Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@07:51:29 GMT

فرش کاشان اصل را از تقلبی تشخیص دهید!!

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۹۱۰۱

فرش کاشان اصل را از تقلبی تشخیص دهید!!

از آنجایی که فرش کاشان از محبوب ترین و پرفروش ترین فرش های ایران است گاها فروشنده هایی متقلب فرش های بی کیفیت را به عنوان فرش کاشان به فروش می‌رسانند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام قصر فرش، وقتی زیبایی یک فرش مارا تسخیر می‌کند، توجه به کیفیت و اصل بودن فرش برای ما کم اهمیت می‌شوند. اما دقیقا همین توجه کیفیت و ماندگاری فرش ما را تضمین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال شاید بپرسید چطور تشخیص دهیم فرش ماشینی مدنظر ما فرش کاشان اصل است؟ این موضوعی است که ما در ادامه برای شما شرح می‌دهیم تا هنگام خرید فرش ماشینی یک فرش با کیفیت و ماندگار را صاحب شوید.

شاید برایتان سوال شود اصلا چرا همه جا صحبت از خرید فرش کاشان است و چرا ما فرش کاشان را فرش اصل می‌دانیم؟ 

اولین فرش ماشینی ایران در شهر کاشان بافته و تولید شد. این یعنی با سابقه ترین تولیدکنندگان فرش در شهر کاشان مستقر هستند. از آنجایی که سابقه برابر با تجربه بیشتر است پس تولیدکنندگان فرش کاشان با تجربه زیاد بهترین فرش ها را تولید می‌کنند. فرش کاشان ۸۰% از بازار فرش جهان را به خود اختصاص داده و به کشور های مختلف صادر می‌شود. وقتی فرش کاشان در کشورهای مختلف نیز طرفداران زیادی دارد یعنی فرش کاشان با کیفیت ترین فرش جهان است. تولیدکنندگان فرش کاشان بخش ریسندگی که یکی از بخش های تولید فرش ماشینی با کیفیت است را نیز در دل کارخانه خود تولید می‌کنند. این یعنی کیفیت نخ ها و الیاف های مصرفی در بافت فرش کاشان تضمین شده و قابل کنترل است. طراحان مجرب و خلاق فرش کاشان هر روزه طرح های جدیدی برای فرش ماشینی ودستبافت طراحی می‌کنند و زیباترین فرش ها در فرش کاشان یافت می‌شود. جالب است بدانید بزرگترین و مشهور ترین طراحان فرش متعلق به شهر کاشان بوده و هستند.

اما برسیم به اصل مطلب؛ چطور فرش کاشان اصل را از دیگر فرش ها تشخیص دهیم؟

اولین فاکتور که در تعیین فرش کاشان اصل به کمک ما می‌آید، طرح فرش است. فرش کاشان اصل هیچگاه طرح های تکراری یا کپی شده ندارد. گفتیم که تولیدکنندگان فرش کاشان از مجرب ترین طراحان فرش برخور دار هستند و طرح های جدید برای فرش کاشان ارائه می‌دهند. پس دقت کنید که فرش کاشان اصل طرح منحصر بفرد و زیبایی دارد که هیچگاه تکراری نیست.

دومین فاکتور که در تشخیص فرش کاشان اصل به ما کمک می‌کند، جنس فرش است. فرش کاشان با کیفیت و اصل همیشه با بهترین و با کیفیت ترین الیاف ها بافته می‌شود. از آنجایی که امروزه بهترین الیاف مصرفی در بافت فرش کاشان، الیاف اکریلیک و نوع هیت ست آن است، تمامی فرش های با کیفیت و اصل کاشان با این الیاف بافته شده است.

حال چطور ما الیاف اکریلیک را از بقیه الیاف ها تشخیص دهیم؟

اگر فرش ماشینی مدنظر شما ویژگی های زیر را دارا بود، پس بافته شده با الیاف اکریلیک اصل است:

فرش اکریلیک نسبت به فرش پلی استر لطافت و نرمی بیشتری داشته و رنگ روشن تری دارد. نخ خاب فرش اکریلیک به صورت دانه دانه هستند و اصلا سفت یا بهم چسبیده نیستند. برای لمس نخ خاب فرش کافیست روی فرش را لمس کنید. فرش اکریلیک بوی مواد نفتی و پلاستیکی نمی‌دهد و بدون بو است. وقتی روی فرش اکریلیک دست می‌کشید بایستی دست شما سر بخورد و به فرش نچسبد.

سومین فاکتور که در تشخیص فرش کاشان به کمک ما می‌آید، آهار فرش است. از آنجایی که فرش های ماشینی پس از عبور از آهار عیب های خود را نشان می‌دهند یک راه مناسب برای تعیین کیفیت فرش بشمار می‌رود. فرش کاشان با عبور از آهار درجه یک و کیفیت بالایی مواد اولیه و دستگاه های بافندگی پیشرفته، بهترین کیفیت را داشته و اصالت خود را اثبات می‌کند.

چهارمین مورد که در اصل بودن فرش کاشان به ما کمک می‌کند، شانه و تراکم فرش است. شانه به تعداد گره ای گفته می‌شود که در یک متر از عرض فرش وجود دارد و تراکم نیز تعداد گره ای است که در یک متر از طول فرش وجود دارد. بررسی شانه و تراکم فرش می‌تواند کیفیت فرش و پروسه بافت فرش را اثبات کند.

اما چطور شانه و تراکم فرش را تشخیص دهیم؟

برای این منظور شما به یک خط کش وکمی صبر و حوصله نیاز داریم. فرش را به پشت پهن کرده و خط کش را روی آن قرار می‌دهیم. تعداد گره ای که در یک سانتی متر از عرض فرش وجود دارد را می‌شماریم و در ۱۰۰ ضرب می‌کنیم. اگر به همان رقم شانه فرش رسیدیم پس شانه و تراکم فرش ما دقیق است. برای تشخیص تراکم فرش نیز مانند شانه فرش عمل می‌کنیم با این تفاوت که خط کش را بر طول فرش ماشینی خود قرار می‌دهیم.

فرش کاشان اصل طبق شانه آن یک رقم ثابت و استاندارد برای تراکم فرش دارد. برای مثال تراکم استاندارد فرش ۱۲۰۰ شانه ۳۶۰۰ است. همین موضوع نیز می‌تواند به ما در خرید فرش کاشان اصل کمک کند. 

اما اینکه ما فرشمان را از یک برند معتبر فرش کاشان از میان ۷۰۰ تولیدکننده فرش کاشان خریداری کنیم که اصالت و کیفیت را داشته باشد کاری زمان بر است. اما ما برای راحت تر کردن انتخاب شما، شرکت قصر فرش را به شما معرفی می‌کنیم. این شرکت از تولیدکنندگان معتبر و با سابقه فرش ماشینی است اگر می‌خواهید فرش خریداری کنید که سالیان سال برای شما عمر کند و از رنگ و زیبایی آن کم نشود، به سایت قصر فرش سر بزنید.

[کارخانه فرش ماشینی ghasrfarsh.com]

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قصر فرش فرش کاشان خرید فرش تولیدکنندگان فرش شانه و تراکم فرش فرش کاشان فرش اکریلیک فرش ماشینی تشخیص دهیم ترین فرش فرش ما فرش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۹۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۶۰ هزار دینار تقلبی در مراغه

سرهنگ فارسید گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه در یکی از محلات شهر مراغه افرادی در زمینه معامله پول‌های تقلبی فعالیت می‌کنند موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با کار اطلاعاتی و شگرد‌های خاص پلیس محل موردنظر را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی در یک عملیات منسجم ۲ نفر را در حین معامله دینار‌های تقلبی دستگیر و در بازرسی از متهمان و محل مورد نظر مقدار ۳۶۰ هزار دینار تقلبی کشف شد و پس از تشکیل پرونده و انجام اقدامات مقدماتی به همراه دینار‌های تقلبی برای انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه تاکید کرد: شهروندان ارز‌های خارجی مورد نیاز خود را از صرافی‌های رسمی و معتبر خریداری نمایند تا مورد سو استفاده سودجویان و کلاهبرداران قرار نگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • آزمایشگاه‌های تشخیص طبی دارای کمترین شکایت هستند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در بین حرف پزشکی دارند
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه
  • نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود
  • کشف ۳۶۰ هزار دینار تقلبی در مراغه
  • جواد خیابانی چه ماشینی سوار می‌شود؟
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟