Web Analytics Made Easy - Statcounter

مانور نظامی مشترک سالانه بین ایالات متحده و تایلند از روز یکشنبه در مقیاسی کوچک در مقایسه با رزمایش‌های پیش از کرونا، آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مانور بزرگ با عنوان "کبرای طلایی" که از ۱۹۸۲ بین سربازان آمریکایی و تایلندی انجام شده بزرگترین رزمایش چند ملیتی است و به عنوان پلتفورمی برای آمریکا تلقی می‌شود تا با متحدانش در آسیا آن هم در زمانی که رقابت با چین رو به ازدیاد است، به همکاری و تقویت نظامی بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای نظامی از هند، اندونزی و متحدان ایالات متحده یعنی کره جنوبی و استرالیا نیز در این مانور شرکت خواهند کرد.

در این رزمایش بزرگ ۱۲۰۰ سرباز آمریکایی و ۲۰۰۰ سرباز تایلندی حضور دارند که تا پنجم مارس سال جاری میلادی ادامه می‌یابد. مانور با سلاح واقعی، عملیات نجات و تخلیه و همچنین فرود آبی – خاکی در رزمایش امسال برگزار نمی‌شود.

در سال ۲۰۱۹، حدود ۴۵۰۰ سرباز آمریکایی در مانور نظامی کبرای طلایی حضور یافتند. در ۲۰۲۰، ۱۶۰ تن حضور داشتند و ۶۰۰ تن هم در رزمایش سال ۲۰۲۱ شرکت کردند.

سخنگوی وزارت دفاع تایلند نیز گفت، با وجود حضور کمتر شرکت کنندگان در این رزمایش، تایلند این رزمایش‌ها را مکانیزمی ضروری برای تقویت همکاری نظامی می‌بیند.

میانمار نیز که پیشتر ناظر این عملیات بود، برای دومین سال متوالی در این مانور نظامی حضور ندارد اما سخنگوی وزارت دفاع تایلند علت این مساله را بروز کودتا در این کشور در سال گذشته میلادی نمی‌داند.

آمریکا ارتش میانمار را که روابط تاریخی خوبی با ارتش تایلند دارد، به شدت محکوم کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تايلند آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۹۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قهرمانی فوتسال آسیا را پس گرفت/ ببر تایلندی حریف یوز زخم‌خورده نشد

تیم ملی فوتسال ایران برای سیزدهمین مرتبه، قهرمان جام ملت‌های آسیا شد.

 

دیگر خبرها

  • میانگین مدت خدمت سربازان اعلام شد
  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح
  • سرپیچی سربازان اسرائیلی از دستورات آماده شدن برای عملیات رفح
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • ایران قهرمانی فوتسال آسیا را پس گرفت/ ببر تایلندی حریف یوز زخم‌خورده نشد
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند