Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@15:23:18 GMT

تکنولوژی SMD در لامپ، عمر بیشتر و مصرف کمتر

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۰۱۵۸

تکنولوژی SMD در لامپ، عمر بیشتر و مصرف کمتر

به گزارش صدای ایران، تکنولوژی  SMD نتیجۀ تحولی در تولید لامپ‌های LED  است که امروزه استفاده‌های بسیاری دارد؛ چون لامپ‌هایی که با این تکنولوژی ساخته می‌شوند زیبا هستند، مصرف برق کمتر و کیفیت نور بهتری دارند.

SMD  مخفف عبارت Surface Mount Devices ، به معنی قطعه‌های نصب سطحی است. قطعه‌های نصب سطحی مجموعه‌ای از قطعه‌های نوری مثل LED، سوکت‌های الکترونیکی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. هستند. زمینۀ تولید این قطعه‌‌ها و ظهور این تکنولوژی به اوایل قرن 21 برمی‌گردد که صنایع روشنایی پیشرفت کردند. مصرف‌ کنندگان نیاز به صفحات کوچک‌تر را احساس می‌کردند که سریع‌تر و کارآمدتر باشد، قابلیت‌های بیشتری داشته باشد و در نتیجه برای آن‌ها در بازار ثروت و اعتبار بیاورد. تکنولوژی SMD از دل تحول در ساخت LED  به وجودآمد. اضافه‌ شدن این تکنولوژی به  صنایع روشنایی باعث شد انواع لامپ‌ ال ای دی SMD متنوع، کوچک، با رنگ و وضوح بیشتر تولید شوند که مصرف کمتری هم دارند.

امروزه SMD در بسیاری از تجهیزات نورپردازی به صورت روکار و توکار استفاده می‌شود مانند مهتابی‌ها، چراغ‌های سقفی و... . از این تکنولوژی می‌توان در نورپردازی مکان‌های مختلف مسکونی، تجاری و ... استفاده کرد. بدنۀ این لامپ‌ها با توجه به کارکردشان در شکل‌های پرژکتوری، حبابی، نواری و پنلی تولید می‌شوند. یکی از شکل‌های بدنۀ این لامپ‌ها که شاید بیشتر دیده باشید، همان لامپ SMD حبابی یا ادیسونی یا لامپ رشته‌ای است که پایۀ سرپیچی و بدنۀ آلومینیومی و روکش حبابی از جنس پلاستیک مات، پلاستیک فشرده یا سرامیک دارد. آلومینیوم انتقال حرارت به داخل لامپ را کاهش می‌دهد. واردشدن حرارت به داخل لامپ باعث می‌شود عمر آن کم شود.

مزایای فن‌آوری SMD

حالا شاید این سؤال برای‌تان پیش بیاید که این تحول و استفاده از این تکنولوژی چه مزایایی دارد. در ادامه از مزیت‌های آن می‌گوییم. یکی از برتری‌های تکنولوژی SMD  در لامپ‌ها این است که به محض رسیدن ولتاژ برق به آن‌ها روشن می‌شوند و سریع به حداکثر نور می‌رسند. در لامپ‌هایSMD  می‌توانید تابش نور را به دل‌خواه خود تنظیم کنید و مثل لامپ‌های LED معمولی نور در همۀ زاویه‌ها پخش نمی‌شود. مصرف برق در لامپ‌های SMD بسیار پایین است و به صرفه‌جویی در مصرف برق کمک چشمگیری می‌کند.

زاویۀ این لامپ از لامپ‌های هالوژن بیشتر است؛ زاویۀ 120 درجه که مشکل لامپ‌های قدیمی را که نور را پخش نمی‌کردند حل کرده است. همچنین روشنایی آن شفاف و بدون تیرگی لامپ‌های قدیمی است. این نوع از لامپ عمر بیشتری دارد و هزینه‌های نگهداری و و تعمیر آن پایین‌تر است؛ چون اگر مشکل پیدا کند می‌شود برد دستگاه را عوض کرد که هزینۀ زیادی ندارد.

انواع لامپ SMD

لامپ‌های SMD چند نوع دارند که این دسته‌ بندی بر اساس نوع بدنۀ آن‌هاست:

لامپ LED دانلایت چراغ روشنایی پنل LED لامپ حبابی لامپ پرژکتوری پروژکتوروال واشر LED لامپ LED نواری

یک مزیت بزرگ پیشرفت صنایع روشنایی و استقبال مصرف‌کنندگان از آن‌ها رویکرد تولید به سمت صرفه‌جویی در مصرف انرژی است. استفاده از لامپ‌هایی که به تکنولوژی SMD مجهز هستند کمک چشمگیری به کاهش مصرف و حفظ منابع زیستی می‌کند. شما می توانید برای مشاهده انواع محصولات لامپ ال ای دی و SMD به صفحه لامپ ال ای دی هالوژنی، کم مصرف از سایت لایت هوم مراجعه کرده و محصولات مورد نظرتان را انتخاب و خریداری نمایید.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: لامپ ال ای دی SMD لامپ ال ای دی تکنولوژی SMD لامپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۰۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی

تین نیوز

شرکت آلستوم با استفاده از حمل و نقل ریلی خودکار در فرودگاه جده، به دنبال ارتقا خدمات رسانی به مسافران این فرودگاه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از سایت ژلیزنی داروگامیرا، مقامات سعودی پیشبینی می کنند که تا سال ۲۰۳۰ ترافیک مسافری به فرودگاه بین المللی ملک عبدالعزیز در جده عربستان ، به ۱۱۴ میلیون مسافر برسد و به همین منظور به دنبال اقداماتی برای پاسخ به این رشد مورد انتظار هستند.

بر این اساس عربستان سعودی قراردادی را با شرکت آلستوم امضا کرد که بر اساس آن سیستم حمل و نقل خودکار مسافر در این فرودگاه نوسازی شده و این امر افزایش ۹۰ درصدی ظرفیت حمل مسافر در این فرودگاه را به دنبال دارد.

در این راستا شرکت آلستوم مسئولیت طراحی، آزمایش و راه اندازی سیستم حمل و نقل ارتقا یافته Innovia 300 (APM) را بر عهده خواهد گرفت که این سیستم ۴ واگنه به به ترمینال ۱ فرودگاه ملک عبدالعزیز جده خدمت می کند.

در این زمینه قرار است علاوه بر ده واگنی که در حال حاضر مشغول به کار هستند، چهار واگن مدرن Innovia APM نیز اضافه شود.
این قرارداد همچنین شامل ارتقا سیستم های سیگنالینگ و ارتباطات، نصب درهای پلت فرم، ارتقا سیستم امنیت سایبری و افتتاح یک مرکز جدید کنترل ترافیک است.

همچنین ناوگان عملیاتی قطارهای بدون سرنشین به جدیدترین سیستم های فیلمبرداری مجهز خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • خوردنی و غذاهایی که افسردگی شدید می آورند
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • سه روش راحت برای تعمیر لامپ LED به سبک مکزیکی (فیلم)
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده