Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه از پیشرفت ۵۷ درصدی خط‌ آهن چابهار-زاهدان با وجود مشکلات مالی خبر داد و گفت: این پروژه سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عباس خطیبی با یادآوری این‌که راه‌آهن 628  کیلومتری چابهار- زاهدان یکی از پروژه‌های مهم ریلی کشور است  که با احتساب خطوط ایستگاهی به 730 کیلومتر می‌رسد، اظهار کرد: این پروژه علاوه بر اتصال تنها بندر اقیانوسی ایران به شبکه سراسری راه آهن، بخشی از کریدور ریلی شمال - جنوب در قسمت شرقی کشور است و می‌تواند کشورهای CIS و حوزه قفقاز و اروپا را از طریق شبکه ریلی کشور به چابهار متصل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این‌که راه آهن چابهار – زاهدان نقش تاثیرگذاری در منطقه خاورمیانه دارد و کریدور شمال - جنوب را احیا می‌کند، افزود:  با تکمیل راه‌آهن چابهار – زاهدان، بار از طریق چابهار به قسمت شرقی و جنوب شرقی آسیا و چین از آنجا به کشورهای CIS و کشورهای اروپایی منتقل می‌شود که همین موضوع،‌ پروژه مورد اشاره را طرحی فرا منطقه‌ای کرده است.

وی با یادآوری این‌که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء مجری این طرح بوده و با وجود مشکلات مالی در برهه‌های زمانی، پیشرفت فیزیکی آن به طور کلی به 57 درصد رسیده است، تصریح کرد:‌ در بخش زیرسازی کل مسیر، بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده و در صورت تامین مالی،‌ تا سال 1402 کل محور را به صورت مرحله‌ای به بهره‌بهرداری می‌رسانیم.

وی ادامه داد: عملیات ریل‌گذاری در فاصله زاهدان تا خاش با طول 154 کیلومتر، انحام شده و حدود 85 درصد پیشرفت فیزیکی بدست آمده که در تلاشیم محدوده زاهدان - خاش در فاز اول به بهره‌برداری برسد.

معاون شرکت ساخت و توسعه درباره تامین مالی این طرح با اشاره مصوبه برداشت 300 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی گفت: تاکنون 200 میلیون یورو از این صندوق دریافت کردیم اما مجموعا به حدود 550 میلیون یورو نیاز داریم و باید حداقل 250 میلیون یوروی دیگر به‌جز مصوبه صندوق توسعه ملی، تامین مالی شود.

خطیبی استفاده از ظرفیت‌های قانون بودجه و روش‌های تهاتری را راهکارهای پیش رو  برای تامین نیازهای مالی طرح اعلام و تاکید کرد:  تاکنون 5 هزار میلیارد تومان در این پروژه به صورت ثبت دفتری هزینه شده و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد اگر باقی منابع مورد نیاز طرح تامین شود، با مشکلی در مسیر تکمیل طرح مواجه نخواهیم شد.

وی بیان کرد:‌خط آهن چابهار – زاهدان یک ابر پروژه ریلی به استفاده 100 در صدی از ریل ملی است، به طور میانگین سالانه بین 170 تا 200 کیلومتر خط آهن راه‌اندازی می‌شود اما این راه آهن 628 کیلومتر طول دارد و فراتر از سایر طرح‌هاست.

وی درباره تغییر موعد بهره‌برداری این طرح طی سال‌های اخیر توضیح داد:‌ حجم پروژه بسیار بزرگ است و چون محل آن در دورترین منطقه کشور قرار دارد، هزینه‌ها نیز افزایش می‌یابد و همن موضوع کمی زمان‌بندی طرح را تحت‌الشعاع قرار داده اما با توجه به ابعاد و احجام آن، نسبت به طرح‌های دیگر از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه آهن چابهار راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۹۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸ درصدی مبلغ جایزه رولان گاروس

جوایز نقدی گرنداسلم مشهور رولان گاروس ۸ درصد افزایش یافته است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برگزارکنندگان گرنداسلم فرانسه (رولان گاروس) 2024 نحوه توزیع جوایز در مسابقات پیش‌ رو را فاش کردند. این مسابقات از 26 می تا 9 ژوئن (6 تا 20 خرداد) برگزار می‌شود.

مجموع جوایز این مسابقه تقریباً 54 میلیون یورو خواهد بود که 7.82 درصد بیشتر از سال گذشته است.

سیتسیپاس: نادال در زمین بی‌رحم است

جوایز یورویی بخش مردان و زنان رولان گاروس 2024:

دور اول: 73 هزار یورو

دور دوم: 110 هزار یورو

دور سوم: 158 هزار یورو

دور چهارم: 250 هزار یورو

یک چهارم نهایی: 415 هزار یورو

نیمه نهایی: 650 هزار

نهایی: 1.2 میلیون

قهرمان: 2.4 میلیون

همچنین قهرمانان مسابقات تنیس دو نفره و مختلط نیز به ترتیب جوایز نقدی 590 و 122 هزار یورویی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • افزایش 8 درصدی مبلغ جایزه رولان گاروس
  • افزایش ۸ درصدی مبلغ جایزه رولان گاروس