Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:31:36 GMT

راهنمای آموزش لاراول

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۹۲۷۳

راهنمای آموزش لاراول

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، زبان برنامه نویسی PHP یکی از برترین و محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی در حوزه طراحی وب است. این زبان برنامه نویسی Framework های بسیار زیادی دارد که لاراول یکی از آن‌ها است. عاملی که فریم ورک لاراول را از سایر فریم ورک‌های زبان PHP متمایز می‌سازد، ویژگی‌های زیادی است که در ادامه‌ی این مطلب، به‌طور کامل به توضیح هر کدام از آن‌ها می‌پردازبم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر اکثر شرکت‌های ایرانی و حتی خارجی برای نیروی برنامه نویس به دنبال استخدام برنامه نویس لاراول هستند. اگر شما هم به آموزش برنامه نویسی علاقه‌مند هستید، آموزش لاراول را به صورت جدی دنبال کنید.

فریم ورک لاراول چیست؟

زمانی که در مورد فریم ورک‌های توسعه وب اپلیکیشن صحبت می‌شود، همیشه نام لاراول به میان می‌آید. از لاراول می‌توان به عنوان محبوب‌ترین فریم ورک زبان برنامه نویسی PHP یاد کرد. این فریم ورک توانسته است در زمانی کوتاه، به اولین گزینه‌ی توسعه دهندگان برای توسعه برنامه‌های پیچیده تحت وب تبدیل شود.

لاراول فریم ورکی مبتنی بر معماری MVC است که به صورت رایگان و متن باز ارائه شده است. این فریم ورک امکانات هوشمندی در اختیار برنامه نویسان قرار می‌دهد و برنامه‌ نویسی را برای آن‌ها لذت بخش‌تر می‌کند.

این فریم ورک در بین سایر فریم ورک‌های PHP از امنیت و سرعت توسعه‌ی بیشتری برخوردار است و از طریق آن شما قادر خواهید بود بدون اینکه تغییری در کدهای اصلی ایجاد کنید، عملکرد بسیاری از بخش‌ها را تغییر دهید. لاراول کتابخانه‌های بسیار متنوعی دارد و از اغلب کتابخانه‌های فریم ورک سیمفونی نیز استفاده می‌کند. همچنین این فریم ورک سرویس‌های مختلفی را برای برنامه نویسان ارائه می‌دهد. به عنوان مثال سرویس‌هایی همچون تأیید هویت، دسترسی‌های کاربران، کنسول Artisan، پرداخت و صورتحساب، کش (Cache) و … که تنها بخش کوچکی از سرویس‌هایی است که این فریم ورک در اختیار برنامه نویسان قرار می‌دهد.

امکانات و ویژگی‌های فریم ورک لاراول

سوالی که بسیاری از برنامه‌نویسان در خصوص فریم ورک laravel دارند این است که آیا فریمورک لاراول تاثیری بر سرعت انجام پروژه آنها دارد؟

لاراول دارای امکانات و ویژگی‌هایی است که قطعاً بر سرعت انجام پروژه‌ها تاثیر می‌گذارد. با ما همراه باشید تا به بررسی برخی از این ویژگی‌ها بپردازیم:

Service Container این امکان به عنوان ابزاری قدرتمند وابستگی بین کلاس‌ها را مدیریت می‌کند.

Queues تعریف صف در لاراول، به شما این امکان را می‌دهد تا در انجام اموری که زمان زیادی نیاز دارند وقفه ایجاد کنید و در خصوص زمان انجام آن، بعداً تصمیم‌گیری کنید. لاراول دارای یک API متمرکز، برای مدیریت صف است.

Events در لاراول، شما به راحتی می‌توانید بر هر اتفاقی که در اپلیکیشن شما رخ می‌دهد نظارت کنید و به سرعت ریشه خطاها را پیدا کنید.

رابط کاربری: برجسته‌ترین ویژگی لاراول، رابط و محیط کاربری راحت آن است. این رابط کاربری به‌علاوه امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد، تاثیر بسزایی بر سهولت و سرعت انجام امور دارد. حال که با مفهوم تاثیر استفاده از فریم ورک laravel بر سرعت پروژه آشنا شدید در امتداد مقاله به بررسی مزیت استفاده از لارول می‌پردازیم.

تمام ویژگی‌های گفته شده باعث افزایش سرعت پروژه با لاراول می‌شود.

ویژگی‌های کلیدی لاراول

در حال حاضر لاراول ممکن است نه تنها به عنوان یکی از فریمورک‌های PHP، بلکه به عنوان یک اکوسیستم کامل تعریف شود. این فریمورک که در سال ۲۰۱۱ توسعه یافت و به عنوان پروژه‌ای متن باز معرفی شد، با پشتیبانی از معماری MVC ایجاد شده است.

لاراول در ابتدا به منظور عملیات مسیریابی، کش کردن و احراز هویت طراحی شد، اما بعدها قابلیت‌های پیشرفته‌تری مانند طرح‌بندی‌ها (Layouts)، هش Bcrypt، تست واحد، مدیریت فعالیت‌های مربوط به وب و ابزار artisan به آن اضافه گردید. ویژگی‌های برجسته این فریمورک عبارتند از:

فرآیند مسیریابی ساده

وجود صف غیرهمگام (Async Queue) برای انجام کارهای زمان‌بر

کتابخانه شی گرا (Object-oriented)

پشتیبانی از معماری MVC

به‌روزرسانی‌های مداوم

سیستم احراز هویت داخلی

سطح امنیت بالا

Migration های پایگاه داده

ادغام ساده کتابخانه‌های شخص ثالث

موارد استفاده لاراول در توسعه اپلیکیشن

سینتکس لاراول ساده و روان است، به طوری که روند توسعه برنامه کاملاً قابل فهم و تمیز شکل می‌گیرد. بر این اساس بیایید ببینیم لاراول در چه زمینه‌هایی کاربرد دارد.

مشاغلی که به برنامه‌های سطح سازمانی نیاز دارند

این مورد شامل حوزه‌هایی مانند تجارت الکترونیک، مراقبت‌های بهداشتی، رسانه‌ها و سایر کسب و کارهایی است که وب‌سایت آن‌ها ترافیک سنگینی داشته و نیاز به پردازش داده‌های زیادی دارد. لاراول به لطف بهره‌گیری از سرویس Container، Event Broadcasting و سیستم‌های پشتیبانی شده، وظایف تعیین شده را بهتر از هر فریمورک دیگری انجام می‌دهد.

پروژه‌هایی که خدمات میکروسرویس برای برنامه خود دارند

وقتی نوبت به تجارت الکترونیک می‌رسد، نمی‌توانیم به معماری میکروسرویس‌ها اشاره نکنیم که تعدادی ماژول صرف نظر از عملکرد را شامل می‌شود. همچنین یک برنامه واحد را تشکیل می‌دهند که بسیار کارآمد و مقیاس‌پذیر بوده و تمامی این موارد از طریق چارچوب داخلی Lumen امکان‌پذیر است.

شرکت‌هایی که به مدیریت داده‌ها نیاز دارند

این مورد شامل پلتفرم‌های CRM و توسعه برنامه‌های محتوا محور است. بدین منظور دو روش وجود دارد: یکی استفاده از فریمورک لاراول که با یک CMS موجود ادغام می‌شود و دیگری توسعه صفر تا صد سیستم مدیریت محتوا برای اطمینان از مقیاس‌پذیری.

کسب و کارهای در حال رشد

به دلیل پشتیبانی از معماری میکروسرویس، لاراول از نظر مقیاس‌پذیری گزینه بسیار خوبی برای کسب و کارهای نوپا و کوچک است. بنابراین ساختن یک وب‌سایت که به دنبال تغییرات فوری باشد، نیازمند چنین فریمورکی است.

استارتاپ‌ها و مبتدیان

برای هر توسعه دهنده وب تازه‌کار، لاراول یک فریمورک قابل درک، در دسترس، سریع و قدرتمند به نظر می‌رسد. همچنین دارای یک جامعه بسیار بزرگ، منابع آموزشی متعدد، مستندات دقیق و روان به علاوه سایر ابزارهای مفید از جمله Vapor، Lumen، Valet، Spark و… است.

با توجه به مطالب گفته شده اگر به یادگیری لاراول و یا بررسی فرصت‌های شغلی به عنوان توسعه‌دهنده لاراول علاقه‌مند هستید، می‌توانید از کوئرا در زمینه بهره ببرید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5427956

منبع: مهر

کلیدواژه: فرصت شغلی کسب و کار تولید نرم افزار کسب و کار آموزش زبان خارجی لوازم خانگی قیمت لوازم خانگی دوبی سامسونگ تبلیغات بورس تهران گردشگری صنعت خودروسازی بازی های رایانه ای اسنپ روغن موتور اجاره خودرو برنامه نویسان برنامه نویسی فریم ورک ویژگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۹۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما می‌باشد و کاری که خیرین در حوزه تعلیم و تربیت انجام می‌دهند از جهات مختلف ارزشمند است.

آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه جمعه در همایش استانی خیرین مدرسه یار ضمن قدردانی از حضور و مشارکت خیرین در برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه تعلیم و تربیت اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم بیان داشته: "وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا" زنده کردن یک انسان همانند حیات بخشیدن به کل جامعه و زنده کردن همه انسان‌هاست و در مقابل آن عنوان می‌کند:" مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا" اگر یک نفر را از بین ببرد مانند این است که همه مردم را از بین ببرد.

امام جمعه زاهدان افزود: در تفسیر این آیه شریفه، بزرگان نظرات مختلفی را عنوان کرده‌اند از اینکه یک تشبیه برای بیان عظمت کار بوده و یا با این تعبیر که یک فرد می‌تواند مبدا تولید نسل باشد و لذا احیای یک نفر احیای یک نسل است.

آیت‌الله محامی بیان کرد: در ادبیات قرآنی حیات منحصر به این حیات مادی نیست بلکه عقل، اندیشه و علم اوست و بر این اساس دستگاه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دستگاه احیا کننده نسل جدید ما می‌باشد لذا کاری که شما در آموزش و پرورش انجام می‌دهید از جهات مختلف ضریب می‌خورد.

وی ادامه داد: بر اساس همین نگاه انجام کار خیر در حوزه آموزش و پرورش نیز دارای ارزش افزوده است به خصوص که این کار در یک استان پهناور همچون سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد چرا که سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی است و یکی از این ظرفیت‌ها وجود نیروهای با استعداد است که متاسفانه به درستی شکوفا نشده و مورد استفاده قرار نگرفته و نیازمند توجه ویژه‌ است.

 امام جمعه زاهدان تصریح کرد: خیرین باید قدر خود را بدانند و خداوند متعال را برای این نعمت، موهبت و لطفی که شامل حالشان کرده شکرگزاری کنند.

 نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این احیا دارای فرایندی است که بخشی در تامین امکانات و سخت‌ افزار و بخشی در تهیه نرم افزار از جمله برنامه، معلم و اساتید است و این دو مجموعه باید با هم هماهنگ و در یک راستا حرکت کنند.

وی عنوان کرد: مهم‌تر از توسعه کمی مدارس کیفیت بخشی به آن‌هاست و در این جهت نیازمند استفاده از نیروهای توانمند و با تجربه هستیم که از جمله کمبودهای ماست و باید در جهت آموزش نیروها برنامه‌ریزی صورت گیرد و باید دقت کنید که مدارس پس از ساخت رها نشوند و در گام بعد باید تلاش کنید تا کیفیت خدمات در مدارس ارتقا پیدا کند.

آیت‌الله محامی بیان کرد: سیستان و بلوچستان یک استان پهناور است و بسیاری از روستاها پراکنده هستند و طبعأ ساخت مدارس در همه این نقاط امکان پذیر نیست و باید در نقاطی با تمرکز جمعیت ساخت مدارس شبانه‌روزی را دنبال کنیم که در این صورت با توجه به حضور دانش آموزان در مدارس فرصت تعلیم و تربیت بیشتر به صورت شبانه روزی وجود دارد.

وی عنوان کرد: دل کودکان مانند یک کاغذ سفید است و موقعیت شکل گیری شخصیت عقلانی، علمی، فرهنگی، اخلاقی و... در همین دوران کودکی است و اگر در این ایام کار به خوبی صورت گیرد این دانش آموز در آینده پا به هر عرصه‌ای که بگذارد راه درست را خواهد رفت و در غیر این صورت چندان فرد موثری نخواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فریم هایی از مردان معدن
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • شهرکرد به عنوان بام ایران معرفی شود
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است