Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ملل در نشست کنفرانس امنیتی مونیخ، جنگ را "فاجعه‌بار" خواند و خاطرنشان کرد که هیچ جایگزینی برای دیپلماسی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از وبسایت دویچه وله، در کنفرانس بین‌المللی سه روزه مونیخ رهبران ۳۰ کشور و ۸۰ وزیر از کشورهای مختلف جهان، دبیرکل ناتو، نمایندگان اتحادیه اروپا و کارشناسان امنیتی شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه در این نشست که برای پنجاه‌ وهشتمین بار برگزار می‌شود، شرکت ندارد.

گوترش: هیچ جایگزینی برای دیپلماسی وجود ندارد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در نشست امنیتی مونیخ نسبت به "تشدید غیر قابل محاسبه بحران اوکراین" هشدار داد و تاکید کرد که وضعیت پیچیده‌تر و تهدیدآمیزتر از زمان جنگ سرد شده است.

گوترش در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ تاکید کرد که به شدت نگران تمرکز نیروهای روسیه در مرز اوکراین و افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره درگیری نظامی است.

دبیرکل سازمان ملل متحد جنگ را "فاجعه‌بار" خواند و خاطرنشان کرد که هیچ جایگزینی برای دیپلماسی وجود ندارد. او از همه طرف‌ها خواست که در اظهارنظرهای خود بسیار حساس و مراقب باشند و تنها کاهش تنش‌ها و نه دامن زدن به آنها را هدف قرار دهند.

گوترش هشدار داد که یک اشتباه کوچک یا ارتباط نادرست بین قدرت‌های بزرگ می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد.

آنتونیو گوترش در سخنرانی افتتاحیه خود در کنفرانس امنیتی سالانه در مونیخ گفت: اغلب از من می پرسند که آیا ما در یک جنگ سرد جدید هستیم یا خیر. پاسخ من این است که تهدید امنیت جهانی در حال حاضر پیچیده تر شدن و احتمالاً بیشتر از آن زمان است.

وی افزود: در طول چندین دهه بن‌بست بین اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده در قرن بیستم، مکانیسم‌هایی وجود داشت که قهرمانان داستان را قادر می‌کرد تا ریسک‌ها را محاسبه کنند و از کانال‌های پشتی برای جلوگیری از بحران‌ها استفاده کنند. امروز، بسیاری از آن سیستم‌ها دیگر وجود ندارند و بیشتر افرادی که برای استفاده از آن‌ها آموزش دیده‌اند، دیگر اینجا با ما نیستند.

اما او گفت که هنوز معتقد است که تجمع نیروهای روسیه در اطراف اوکراین منجر به درگیری نظامی نخواهد شد. 

وی تصریح کرد: بیانیه‌های عمومی باید هدفشان کاهش تنش‌ها باشد نه برافروختن آنها.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به شرایط افغانستان گفت که گسترش تروریسم از افغانستان به خارج از این کشور نشان می‌دهد که تروریست‌ها در استفاده از «خلأ قدرت» مهارت دارند.

به گفته او، گروه داعش در سوریه از کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند و شبکه القاعده و گروه‌های وابسته به آن در حال بازیابی «قدرت بزرگی برای ایجاد آسیب» هستند.

گوترش همچنین به رابطه میان تروریسم و افراط‌گرایی اشاره کرد و گفت این دو پدیده در جایی رشد می‌کند که در آن‌جا فقر و گرسنگی، نابرابری و بی‌عدالتی وجود داشته‌ باشد.

به گفته او، اهداف توسعه‌ پایدار می‌تواند به‌ عنوان بزرگ‌ترین ابزار پیش‌گیری از رشد افراط‌گرایی و تروریسم عمل کند. او در بخشی دیگر سخنانش به بحران اقلیمی، همه‌گیری کووید – ۱۹ و تنش‌ها میان روسیه و اوکراین پرداخت و نسبت به آن ابراز نگرانی کرد.

هشدار بلینکن درباره توجیه حمله روسیه به اوکراین

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم در سخنرانی خود روسیه را متهم کرد که قصد دارد حمله به اوکراین را با اقدامات تحریک‌آمیز در شرق اوکراین توجیه کند.

بلینکن در کنفرانس مونیخ بمباران‌های اخیر در منطقه شرق اوکراین را بخشی از استراتژی روسیه دانست. 

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ: مناقشه اوکراین یک "بحران تهدیدکننده" است

ولفگانگ ایشینگر، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ نیز در افتتاحیه این کنفرانس گفت مناقشه اوکراین یک "بحران بین‌المللی واقعاً تهدیدکننده" است.

ایشینگر از اینکه دولت روسیه هیچ نماینده‌ای به مونیخ نفرستاده ابراز تاسف کرد و گفت شما همیشه می‌خواهید مطمئن شوید که همه دیدگاه‌ها در کنفرانس امنیتی ارائه می‌شوند.

وزیر خارجه آلمان: روسیه نه فقط اوکراین بلکه کل اروپا را تهدید می‌کند

وزیر خارجه آلمان هم در کنفرانس امنیتی مونیخ درباره "تهدید یک جنگ جدید در قلب اروپا" هشدار داد و گفت، خواسته‌های روسیه یادآور دوران جنگ سرد است.    

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در نخستین روز کنفرانس امنیتی مونیخ گفت روسیه با استقرار نیروهای خود در مرزهای اوکراین نه فقط این کشور بلکه کل اروپا را تهدید ‌می‌کند.

بربوک تاکید کرد که روسیه با استفاده از دیپلماسی دوران جنگ سرد صلح جهانی را به مخاطره می‌اندازد. وزیر خارجه آلمان از روسیه خواست که "گام‌های جدی و واقعی" در جهت کاهش تنش را بردارد. او همچنین تاکید کرد با دور زدن اوکراین هیچ مذاکره‌ای انجام نخواهد گرفت. 

وزیر امور خارجه آلمان گفت: روس‌ها یک فرصت را از دست دادند. بحران امنیتی در اروپا بحران اوکراین نیست. بحران روسیه است. ما از روسیه می‌خواهیم که فوراً نیروهای خود را خارج کند. نخستین سیگنال‌ها در این راستا بارقه‌ای از امید بود، اما اکنون باید اقداماتی را ببینیم. زیرا تهدید روسیه همچنان واقعی است.

مقامات آلمانی به روسیه هشدار دادند در صورت حمله به اوکراین تحریم‌های سختی علیه این کشور اعمال خواهد شد. 

بربوک تاکید کرد: بسیار مهم است که غرب در صورت تهاجم به مسکو تحریم‌های کوبنده‌ای را اعمال کند، حتی اگر هزینه سنگینی برای اروپا داشته باشد. ما در آلمان آماده‌ایم تا بهای زیادی برای این کار بپردازیم. به همین دلیل است که همه گزینه‌ها روی میز هستند، همچنین نورد استریم ۲.

قرار است "نورد استریم ۲" با ظرفیت ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز در سال، گاز روسیه را به آلمان انتقال دهد. اجرای این پروژه به مرحله پایانی خود نزدیک می‌شود اما هنوز تکمیل نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کنفرانس امنیتی مونیخ تنش در مرز اوکراین و روسیه کنفرانس امنیتی مونیخ دبیرکل سازمان ملل کنفرانس امنیتی وزیر خارجه آلمان جنگ سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۹۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروهای مسلح اوکراین: وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • آمریکا کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • معاون وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد/ یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • ساختار امنیتی اوراسیا: از ایده تا عمل
  • بسیاری از بحران‌ها نتیجه رویکرد سلطه‌طلبانه غرب است
  • بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد