Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@00:21:01 GMT

مهم ترین عامل کمر درد هنگام کار با کامپیوتر چیست؟

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۹۲۵۶

مهم ترین عامل کمر درد هنگام کار با کامپیوتر چیست؟

صندلی اداری با کیفیت از کمرد درد ناشی از نشستن پشت میز جلوگیری می‌کند. نشستن طولانی مدت پشت میز کامپیوتر باعث ایجاد کمردردهای شدید می‌شود. برای جلوگیری از این عارضه ورزش کردن، فیزیوتراپی و استفاده از صندلی ارگونومیک پیشنهاد می‌شود.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام مبلمان آرک، در این مقاله قصد داریم شما را با مهم‌ترین عوامل کمردرد هنگام کار با کامپیوتر آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طراحان آرک همچون برندهای جهانی این حوزه همچون wayfair و bene  دارای یک فروشگاه اینترنتی معتبر برای فروش مبلمان اداری می باشد که توانسته تمام دسته بندی های موجود در این حوزه را پوشش دهد.

صندلی نامناسب

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل کمردرد، استفاده از صندلی اداری نامناسب است. بعضی از صندلی‌ها از قسمت پشت بدن محافظت نمی‌کنند و همین امر باعث بروز کمردرد می‌شود. اگر به دلیل استفاده از صندلی نامناسب، دچار این عارضه شدید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از صندلی اداری طبی استفاده کنید.

وضعیت نادرست بدن

طرز نشستن صحیح پشت کامپیوتر بسیار مهم است. حتما در زمان نشستن باید پشت شما صاف باشد و شانه‌های‌تان عقب قرار بگیرد. خم‌شدن بیش از حد به جلو باعث مشکلاتی در ستون فقرات می‌شود.

نگه داشتن سر به جلو

زمانی که پشت میز نشسته‌اید و مشغول کار با کامپیوتر یا رسیدگی به کارهای اداری هستید، ناخودآگاه سر به سمت جلو قرار می‌گیرد. قرار گرفتن سر به سمت جلو باعث فشار برعضلات گردن و قسمت بالای کمر می‌شود.

قرار گرفتن شانه‌ها به سمت جلو

اگر شما از صندلی اداری نامناسب استفاده کنید، باعث می‌شود که بدن در وضعیت بدی قرار بگیرد و به مرور زمان دچار کمردرد شوید. برای اینکه مطمئن بشوید که عضلات شما در تعادل قرار دارد، ابتدا ایستاده و پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید. حتما دست‌های خود را در کنار بدن قرار دهید. اگر کف دست‌ها به سمت عقب قرار می‌گیرد، به این معناست که بدن شما در حالت تعادل قرار ندارد.

خم شدن به سمت جلو

یکی از وضعیت‌های نادرست نشستن که باعث بروز کمردرد می‌شود، خم شدن به سمت جلو است. این وضعیت به ستون فقرات فشار زیادی وارد می‌کند و در آینده باعث بروز مشکلات بسیاری می‌شود.

قرار گرفتن آرنج با فاصله زیادتر از بدن

در زمان تایپ کردن اگر دست‌ها به مدت هشت ساعت به سمت جلو قرار بگیرند،  فشار زیادی به شانه و کمر وارد می‌شود.

عدم تحرک

نشستن طولانی مدت روی صندلی موجب کاهش رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به عضلات می‌شود. نشستن روی صندلی به مدت بیست دقیقه موجب فشار بر تاندون‌ها و رباط‌ها شده و موجب کمردرد می‌شود. برای پیشگیری از کمردرد حتما بعد از سی دقیقه نشستن پشت کامپیوتر، بلند شوید و ورزش‌های سبک انجام دهید. همچنین نوشیدن آب در زمان کار با کامپیوتر، از بروز این عارضه جلوگیری می‌کند.

نگه داشتن گوشی بین شانه و گوش

برخی از افراد در زمان صحبت کردن با گوشی، آن را بین شانه و گوش قرار می‌دهند، این کار برای مدت زمان کوتاه، آسیبی به بدن وارد نمی‌کند، اما در طولانی مدت موجب فشار به گردن و قسمت بالای ستون فقرات می‌شود. جهت جلوگیری از کمردرد، بهتر است این عادت را ترک نمایید.

نحوه نشستن صحیح در زمان کار با کامپیوتر

باسن خود را در حالت انقباض نگه دارید. لگن و قفسه سینه باید در یک راستا قرار بگیرند. عضلات شکم باید در حالت انقباض قرار بگیرند. سر خود را به سمت جدا متمایل نکنید و حتما شانه‌ها را عقب نگه دارید. لازم نیست در تمام مدت در حالت نشسته و صاف باشید، می‌توانید علاوه‌ بر حفظ وضعیت صحیح کمر، به جلو و عقب نیز متمایل شوید.

برای جلوگیری از خستگی عضلات و قرار گرفتن بدن در وضعیت نامناسب، پیشنهاد می‌کنیم هر ده الی پانزده دقیقه وضعیت خود را تغییر دهید. همچنین برای پیشگیری از کمردرد، حتما در زمان کار با کامپیوتر، حرکات ورزشی انجام دهید.

استفاده از صندلی ارگونومیک، یک راه حل عالی برای پیشگیری از کمردرد

اگر مجبور هستید به دلیل شغل خود ساعت‌ها پشت میز بنشینید، پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از کمردرد از صندلی اداری آرگونومیک استفاده کنید. جهت خرید صندلی آرگونومیک با کیفیت می‌توانید به فروشگاه مبلمان اداری طراحان آرک سر زده و با کیفیت‌ترین صندلی اداری را با قیمت استثنایی خریداری کنید. این فروشگاه عرضه کننده بهترین و پرفروش‌ترین صندلی‌های کارمندی از جمله صندلی لیو، صندلی نیلپر، صندلی داتیس و صندلی آرتمن است. جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت و بقیه محصولات به سایت https://moblemanarc.com مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرید مبلمان اداری پارتیشن اداری استفاده از صندلی کار با کامپیوتر صندلی اداری قرار گرفتن سمت جلو پشت میز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۹۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد قابل توجه صنعت فیلم عربستان

ثبت درآمد یک میلیارد دلاری باکس آفیس عربستان بعد از بازگشایی مجدد سینماها در سال ۲۰۱۸ میلادی بیانگر این نکته است که صنعت فیلم این کشور آماده رشدی قابل توجه است. - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ رشد و رونق تولید فیلم در استودیوهای فیلمسازی عربستان همراه با افتتاح سینماهای پیشرفته در این کشور همراه با ثبت درآمد یک میلیارد دلاری هنر هفتم از سال 2018 میلادی بیانگر این نکته است که صنعت فیلمسازی عربستان درحال پوست اندازی و حرکت به سمت رشدی قابل ملاحظه است.

در این زمینه انتشار آمارهای رسمی  کمیسیون فیلم عربستان سعودی (SFC) از سینماها، استودیوها، برگزاری جشنواره‌های سینمایی حکایت از این روند دارد که روند روبه رشد مخاطبان هنر هفتم در این کشور روبه رشد است و ارقامی که برای درآمد صنعت در سال گذشته میلادی به دست آمده نیز تاکیدی برهمین نکته است که سینمای عربستان همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

آمار منتشر شده از سوی کمیسیون فیلم عربستان نشان می‌دهد سال گذشته میلادی در این کشور 443 فیلم در سینماهای سراسر کشور اکران شده و این تعداد فیلم 17.4 میلیون نفر مخاطب به خود دیده است که با یک برآورد ابتدایی تعداد مخاطبان سینماهای عربستان نسبت به یک سال قبل‌تر یعنی در سال 2022 شاهد رشد حدود 20 درصدی بوده است.

چند خبر از سینمای جهان؛ از اظهارنظر قابل‌تأمل «آنجلینا جولی» تا سرمایه‌گذاری خاص عربستان

این درحالی است که درآمد گیشه‌های سال قبل عربستان براساس آمارهای رسمی از  240 میلیون دلار فراتر رفته و اکنون عربستان در جایگاه پانزدهم رده بندی جهانی باکس آفیس قرار گرفته است.

از سوی دیگر بررسی هرم جمعیتی این کشورنشان می‌دهد بیش از 50 درصد جمعیت زیر 25 سال عربستان علاقمند به هنر هفتم هستند و فیلم‌های اکشن هالیوودی در صدر انتخاب این گروه سنی برای نشستن روی صندلی سینماهای کشورشان است و در پی آن کمدی‌های مصری مخاطب قابل توجهی دارد.

در همین حال آنطور که آمارهای رسمی از زیرساخت‌های سینمایی عربستان حکایت دارد تا اکتبر سال گذشته میلادی مجموعاً هفت اپراتور سینمایی، 69 سالن سینما، 623 صفحه نمایش و 65000 صندلی در این کشور وجود دارد که براساس جمعیت عربستان یاد شده  متوسط به 1.7 صفحه نمایش و 176 صندلی برای هر 100000 نفر تقسیم می شود و همین آمارها نشان می‌دهد سرعت رشد زیرساخت‌های سینمایی عربستان در دو بخش صفحه نمایش و صندلی تا تاریخ یاد شده چیزی حدود 19 درصد بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم/ خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار
  • کدام تیم قهرمان یورو 2024 می شود؟ نتیجه 10 هزار شبیه سازی با کامپیوتر!
  • برنامه‌نویسی، زندگی را هدایت می‌کند | گفت‌وگوی همشهری با مخترع زبان برنامه‌نویسی روبی
  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوتر‌ها قابل استفاده می‌شوند
  • (ویدیو) لحظه منفجر شدن سربازان روسی هنگام خنثی کردن مین
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری!/ عکس
  • رشد قابل توجه صنعت فیلم عربستان
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! | ببینید
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم