Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:25:22 GMT

۶۰۰ تن سهمیه میوه شب عید استان بوشهر تامین شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۹۶۵۲

۶۰۰ تن سهمیه میوه شب عید استان بوشهر تامین شد

سید محسن معروف روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این میزان سهمیه تعیین شده ۲۰۰ تن پرتقال و ۴۰۰ تن سیب است که باید ذخیره سازی شود و هیچ مشکلی از لحاظ تامین میوه برای استان بوشهر نیست.

وی بیان کرد: طرح توزیع میوه شب عید از ۲۰ تا ۲۵ اسفند ماه انجام می‌شود.

معروف، در باره قیمت میوه شب عید اضافه کرد: قیمت میوه از مراجع رسمی گرفته می‌شود و ۱۵ تا ۲۰ درصد زیر قیمت بازار میوه توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرید ۱۲ هزار تن گوجه فرنگی در استان بوشهر

مدیرتعاون روستایی استان بوشهر گفت: با پیگیری انجام شده خرید توافقی محصول گوجه فرنگی از طرف شرکت‌های تعاون روستایی این استان و اتحادیه مرکزی تعاون روستایی در راستای حمایت، تثبیت قیمت و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان از ۲۲ دی‌ماه آغاز و تاکنون ۱۲ هزار تن گوجه فرنگی رُبی برای کارخانه های رُب سازی خریداری شده است.

معروف اضافه کرد: قیمت خرید گوجه فرنگی در استان بوشهر ۲ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین و با احتساب هزینه خرید و حمل قیمت نهایی سه هزار و ۲۰۰ تومان است.

وی اظهار کرد: مطالبات گوجه کاران به روز است و تاکنون ۳۶ میلیارد تومان از این مطالبات پرداخت شده است.

درسال زراعی جاری ۱۱هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی کشاورزی زیر کشت گوجه فرنگی در استان بوشهر رفته است و براساس پیش بینی ها قرار است امسال ۶۰۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل در این استان تولید می‌شود.

برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر از اوایل آبان آغاز و تا فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

توزیع آنلاین محصولات تنظیم بازار بزودی در استان بوشهر

مدیر تعاون روستایی استان بوشهر گفت: همزمان با بروز نارسایی در توزیع مرغ و سایر کالاهای اساسی و در راستای تکریم مصرف کنندگان و شهروندان برای توزیع کالاهای تنظیم بازار موضوع توزیع هوشمند و آنلاین در دستور کار سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور قرار گرفت.

معروف اضافه کرد: پس از کنکاش و بررسی‌های لازم، اجرای این طرح در کلانشهر تهران به فروشگاه آنلاین بازرگام به لحاظ دارا بودن امکانات انباری، سردخانه ای و شبکه توزیع پیک رسانی به عنوان عامل توزیع وفروش محول شد و بعد از طی تجربه اندوزی و بنا به ضرورت توزیع آنلاین کالا در سایر کلانشهرهای کشور به سایر شعب فروشگاه بازرگام محول شد و از آنجا که فروشگاه آنلاین بازرگام در بوشهر دارای شعبه و امکانات نیست، بنابراین تاکنون این فروشگاه در بوشهر فعال نشده است.

وی افزود: با این وجود براساس نشست‌های مشورتی که تعاون روستایی استان بوشهر با سازمان جهادکشاورزی و پارک علم وفناوری استان برگزار کرد، تعاون روستایی استان بوشهر اقدام به ارزیابی و بررسی فروشگاه‌های آنلاین بومی و محلی برای توزیع هوشمند کالاهای تنظیم بازار کرد.

معروف یادآور شد: به نظر می‌رسد با توجه به توانمندی و امکانات موجود استان بوشهر از اوایل اسفند کار توزیع آنلاین محصولات تنظیم بازار با نظارت سازمان‌های جهادکشاورزی و تعاون روستایی از سوی فروشگاه‌های بومی و توانمند این استان آغاز می‌شود.

وی افزود: با نهایی شدن کار آدرس پایگاه‌های اینترنتی این شرکت از طریق رسانه‌های استان بوشهر اعلام می‌شود.

مدیرتعاون روستایی استان بوشهر یادآور شد: تلاش می‌شود بیش از ۵۰ درصد میوه شب عید در استان بوشهر به شکل آنلاین توزیع و عرضه شود.

برچسب‌ها بوشهر گوجه فرنگی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر گوجه فرنگی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بوشهر گوجه فرنگی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران استان بوشهر تعاون روستایی تنظیم بازار میوه شب عید گوجه فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۹۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند

به گزارش خبرآنلاین،زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

ایسنا در خبری نوشت:وی با بیان اینکه ویتامین C در همه سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از میوه‌ها مانند مرکبات، ویتامین C بیشتری دارند، ولی معنایش این نیست که مابقی میوه‌ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها، ویتامین C مورد نیاز بدن تامین می‌شود، تصریح کرد: به دنبال مصرف میوه‌ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود و تاحدودی از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، مصرف مایعات و بویژه مایعات و غذاهای گرم به بهبود مبتلایان کمک می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: نیازی به خرید قرص ویتامین C نیست، ویتامین C باید به طور طبیعی از رژیم غذایی تامین شود که در همه سبزیجات و میوه‌های تازه و خام وجود دارد. میزان ویتامین C در میوه و سبزی پخته شده کاهش می‌یابد. توجه کنید که رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901491

دیگر خبرها

  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند
  • قهرمانی مازندران در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور
  • توزیع ۳۶۲۷ دستگاه لوازم سرمایشی وگرمایشی میان مددجویان کمیته امداد
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد