های اجرایی از ارائه صورتحساب امتناع کردند سیر نزولی نمودارهای کرونایی شرکت مهندسی موجان؛ در مسیر توسعه ملی انتقال صدها هزار غیرنظامی به روسیه در پی نا آرامی های شرق اوکراین حذف و اضافه دانشجویان دانشگاه آزاد آغاز شد سهمیه بنزین بهمن ماه امشب واریز می شود بررسی بودجه و ارز ترجیحی در جلسه غیرعلنی روسی ها برای بازدید از گلخانه های فلفل دلمه ای به ایران می آیند سرعت ذهنی تا چه سنی بالا است؟ چرا رشد نقدینگی همچنان صعودی است؟ خبر خوب برای زنان شاغل کنتورهای گاز هم هوشمند می شود پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بازنشستگان به کجا رسید؟ دوره آموزشی سربازان اعزامی اسفند چند روز است؟ تشریح مدیریت کرونا در کشور از ابتدا تا کنون پرفروش ترین یخچال های اسنوا چند؟ (جدول) فرصت دو روزه برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش رشد ۷۳۸واحدی شاخص کل بورس در پایان نیمه اول معاملات طب سوزنی کدام بیماری ها را درمان می کند؟ درگیری بین پلیس و کامیون داران در کانادا آخرین آمار مبتلایان کرونا در جهان فیش‌ عیدی بازنشستگان صادر شد رونمایی از مناره دوم حرم امام علی(ع) + عکس هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان ماجرای جیران و ناصرالدین شاه قاجار افزایش ۳۵ درصدی تماس با اورژانس با شروع پیک ششم هزینه اقامت در هتل های ۳ ستاره وان ترکیه؟ + جدول تغییر سهمیه های اوپک پلاس بعد از احیای برجام طرف مقابل در مذاکرات اراده عملی خود را نشان بدهد سود سهام عدالت برای چه کسانی واریز می شود؟ با وام مسکن در کدام محله های تهران خانه بخریم؟ وزارت بهداشت هشدار داد، قرمز شدن ۹۰ شهر دیگر! اگر به خواسته های مشروع تهران توجه شود می توان به توافق دست یافت ایجاد لخته‌ خون در مبتلایان به کرونا با آنتی بادی سرکش ساعت عتیقه چند؟ توقف بیت کوین در کانال ۴۰ هزار دلاری دولت از همسان سازی حقوق ها منصرف شد؟ درمان سرطان با یک گیاه گرمسیری! بازدهی بازارهای دارایی در هفته ای که گذشت / بورس، تنها قرمزپوش هفته ۵ تکنیک اساسی تست زنی در کنکور سراسری امروز آخرین مهلت مجدد نام نویسی در آزمون ارشد ۱۴۰۱ آغاز نام نویسی سفرهای نوروزی عتبات از امروز حداکثر هزینه خرید اجاق گاز صفحه ای چند + جدول قیمت چقدر اوراق در بورس فروخته شد؟ برای پیشگیری از ابتلا به سرطان چکار کنیم! بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ذهن فراموشی سرعت ذهن عملکرد ذهن سرعت ذهنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۸۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه درخشان کاپیتان تیم ملی 18 ساله شد

به گزارش ورزش سه، وقتی نخستین‌بار برای تیم ملی در جام ملت‌های آسیا به میدان رفت، هجده سال سن داشت. سن‌وسالی که برای همه جوان‌ها عصری در آغاز دوران فوتسالی به شمار می رود ولی او با پیراهن تیم ملی به شکوفایی رسیده و هرگز آن جامه مقدس را از تن در نیاورده. او در اولین نبرد ملی در پیروزی پرگل مقابل ترکمنستان با چهارده گل نقش داشته و یکی از گل‌ها را به ثمر رسانده. با همان تبسم همیشگی و بازیگوشی‌های کودکانه در جوانی‌اش. آن روز، برای علی‌اصغر، هم بالاترین قله بود و هم آغازی برای قصه‌های پریان گونه. داستانی به بلندای هجده سال و حتی بیشتر از آن. او نسل به نسل، فصل به فصل و از عصری به عصری دیگر ادامه می‌داد.  افتخارات مفرط این سال‌ها سد راهش نشد و هرگز طعم تلخ عقده‌ی ضعیف بودن و نزول کردن را نچشید. همیشه آن بالای بالا بود. بهترینِ بهترین‌ها. بعد ها او را مردی برای همه فصول می‌خواندند و می‌گفتند علی‌اصغرحسن زاده تا چهل‌ویک سالگی در وسط ماجرا، وسط میدان و نمایش‌ها می‌ماند.

پنج قهرمانی در جام ملت‌های آسیا به معنای پرافتخارترین بازیکن این روزها. در سی وهفت سالگی نقش تعیین کننده‌ای را در نخستین قهرمانی شمسایی در نقش مربیگری تیم ملی داشت. وقتی حسن‌زاده راه می‌رفت، همه راه می‌رفتند. وقتی حسن زاده به گوشه‌ای خیره می‌شد، خیلی‌ها خیره می‌شدند. وقتی او لب به سخن گشود، همه سکوت می‌کردند. وقتی او توپی را به تور می‌چسباند، همه حیرت می‌کردند. زمانی که او خوشحالی پس از گلش را به اجرا در می‌آورد، همه دور مرد الهام‌بخش خود حلقه می‌زدند و به آغوش می‌کشیدند.

رسانه‌ها تلاش کردند حالت او را پیش از ضربه‌‌ی جادویی پنالتی‌اش به قرقیزستان را با دقت تعریف کنند. اینکه حسن‌زاده شق‌ و رق و بدون دورخیز ایستاده و دست‌هایش را حلقه زده پایین کمرش. سپس توپ را چرخانده به کنج دروازه. حالت پای او جای دیگری را نشانه رفته، اما توپ مسیر دیگری را پیموده. بازیکنان قرقیزستان میخکوب شده‌اند و تماشاگران مات و مبهوت مانده‌اند. چرا و چگونه توپ در جای دیگر آرام گرفته و قرار بوده سوی دیگری را می‌رفته. شبیه به آبی که بر خلاف مسیر رودخانه به حرکت در آمده. یک گل استثنایی تمام عیار که تا سالیان سال به تصویر کشیده می‌شود.

واقعیت این است که کمتر ستاره‌ای را با کیفیت او شناخته‌ایم و درخشش در جام ملت‌های آسیا بازتابنده این کیفیت است. سوالاتی جلب نظر می‌کند که آیا حسن زاده تا چهل‌ویک سالگی می‌تواند به همین نمایش های خود ادامه بدهد؟ سپس به عملکرد او در جام جهانی آینده چشم خواهیم دوخت.

دیگر خبرها

  • جشن تولد ۴۱ سالگی افسانه پاکرو
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند
  • زنان در چه سنی دیگر توانایی باروری نخواهند داشت؟
  • ۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • قصه درخشان کاپیتان تیم ملی 18 ساله شد
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)