Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - مقام‌های تاجیکستان گزارش داده اند میزان قاچاق مواد مخدر به گونه‌ تقریبی ۶۹ درصد در مقایسه با سال قبل افزایش یافته است. در گزارش آمده که بی‌ثباتی در افغانستان معضل قاچاق مواد مخدر را بدتر می‌کند. حبیب‌الله واحد‌زاده، رئیس آژانس کنترل مواد مخدر تاجیکستان گزارش داده است كه ۴ تُن مواد مخدر را نیروهای انتظامی این كشور مصادره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب حجم هرویين و حشيش در این کشور دو برابر شده است.

واحدزاده با استناد به آخرین شواهد، خواستار کمک بین‌المللی جهت مبارزه با آنچه که به گفته‌ او موج جدیدی از قاچاق مواد مخدر ناشی از تحولات افغانستان است، شده‌است.

او‌ افزود: «با تغییر وضعیت افغانستان و به قدرت رسیدن طالبان، ما باید مرزهای خود را از هر نظر تقویت کنیم، نه تنها در برابر قاچاق مواد مخدر، بلکه در برابر سلاح و سایر مواد ممنوعه.»

واحدزاده به نقل از دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) گفت محصولات تریاک در سال گذشته به وسعت ۱۷۷۰۰ هکتار در افغانستان کشت شده بود که نشان دهنده‌ کاهش کشت تریاک نسبت به سال ۲۰۲۱ بود. اما متخصصان در سازمان ملل گفته‌اند که با توجه به افزایش مواد مخدر در هر هکتار رقم متعادل همان سال است.

بر اساس گزارش سازمان ملل تولید تریاک در سال ۲۰۲۱، در افغانستان ۶۸۰۰ تُن یا ۸ درصد بیش‌تر از سال ۲۰۲۰ بود؛ به این معنی که تولید موادثث مخدر برای پنجمین سال متوالی بی‌سابقه بوده و از ۶۰۰۰ تُن فراتر رفته است.

بر اساس همین گزارشِ دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل افزایش قیمت تریاک از اگست ۲۰۲۱ و فروپاشی اقتصادی، انگیزه‌های کشت این محصول را در افغانستان افزایش داده است.

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان مواد مخدر تاجیکستان قاچاق مواد مخدر سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سرهنگ ستاد محمد محمودی اظهار کرد: در راستای انسداد نوار مرز و جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور و در جهت برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، مرزبانان هنگ تایباد موفق شدند، مقادیری مواد مخدر از نوع هروئین پودری را کشف کنند. 

فرمانده هنگ مرزی تایباد افزود: در راستای برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر و جلوگیری از ورود مواد افیونی به داخل کشور، مرزبانان هنگ مرزی تایباد در ایست و بازرسی ۱۷ شهریور موفق شدند طی چند عملیات جداگانه تعداد ۲۰۹ بسته مواد آب بندی شده به وزن ۲ کیلو  و ۳۴۴ گرم از نوع هروئین پودری که در معده جاساز شده بود را  از ۳ نفر تبعه افغان کشف کنند.

وی بیان کرد: ضمن قدردانی از تلاش همرزمان خود مبارزه با قاچاق موادمخدر را از اولویت‌های این فرماندهی دانست و افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدانند، امروز مرزبانان مجاهد بیش از هر زمانی آمادگی و توان پاسخگویی به هر گونه تجاوز و تعرض به خاک میهن عزیزمان را دارند و اجازه انجام اعمال خلاف قانون را به مخلان نظم و امنیت نمی‌دهند. 

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • دستگیری قاچاقچی با ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و حشیش در تفت
  • دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان