Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام وزیر علوم در امور علوم انسانی گفت: ضرورت مشارکت همه مراکز علمی علوم انسانی برای تحول و ارتقا علوم انسانی ضروری است و آمار‌ها خبر از تولید انبوه در علوم انسانی را می‌دهد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدجواد هراتی در حاشیه بازدید از دستاورد‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با اشاره به تولیدات چشمگیر این پژوهشگاه در محتوای علوم انسانی گفت: ضرورت مشارکت همه مراکز علمی علوم انسانی برای تحول و ارتقا علوم انسانی ضروری است و آمار‌ها خبر از تولید انبوه در علوم انسانی را می‌دهد و وزارت علوم تحقیقات و فناوری به تنهایی نمی‌تواند بار ارتقای این حوزه را به دوش بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار داشت: علاوه بر مراکز آموزشی و پژوهشی علوم انسانی برخی شورا‌های تخصصی نظیر شورای تحول در علوم انسانی مخصوص این امر پایه‌گذاری شده و به عنوان مرجع بالادستی وزارت علوم از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص شده‌اند و باید اقدامات اصلی و نقشه راه علوم انسانی را برای اجرا در وزارت علوم ارائه نماید؛ بنابراین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان یک حلقه واسط از یک سو منتظر اسناد بالادستی برای اجرا است و از سوی دیگر متولی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای سازماندهی و هم‌افزایی مراکز آموزشی و پژوهشی علوم انسانی است؛ بنابراین در حوزه اختیارات خود می‌تواند در امر تحول علوم انسانی فعالیت نماید و تولید محتوی اصلی بر عهده مراکز علمی است.

هراتی افزود: متولیان حوزه علوم انسانی در کشور متعدد هستند و این مراکز باید با هم‌افزایی حرکت و ارتقا علوم انسانی تلاش کنند و بار بخشی از این امر به عهده مراکز غیردولتی بوده است و باید اذعان نمود که فعالیت‌های قابل توجهی در عرصه علوم انسانی امروز در بخش غیردولتی انجام می‌شود. مراکز آموزشی و پژوهشی غیردولتی در برخی از موارد از مراکز دولتی پیشی گرفته و اثرات خوبی را در مجموعه علوم انسانی گذاشته‌اند.

رییس مرکز قرآنی و علوم انسانی کشور با اشاره به جایگاه وزارت علوم به عنوان نهاد سیاست‌گذار در این زمینه گفت: برخی ندانسته و غیر تخصصی در حوزه علوم انسانی ورود پیدا می‌کنند در حالی که مسائل این حوزه مقتضیات خاص خود را دارد و تصمیم اشتباه و غیرتخصصی در راه تحول مانع ایجاد می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علوم انسانی قائم مقام وزیر علوم حوزه علمیه علوم انسانی وزارت علوم مراکز علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۹۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان در سفر یک‌روزه خود به استان فارس با محمدهادی‌ایمانیه استاندار این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

داداش‌پور در این دیدار که با هدف بررسی حداکثرسازی جذب دانشجویان بین‌المللی برگزار شد، گفت: جذب دانشجویان بین‌المللی علاوه بر تقویت تعاملات بین‌المللی، به تحقق اهداف مهمی مانند ارتقاء کیفیت آموزش، افزایش درآمد و پیشرفت علمی و فناورانه کشور نیز کمک شایانی می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که امروزه کشورها با ارتقای سطح همکاری‌ها و تبادلات بین‌المللی علمی نه تنها مشروعیت جانبی و منزلت کسب می‌کنند بلکه به نوسازی اقتصاد و کارآمدی فناوری خود مدد می‌رسانند، افزود: تحرک دانشجویان در سطح جغرافیای جهان قادر خواهد بود زمینه‌های تسهیل انتقال فناوری، همچنین ظهور نوآوری‌های رادیکال را فراهم کرده و بازار علم و نظام عرضه و تقاضای آموزش عالی را نیرومند سازد و تراکم و انباشت مناسبی از نیازها و کالاهای جدید فرهنگی و نرم‌افزاری را سامان دهد و این تراکم که همراه با تنوع و غنای فرهنگی حاصل می‌شود در واقع موتور محرک توسعه علمی محسوب می‌شود.

رییس سازمان امور دانشجویان با تأکید بر ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و آموزشی منحصر به فرد استان فارس، یادآور شد: دانشگاه‌های این استان توانایی و قابلیت جذب دانشجویان بین‌المللی را دارند و این امر در صورت تحقق همه جانبه آن می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه منطقه و کشور ایفا کند.

رییس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اهمیت جذب دانشجویان بین‌المللی خاطرنشان ساخت: بی‌شک ارتباط نزدیک با جوامع بین‌المللی، باعث ارتقاء شهرت دانشگاه‌ها و در مجموع کشور در دایره نظام علمی دنیا شده و با تحقق تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی شاهد رشد و گسترش مراکز آموزشی و به تبع آن کشور خواهیم شد و به اهمیت جذب دانشجویان بین‌المللی بیشتر وقوف خواهیم یافت.

داداش‌پور با اشاره به اینکه دانشجویان بین‌الملل باید از امکانات و خدمات بهره‌مند باشند؛ تصریح کرد: پشتیبانی زیرساختی و خدماتی، حمایت آموزشی و فرهنگی از جمله خدماتی است که دانشجویان بین‌الملل باید از آن به خوبی برخوردار باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هدف از تلاش‌های سازمان امور دانشجویان ایجاد یک محیط دوستانه برای دانشجویان بین‌المللی است تا بتوانند سفیران خوبی برای معرفی جاذبه‌های تحصیل در ایران باشند.

استاندار فارس نیز در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: استان فارس آمادگی دارد تا با توجه به چشم‌انداز دولت سیزدهم یعنی مرجعیت علمی کشور ایران و گسترش زبان فارسی به عنوان مرکز جذب دانشجویان بین‌المللی قرار گیرد.

وی ادامه داد: جذب دانشجویان بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است زیرا برای کشور منفعت‌های زیادی دارد و سبب پیشرفت همه‌جانبه آن می‌شود.

کد خبر 6097375

دیگر خبرها

  • مجلات مطالعات اسلامی وپژوهش‌نامه تبلیغ و ارتباطات دینی رونمایی شد
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • بیانیه وزارت علوم در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها