Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@08:15:37 GMT

کرمان باز هم مهمان دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۸۹۵۹

کرمان باز هم مهمان دارد

ایسنا/کرمان  مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان از تشییع و تدفین ۴ شهید گمنام در کرمان خبر داد.

سرهنگ مهدوی‌فرد در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: ایام فاطمیه در تمامی استان‌ها تشییع شهدای گمنام صورت گرفت و با توجه به اینکه استان کرمان در حال برگزاری دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی بود این مراسم به مناسبت‌های بعدی موکول شد به همین دلیل سه شنبه سوم اسفندماه مصادف با آغاز عملیات خیبر کرمان میزبان چهار شهید گمنام و خوشنام خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  تشییع پیکر این شهدا به صورت خودرویی از فرودگاه تا گلزار بین‌المللی شهدای کرمان برگزار شده و شهدا تا زمان تشییع و تدفین نهایی در همان مکان مستقر خواهند بود.
مهدوی‌فرد ادامه داد: بعد از نماز مغرب و عشای روز سه شنبه برنامه وداع صورت خواهد گرفت و روز چهارشنبه فرصتی حاصل می‌شود تا شهرهای مذهبی اطراف و هیئت‌های مذهبی برنامه‌های‌شان را به اجرا برسانند.
وی توضیح داد: هر چهار شهید جوان هستند؛ یک شهید ۱۷ ساله از عملیات بدر  که در تاریخ ۱۳۶۳/۱۲/۲۰ به شهادت رسیده است که در یکشنبه هشتم اسفندماه در بوستان مادر آرام خواهد گرفت.
مهدوی‌فرد اضافه کرد: یکی دیگر از شهدا ۱۹ ساله است که در تاریخ ۱۳۶۷/۰۳/۰۴ در شلمچه به شهادت رسیده است و تدفین وی در ششم اسفند ماه در شهرک شهید باهنر انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد: شهید دیگر ۲۲ ساله و در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۱۹ به شهادت رسیده است؛ این شهید نیز ششم اسفندماه در روستای سیرچ با توجه به شرایط خاص منطقه سیرچ از بعد گذرگاهی و منطقه گردشگری اجازه تدفین شهید گمنام در روستا برای اولین بار صادر شده است دفن خواهد شد.
مهدوی‌فرد ابزار کرد: شهید چهارم از مجموعه تیپ ذوالفقار است که در عملیات کربلای پنج به شهادت رسیده است و شنبه هفتم اسفندماه در میدان صبحگاهی مجموعه تیپ ذوالفقار دفن خواهد شد.
وی در ادامه توضیح داد:  در استان کرمان ۱۲۰ گلزار شهید گمنام و ۳۰۰ شهید گمنام وجود دارد که با توجه به اینکه در سطح مراکز استان‌ها مکان‌های شهدای گمنام بیش از پنج، شش نقطه و گاهی تا ۱۰ نقطه است پیگیر هستیم که این مکان‌ها در شهر کرمان نیز بیشتر شود.
وی در خصوص فعالیت در مکان‌های دفن شهدای گمنام تصریح کرد: ۲۰ مکان در مراکز آموزش عالی، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها است ۸۳ گلزار در مجموعه شهری است؛ بهره‌برداری از ۱۹ مکان کاملا تمام شده و به بهره‌برداری رسیده، ۴۸ مکان از ۳۰ تا ۹۵ درصد عملکرد فیزیکی است و ۹ مکان هنوز اقدامی صورت نگرفته است و با جلسات با امور عمرانی استانداری قرار شده است تا اخر سال مشکلات حل شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در مجموع ۲۹۰۰ شهید گمنام جاویدالاثر از دوران دفاع مقدس باقی‌مانده که در حال جست‌وجو و کشف پیکرهای آنان هستند.
انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهدای گمنام استانی فرهنگی و هنری شهادت رسیده استان کرمان شهید گمنام دفاع مقدس مهدوی فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۸۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ضرغام پرنیان، مشاور وزیر آموزش و پرورش در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای درباره چگونگی وضعیت تحصیل دانش‌آموزان سیل‌زده، اظهار کرد: در سیل اول و دوم ۳۶۸ مدرسه در عرصه دیواره‌ها و بعضی از قسمت‌های مدارس دچار آسیب شدند.

وی با بیان اینکه ۳۶۸ مدرسه در طرح شهید عجمیان با مشارکت گروه‌های جهادی معلمان و دانش‌آموز و گروه‌های قومی بهسازی، مرامت‌سازی و شاداب‌سازی شد، تصریح کرد:، اما این امر به معنای این نیست که مشکلات اتفاق‌افتاده به‌طور کامل رفع شده است و بر اساس آمار کسب‌شده ۷ تا ۸ مدرسه به تخریب و بازسازی نیاز دارند.

اجرای ویژه طرح شهید عجمیان پس از پایان امتحانات خرداد

پرنیان با اشاره به اینکه هیچ‌گونه اختلالی به آموزش دانش‌آموزان وارد نشده است، ابراز کرد: آموزش دانش‌آموزان در مکان‌های عمومی از جمله مسجد انجام می‌شود؛ بنابراین هیچ مدرسه‌ای در این مناطق تعطیل نیست. مدارسی که به دلیل حجم بالای آب میسر به بازگشایی نباشند، به مکان‌های عمومی انتقال داده می‌شوند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پایان امتحانات خرداد دانش‌آموزان، تشریح کرد: پس از پایان امتحانات نهایی نوید می‌دهیم که طرح شهید عجمیان را در قالب ویژه‌تری جهت رفع این مشکلات اجرا کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • استان یزد میزبان لاله گمنام
  • یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • رفسنجان به عطر شهید گمنام دیگری عطرآگین می‌شود 
  • مراسم استقبال از شهید گمنام در فرودگاه شهید صدوقی یزد، پنجشنبه همین هفته
  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی