Web Analytics Made Easy - Statcounter

رفتار خشونت آمیز افسران پلیس آمریکا با یک نوجوان سیاه‌پوست با واکنش‎های زیادی همراه شده است.

خبرگزاری میزان - وکیل نوجوان سیاه‌ پوست که فیلم برخورد تبعیض آمیز پلیس آمریکا با او واکنش‌های بسیاری به همراه داشته، می‎گوید «افسران پلیس نیوجرسی که یک دانش آموز سیاه‌پوست دبیرستانی را در یک مرکز خرید دستبند زده و زانو بر روی کمر وی گذاشتند، در حالی که پسر سفیدپوست بزرگتری که با او درگیر بود را نادیده گرفتند، باید نشان‌های خود را تحویل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گزارش «نیویورک پست»، «بن کرامپ»، وکیل حقوق مدنی، گفت «این افسران اگر معتقدند این روش خوبی (از رفتار) است، باید از وظایفشان برکنار شوند چرا که اینگونه است که فرزندان ما در فضای مجازی هشتگ می‌شوند.»

به گفته وی، این نوجوان در مرکز خرید «بریج واتر کامنز» در حال گردش بود که یک دانش آموز کلاس یازدهمی که قبلاً هرگز او را ندیده بود شروع به آزار و اذیت دوست او، که کلاس هفتم است، کرد.

نوجوان سیاه‎پوست، می‎گوید «من او را نمی‌شناسم؛ چون دوستم از او کوچکتر بود، او (نوجوان سفیدپوست)، دوستم را اذیت می‌کرد.»

ویدئوی منتشر شده نشان می‌دهد هنگامی که نوجوان بزرگتر به آزار و اذیت ادامه داد و انگشت خود را سمت صورت نوجوان سیاه‎پوست گرفت، این دو با هم درگیر شدند.

بر اساس این ویدئو، دو افسر پلیس «بریج واتر» برای رسیدگی به این درگیری در محل حاضر شدند و نوجوان سیاه‎پوست را بر روی زمین خوابانده، زانوی خود را بر روی کمر وی گذشتند و به او دستبند زدند، در حالی که نوجوان سفیدپوست را رها کرده و بر روی مبل نشاندند.

بیشتر بخوانید: جنجال جدید رفتار تبعیض آمیز پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان تازه ترین نمونه کشتار سیاه پوستان از سوی پلیس آمریکا

نوجوان سیاه‎پوست، می‎گوید «تنها چیزی که آن‌ها دیدند این بود که او (نوجوان سفیدپوست) بالای سر من بود؛ من ترسیده بودم؛ این باعث شد احساس کوچکی و حقارت کنم؛ مثل اینکه من در مقایسه با فرد بزرگتر اهمیت کمتری داشتم.»

وکیل این نوجوان سیاه‎پوست، گفت «در نهایت، نوجوان سفیدپوست حتی دست‌هایش را بالا می‌گیرد و فکر می‌کند قرار است او را دستبند بزنند و پلیس زن سفیدپوست فقط روی شانه‌اش ضربه می‌زند و می‌گوید که تو آزاد هستی بروی.»

وی اظهار داشت «وقتی آن ویدئو را می‌بینید، تکان‌دهنده است، چرا که بر آنچه ما همیشه گفته‌ایم تأکید می‌کند، اینکه پلیس با سیاه‌پوستان متفاوت از سفیدپوستان رفتار می‌کند؛ ده‌ها سال است که سیاه پوستان این را می‌گویند.»

فرماندار نیوجرسی، می‎گوید که او عمیقاً از رفتار‌های تبعیض آمیز نژادی در این ویدئو ناراحت است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر نوجوان سیاه پوست پلیس آمریکا سیاه پوستان بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۹۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است

وزیر امور خارجه ایران امروز در واکنش به سرکوب دانشجویان معترض توسط پلیس آمریکا بر توقف فوری حمایت کاخ سفید از جنایات جنگی رژیم اسرائیل تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد» این را وزیر امور خارجه ایران در پی سرکوب و برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های آمریکا بیان کرد. حسین امیرعبداللهیان امروز عنوان کرد که سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا این روزها شاهد برگزاری تظاهرات‌ دانشجویی در حمایت از فلسطین است که با برخورد خشن و سرکوب دانشجویان از سوی پلیس آمریکا همراه بوده و در همین خصوص پلیس نیویورک نیز اخیرا از دستگیری ۱۳۳ نفر در جریان تظاهرات در محوطه دانشگاه نیویورک خبر داد. این تظاهرات ضد اسرائیلی با واکنش نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل نیز روبرو شد و آنچه در این دانشگاه‌ها رخ داده را «وحشتناک» خوانده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران سرکوب دانشجویان و اساتید معترض در آمریکا را در راستای «تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسرائیل» و «گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان» خواند.وزیر خارجه بیان کرد: در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، به ویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسرائیل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

دیگر خبرها

  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید
  • آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است