Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@11:26:35 GMT

تخریب 20 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در قزوین

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۰۱۹۰

تخریب 20 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید صالحی با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و با هماهنگی معاون دادستان، ۲۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستاهای آشنستان و رشتقون قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین اضافه کرد: در قلع و قمع‌های انجام شده که با حضور شهرداری‌، راهداری و نیروی انتظامی صورت گرفت، ساختمان، دیوار کشی، محوطه سازی و فنس کشی غیر مجاز در اراضی کشاورزی تخریب و در مجموع ۹ هکتار از اراضی کشاورزی آزاد سازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فرهنگ سازی و پیشگیری از وقوع تخلف در راستای حفظ اراضی کشاورزی را ضروری دانست و تاکید کرد : گشت‌های حفاظت از اراضی کشاورزی بطور مستمر در حال رصد هرگونه فعالیتی در سطح اراضی کشاورزی شهرستان هستند و در صورت مشاهده ساخت و سازهای غیر مجاز با متخلفین طبق قانون برخورد قاطع به عمل می‌آید.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قزوین جهاد کشاورزی ساخت و ساز غیرمجاز اراضی کشاورزی غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۰۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم قربان پور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات موثر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات مجموعه جهاد کشاورزی واگذاری ۱۵۲ هکتار از اراضی دولتی به طرح های مختلف کشاورزی و غیره بوده است.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: در سال جاری باهدف آموزش بهره برداران بیش از ۲۵۰ نفر روز دوره آموزشی برگزار شده و بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از اراضی به طور موثر پیمایش شده که منجر به صدور ۸۰ مورد اخطاریه و ۴۰ مورد اعمال قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ وتعداد ۶ مورد ماده ۳ طبق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۸ مورد نقشه تجمعی پلاک های دارای رفع تداخلات با سطحی بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰ هکتار تهیه شده و۶۳۰ نفربهره بردار با سطحی برابر ۳۵۰ هکتار به اداره ثبت اسناد و املاک جهت سند دار کردن اراضی معرفی شده اند.

قربان پور اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۰ مورد ثبت پرونده حقوقی و تعداد ۱۷۳ مورد از پرونده های سنوات گذشته را در سامانه ثبت کرده ایم.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر خاطر نشان کرد: همچنین طرح های اجرا شده در قالب تبصره یک ماده یک ۹ مورد و ۱۳ مورد نیز در قالب طرح های واگذاری اراضی ملی انجام شده است.

کد خبر 6093028

دیگر خبرها

  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • معمای کف و سقف مجاز حجاب
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟