Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@16:59:17 GMT

صندوق امانات ایران زمین محلی امن برای اشیاء باارزش

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۹۷۸۲

صندوق امانات ایران زمین محلی امن برای اشیاء باارزش

به گزارش خبرنگار« تابناک» یکی از خدماتی که بانک‌های کشور برای امنیت بیشتر به مشتریان خود ارائه می‌دهند بحث صندوق امانت است. در همین رابطه مشتریانی که دارایی با ارزشی دارند می‌توانند آن را به بانک بسپارند و از بابت نگهداری‌شان دلهره‌ای نداشته باشند. به عبارت دیگر صندوق امانات یک گاو صندوق بزرگ است که متقاضیان طی قراردادی بخش‌های مختلف آن را در قالب صندوق‌های کوچک و بزرگ از بانک دریافت و در ازای آن اجاره می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این گزارش، بانک ایران زمین، به منظور ارزش آفرینی هرچه بیشتر برای مشتریان و همچنین ارائه خدمات نوین و تکمیل زنجیره عرضه خدمات شایسته به مشتریان، اقدام به راه اندازی صندوق امانات با مجهزترین و ایمن ترین امکانات الکترونیکی کرده است. مشتریان بانک می-توانند اسناد، اوراق و اشیاء ارزشمند خود را که نگهداری آن¬ها در خارج از بانک به خاطر خطرات احتمالی از قبیل:حریق، سرقت و ... مواجه است.
برهمین اساس مشتری می تواند هرگونه اشیاء و اسنادی که تمایل داشته باش، به استثناء اشیاء و اسناد غیر قانونی و غیر متعارف و هرآنچه نگهداری آن از نظر قوانین و مقررات غیر مجاز و یا جرم شناخته می شود، (شامل مواد اشتعال زا، فساد پذیر، اسلحه سرد و گرم، مهمات، مواد مخدر و نظایر آن) را در صندوق مربوط به خود نگهداری کند.
هر شخص حقیقی یا حقوقی اگر در بانک ایران زمین حساب داشته باشد، می‌تواند از خدمات صندوق‌های اجاره‌ای امانات استفاده کند. در ضمن اجاره این صندوق‌ها کاملاً شخصی و اسمی بوده و غیرقابل انتقال به دیگران است. یعنی فقط شخص اجاره‌کننده می‌تواند از آن استفاده کند. در صورتی‌که مشتری بخواهد امکان باز کردن صندوق، گذاشتن و برداشتن اشیا و اسناد و… را به کسی بدهد، باید وکالت رسمی ارائه و سطح دسترسی فرد را هم مشخص کند. بانک هم برای احراز اعتبار وکیل و امنیت بیشتر مشتریان، از دفترخانه اسناد رسمی و همین‌طور سامانه ثبت‌احوال استعلام می‌کند و سپس اجازه دسترسی به فرد معرفی‌شده می‌دهد.
در تمام ساعات اداری روز، مشتری امکان دسترسی به صندوق امانات دارد و البته به همین دلیل، محتویات صندوق هم قابل تغییر است و در نتیجه بانک مسئولیتی در قبال محتوای صندوق ندارد و نمی‌تواند آن را بیمه کند.
صندوق امانات بانک ایران زمین با مجهزترین و به‌روزترین سیستم‌های امنیتی الکترونیکی رصد می‌شود. ضد آتش‌سوزی و زلزله بوده و برابر حوادث طبیعی و سرقت، ایمن است.
صندوق اجاره‌ای ابعاد مختلفی دارد و هر کدامشان به دو قفل مجهز است؛ یک قفل در اختیار مشتری است و قفل دیگر در دست بانک است. صندوق تنها در صورتی باز می‌شود که هر دو کلید همزمان با هم صندوق را باز کنند. در غیر این‌صورت هیچکس نمی‌توان این صندوق امانات را باز کند.
در صورتی‌که کلید مشتری به هر دلیلی مفقود شود، مشتری باید بلافاصله بانک را در جریان قرار دهد و سپس با حضور در محل صندوق، قفل تغییر می‌کند. البته مشتری باید مبلغی بابت بهای کلید و هزینه این تغییر پرداخت کند. در صورتی‌که بانک ناچار به شکستن قفل صندوق شود، مشتری باید هزینه‌های مربوط به این عمل را مطابق تعرفه‌های مشخص شده پرداخت کند.
برای اجاره صندوق امانات بانک ایران زمین ابتدا باید برگه درخواست اجاره صندوق (تقاضای کتبی مشتری) پر شود. اطلاعاتی شامل مشخصات کامل، شغل، نشانی و شماره تلفن متقاضی لازم است و شناسنامه و کارت ملی هم باید همراهتان باشد. امضای قرارداد صندوق‌های اجاره‌ای شامل ماده‌ها و تبصره‌ها. ارائه نمونه امضا و ارائه عکس. البته این‌ها شرایط برای اشخاص حقیقی است و شرایط عقد قرارداد با شخص حقوقی اندکی متفاوت است و نیاز به رونوشت اساسنامه و آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی کشور دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین مهرداد سراجی میرشاد ماجدی صندوق امانات بانک ایران زمین سیستم امنیتی الکترونیکی مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین مهرداد سراجی میرشاد ماجدی بانک ایران زمین صندوق امانات اجاره ای صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت

فراخوان این جشنواره چندی پیش ابلاغ شده بود که گروه آهوی دشت با تهیه و ارسال اثر به جمع شرکت کنندگان پیوست و با رای هیئت داوران به عنوان یکی از منتخبین موسیقی محلی ایران شناخته شد.

در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس که تا ۹ اردیبهشت در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار می‌شود، یازده گروه منتخب موسیقی نواحی ایران شامل بندر لنگه، جزیره هرمز، اردبیل، کرمان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، گیلان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و چهار محال و بختیاری حضور دارند.

گروه موسیقی آهوی دشت با مدیریت و هنرمندی علی حسین پور متشکل از محمد حسین اعلایی فرد، علی محمودی میمند، معصومه کافی، شایسته یوسفی و مینا منگلی، ساعت ۲۰ جمعه شب گذشته با اجرای یک ساعته موسیقی در قالب آواز‌های محلی که با نواختن ساز‌های نی، دایره، سرنا، نقاره، تمبورین و چوبک همراه بود، شور و هیجان حضار را برانگیخته و موسیقی محلی شهربابک را به مردم کشورمان معرفی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • (ویدئو) گوسفند غول‌پیکری که در تاجیکستان مثل طلا باارزش است
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • مشتری ۲میلیون دلاری تیم ایرانی به جهانبخش
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • نحوه پخت نان‌های محلی ترکیه‌ای در یک نانوایی استانبولی (فیلم)
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • جزئیات سرقت جنجالی از صندوق امانات بانک ملی در روایت آقای کاراگاه | فیلم