Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - شرکت Institutional Shareholder Services (ISS) از سرمایه گذاران اپل خواست به قطعنامه‌ای رای دهند که خواستار شفافیت بیشتر برای محافظت از کارگران در برابر کار اجباری است.

به گزارش سایت رویترز، اپل و اشخاص ثالث، تامین کنندگان جهانی این شرکت را در سال ۲۰۲۰ ممیزی کردند. در همین راستا کارشناسان  هیچ مدرکی دال بر کار اجباری پیدا نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غول فناوری آمریکا همچنین گزارش‌هایی حاوی اطلاعاتی در مورد حفاظت از کارگران زنجیره تامین خود منتشر کرده اما بازرسان مستقل حقوق بشر گزارش داده‌اند که برخی از تامین کنندگان اپل در برنامه کار اجباری دولت چین در منطقه سین کیانگ شرکت کرده اند و کارآمدی این سیاست‌ها را زیر سوال می‌برند.

گروهی از سهامداران از هیئت مدیره اپل خواسته اند تا گزارشی درباره نحوه محافظت این شرکت از کارگران زنجیره تامین در برابر کار اجباری تهیه کند. این درخواست شامل میزان شناسایی تامین‌کنندگان اصلی و  فرعی که شامل کار اجباری هستند و  اپل علیه آن‌ها  چه اقدامی کرده را پوشش می‌دهد.

ویکی وایات می‌گوید: "رویای بزرگ این است که اپل مجموعه بسیار محکم تری از خط مشی‌ها و رویه‌ها را اجرا کند، کار اجباری را از زنجیره تامین خود حذف کرده و بر اساس آیین نامه رفتار خود کار کند که می‌گوید تحمل کار اجباری صفر است".

گفتنی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در ماه دسامبر تلاش اپل برای نادیده گرفتن پیشنهاد سهامداران را رد کرد. در همان ماه، قانونگذاران آمریکایی لایحه‌ای را تصویب کردند که واردات از منطقه سین کیانگ چین را به دلیل نگرانی‌های مربوط به کار اجباری ممنوع می‌کرد.

اپل از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد، اما نماینده آن گفت که این شرکت به شدت خطرات مربوط به نیروی کار و حقوق بشر مرتبط با تامین کنندگان احتمالی را قبل از ثبت نام آن‌ها ارزیابی می‌کند.

بیشتر بخوانید

هلند از گوگل و اپل شکایت کرد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت اپل سرمایه گذاران اپل تامین کنندگان کار اجباری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۹۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران

مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل پتروشیمی فن‌آوران با حضور بابک افقهی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو) و اعضای هیات مدیره این پتروشیمی روز یکشنبه (نهم اردیبهشت ماه 1403) در محل دفتر مرکزی پتروشیمی فن‌آوران برگزار شد.

 

افقهی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) با گرامیداشت هفته کارگر گفت: مدیرعامل جدید و هیات مدیره شرکت، برنامه جامع عملیاتی برای فعال‌سازی پروژه‌های فناوران و ارائه روش‌های تامین مالی را باید حداکثر ظرف ۳ ماه طراحی و ارائه نمایند.

 

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) با بیان اینکه امیدوارم با تغییر و تحولات مدیریتی در پتروشیمی فن‌‌آوران در آینده‌ای ‌نزدیک شاهد موفقیت‌های بزرگ در این پتروشیمی باشیم، اظهار داشت: سال 1403 باید سال جهش در پیشرفت پروژه‌های فن‌آوران و اصلاح پرتفوی سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در این شرکت با محوریت حفظ زنجیره ارزش آن باشد.

 

افقهی با برشمردن پروژه‌های بسیار مهم و ارزشمند شرکت نظیر VAM، اتانول سنتزی و ابر پروژه پتروالفین تاکید کرد: با مذاکرات بسیار خوبی که با چند بانک در خصوص تامین مالی این پروژه‌ها صورت گرفته، لازم است هیات مدیره و مدیرعامل محترم بطور جدی با روش‌های متنوع تامین مالی هرچه سریعتر، عملیات اجرایی این پروژه‌ها را تسریع بخشد و موجبات افزایش ارزش افزوده و استمرار سودآوری را برای سهامداران فراهم آورد.

 

وی در پایان با اشاره به لزوم توجه به استفاده از نیروهای بومی و رشد یافته در مناطق عملیاتی جنوب کشور گفت: انتصاب مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران نماد عینی و تبلور یافته این اعتقاد راسخ به بومی‌گزینی در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی و شستا است .در این مراسم، حسین رفیق‌دوست، مدیرعامل جدید فن‌آوران از برنامه‌‌های خود برای جهش تولید در این پتروشیمی سخن گفت. همچنین اعضای هیات مدیره پتروشیمی فن‌آوران با برشمردن نکات ارزنده‌ای، نقطه نظرات خود را برای پیشبرد برنامه‌های شرکت مطرح کردند.

 

همچنین محمدجواد بدری، مدیرعامل سابق پتروشیمی فن‌آوران گزارشی از عملکرد خود در این پتروشیمی ارائه کرد .

دیگر خبرها

  • اعضای هیات مدیره پدیده مشخص شدند
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳