Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، مطابق با بند «الف» ماده (۱۷) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مصوب ۲۴‏/۷‏/۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی، باید مدت مرخصی زایمان با پرداخت تمام حقوق و فوق ­العاده ‌های مرتبط به ۹ ماه تمام افزایش یابد.

همچنین مطابق با ماده قانونی یاد شده، در صورت درخواست مادر تا ۲ماه از این مرخصی در ماه‌های پایانی بارداری قابل استفاده و مرخصی مزبور برای تولد دو قلو و بیشتر، ۱۲ ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر  در مواردی که مرخصی زایمان موجب اخلال در کار بخش خصوصی شود نیز پس از تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هزینه تحمیل شده توسط دولت جبران خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پیش از این (از خرداد ماه سال جاری که در راستای اجرای مصوبه هیئت وزیران، افزایش مرخصی زایمان از شش به ۹ ماه محقق شد) مدت مرخصی زایمان برای تمامی بیمه‌شدگانِ مشمول، یکسان و این مرخصی برای زایمان‌های یک قلو و دو قلو ۹ ماه و برای وضع حمل‌های سه قلو و بیشتر، یک‌سال بود.

اما از این پس و از زمان لازم الاجرا شدن قانون مذکور، زنان شاغل که در مرخصی زایمان دوقلو و بیشتر به سر می‌برند و سن فرزندان آنها کمتر از یکسال است نیز از مرخصی ۱۲ ماه با پرداخت تمام حقوق و فوق‌العاده‌های مرتبط بهره‌مند خواهند شد و با درخواست مادر تا دو ماه این مرخصی در ماه‌های پایانی بارداری قابل استفاده است.

به گزارش ایسنا، بخشنامه اجرای ماده ۱۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در  ۲۴ بهمن سال جاری از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور به تمامی دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی ایران ابلاغ شده و تاریخ اجرای این بخشنامه از زمان لازم الاجرا شدن قانون مورد اشاره (قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ) تعیین می‌شود.

 

 

منبع: الف

کلیدواژه: مرخصی زایمان جوانی جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۰۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای زمین رایگان به ۴۶۴ مشمول طرح جوانی جمعیت در بهارستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرعامل شرکت عمران بهارستان گفت: ۱۰۱۷ خانواده متقاضی طرح ۴ فرزندی قانون جوانی جمعیت هستند که در سال گذشته ۴۶۴ مورد پالایش قرار گرفتند که به تمامی این مشمولان زمین رایگان اعطا شد.
مدیرعامل شرکت عمران بهارستان اصفهان، ساخت بیمارستان را در این شهر نیاز اصلی مردم دانست وگفت:با پیگیری‌های مستمر این شرکت عملیات اجرایی ساخت مرکز درمانی در این شهراسمال قوت گرفته است و مدت زمان اجرای آن سه ساله پیش بینی شده است.
رحیمی افزود: طرح‌های عمرانی متعدد و متنوعی از جمله احداث ۳ باب مدرسه، یک باب مسجد، چند پارک و مرکز محله، تکمیل آسفالت و ۲۰ پروژه طراحی شهری در شهر بهارستان در دست اجراست.
وی گفت: همچنین برای سرعت در اجرای قطار شهری بهارستان ۹۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
مدیرعامل شرکت عمران بهارستان، همچنین بر پیگیری خدمات زیربنایی و روبنایی و تسریع در تکمیل طرح‌های مسکونی نهضت ملی مسکن تاکید کرد و افزود: تلاش در اجرای طرح‌های دولت برای خانه دار شدن مردم رسالت اصلی این شرکت است.

دیگر خبرها

  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • پیگیری و اجرای طرح های جوانی جمعیت در آموزش و پرورش
  • همایش جوانی جمعیت در سی سخت
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده
  • حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • نظارت ستاد ملی جمعیت بر دستگاه‌ها در قانون جوانی جمعیت
  • اعطای زمین رایگان به ۴۶۴ مشمول طرح جوانی جمعیت در بهارستان