Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در مذاکرات وین با بیان اینکه غربی‌ها همچنان در لغو تمامی تحریم‌های ضد ایرانی تعلل می‌کنند، گفت: آمریکا هنوز هم بر تداوم برخی تحریم‌ها اصرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «محمد مرندی» مشاور ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در مذاکرات وین در گفتگو با روزنامه عراقی «الصباح» گفت: واقعیت این است که کشور‌های غربی در زمینه لغو یکباره تمامی تحریم‌ها علیه ایران تعلل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، وی افزود: در این دور از مذاکرات ما بر مبنای بی اعتمادی به طرف مقابل رفتار می‌کنیم چرا که دولت کنونی آمریکا به ریاست بایدن همچنان مسیر همان دولت قبل را در پیش گرفته است؛ دولتی که حاضر نشد به تعهدات خود در توافق سال ۲۰۱۵ پایبند بماند. بایدن نیز در حال پیمودن همان مسیر است.

این عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای عنوان کرد: این حق جمهوری اسلامی ایران است که از انرژی هسته‌ای مسالمت آمیز برخوردار باشد. ما از این حق کوتاه نمی‌آییم. با این حال، طرف غربی در لغو تمامی تحریم‌ها تعلل می‌کند و طرف آمریکایی نیز هنوز اصرار دارد برخی تحریم‌ها همچنان به قوت خود باقی بماند.

وی در خصوص طولانی شدن زمان مذاکرات نیز گفت: علت اصلی طولانی شدن زمان مذاکرات به مواضع طرف آمریکایی و نیز مواضع کشور‌های غربی باز می‌گردد. آن‌ها به تعهدات خود در چارچوب توافقی که در سال ۲۰۱۵ به امضا رسید، پایبند نبوده اند و اکنون نیز به دنبال تداوم تحریم‌ها هستند. آن‌ها نمی‌خواهند ساز و کار مناسبی برای برچیده شدن تحریم‌ها ترسیم شود. طرف مقابل حاضر نیست برای تضمین اجرای توافق احتمالی در وین، به طرف ایرانی ضمانت‌های کافی را بدهد.

این مقام ایرانی تصریح کرد: ایران حق دارد در راستای تقویت انرژی هسته‌ای مسالمت آمیز خود گام بردارد. تداوم برنامه هسته‌ای مسالمت آمیز حق غیرقابل مذاکره ایران است. حتی آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز چنین حقی را به ما می‌دهد.

وی با بیان اینکه ایران هیچگاه به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نبوده است، یادآور شد: اگر جمهوری اسلامی ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای بود، می‌توانست سال‌ها پیش به آن دست یابد. با این حال، غربی‌ها با هدف افزایش فشار‌ها بر ایران، ادعای تلاش تهران برای برخورداری از سلاح هسته‌ای را مطرح می‌کنند.

این مقام ایرانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: غرب تاکنون در نابودی بسیاری از کشور‌های منطقه نقش آفرینی داشته است. ایران اجازه نمی‌دهد غربی‌ها همین رفتار را با آن انجام دهند.

مرندی با اشاره به تهدیدات نظامی رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: فکر نمی‌کنم اسرائیلی‌ها تا این حد احمق باشند. آمریکایی‌ها نیز به خوبی می‌دانند که اگر ایران را مورد هجوم قرار دهند، تمامی پایگاه‌های نظامی و مراکز اقتصادی‌شان در منطقه مورد حمله قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مذاکرات وین عراق آمریکا تحریم های ایران تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۸۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است

هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در بیانیه‌ای مطرح کرد: دانشجویان آمریکایی با حرکت اعتراضی خود که ناشی از نگرش و تحلیل صحیح آن‌ها نسبت به مسائل است نشان دادند که بمباران رسانه‌ای با اخبار غلط و بایکوت اخبار صحیح آن‌ها را گمراه نخواهد کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در حمایت از دانشجویان آمریکایی بیانیه صادر کرد.

در ادامه می‌توانید متن این بیاینیه را بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدام شجاعانه دانشجویان آمریکایی و تجمع اعتراضی علیه سیاست‌های کشورشان در حمایت از رژیم صهیونیستی جهانیان را به تحسین واداشته است.

آنچه که امروز جهان از قاب رسانه به تماشا نشسته است ناشی از وجدان بیدار انسان‌ها است. دانشجویان آمریکایی با حرکت اعتراضی خود که ناشی از نگرش و تحلیل صحیح آن‌ها نسبت به مسائل است نشان دادند که بمباران رسانه‌ای با اخبار غلط و بایکوت اخبار صحیح آن‌ها را گمراه نخواهد کرد.

چند روزی می‌شود که صحن اکثر دانشگاه‌های آمریکا به صحنه‌ی حمایت از مردم مظلوم غزه تبدیل شده است. البته این حرکات شجاعانه به مذاق دولتمردان آمریکایی و شاید به عبارت درست‌تر سران شبکه صهیونیسم جهانی خوش نیامده و موجب سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان و اساتید آزاده شده است که البته این اقدامات سرکوبگرانه از سوی داعیه داران دموکراسی که ادعای آزادی بیانشان گوش جهان را کر کرده است نه تنها موجب عقب نشینی دانشجویان نشده بلکه باعث گسترش جنبش «همبستگی با غزه» در اکثر ایالات‌های آمریکا از کالیفرنیا تا تگزاس شده است.

آنچه در این مقطع مهم و حیاتی است حمایت همه جانبه جهانیان از تجمع مسالمت آمیز دانشجویان آمریکایی ومحکوم نمودن اقدامات سرکوبگرانه دولت آمریکا و گسترش این دست اقدامات در سایر کشور‌های جهان به ویژه کشور‌های غربی و صد البته برخی کشور‌های مسلمان که دولت‌های‌شان در نهایت ذلت وخواری به حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی برآمده‌اند است.

چرا که تداوم این دست اقدامات و خیزش جهانی آزادگان جهان با انزوای روز افزون رژیم صهیونیستی در افکار عمومی و حصول پیروزی نهایی برای فلسطین همراه خواهد بود.

هسته بین الملل ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی ضمن اعلام قدردانی از دانشجویان شجاع و غیور آمریکایی اقدامات سرکوبگرانه دولت آمریکا را محکوم نموده و از تمام آزادی خواهان جهان جهت پیوستن به جنبش «همبستگی با غزه» دعوت می‌نماید.

والسلام علیکم و رحمت الله

هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی

دیگر خبرها

  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است