Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی فارس: هفته گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار تصویری با جمعی از قشرهای مختلف مردم تبریز، به نکته‌ای درباره ادعاها نسبت به انحراف انقلاب اسلامی اشاره کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اظهارنظر بعضی از افراد مدعیِ دل‌بستگی به انقلاب مبنی بر دور شدن انقلاب از اهداف را صادقانه ندانستند و افزودند: "کسانی که زندگی و مشی اشرافی دارند یا دم از تسلیم در مقابل استکبار و آمریکا می‌زنند، نمی‌توانند مدعی پایبندی و دل‌بستگی به انقلاب باشند چرا که شعار انقلاب حمایت از پابرهنگان و محرومان، و مقابله با استکبار است و بیان این حرف‌ها از آن افراد قابل‌قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"[1]


خلاصه فرمایش رهبری در محورهای ذیل قابل‌ذکر است:
1- به‌دروغ درباره انحراف انقلاب نظر می‌دهند
2- به‌دروغ می‌گویند که نسبت به انقلاب اسلامی دل‌بستگی دارند
3- به‌دروغ می‌گویند که به دنبال آرمان‌های امام خمینی ره هستند
4- به‌دروغ می‌گویند که مدافع حقوق مردم هستند
5- به‌دروغ می‌گویند که منافع مردم برای آن‌ها مهم است
6- به‌دروغ می‌گویند که به دنبال استقلال و تمامیت ارضی ایران هستند

لذا کسانی که از سال 68 و بعد از رحلت امام خمینی ره، تا به الآن که 32 سال می‌گذرد، برخلاف نگاه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، در بغل آمریکا غلطیدن و به‌نوعی برای رسیدن به زندگی اشرافی، تمامی شعارهای استقلال و شعارهای دفاع از پابرهنگان را فراموش کردند و به معنای واقعی زندگی اشرافی دارند و اشراف مدافع آن‌ها هستند، نمی‌توانند مدعی دفاع و دغدغه‌های انقلاب اسلامی را داشته باشند.
یکی از مصادیقی که نشان می‌دهد این جریان اذعان دارد که حامیانش طبقه‌ای غیر از مستضعفان جامعه هستند و به معنایی اشراف جامعه از آن‌ها حمایت می‌کند، در اظهارات علی شکوری‌راد دبیر کل سابق حزب اتحاد ملت منعکس می‌شود.
این فرد در فتنه بنزینی 98 که ماحصل عملکرد اصلاح‌طلبان و روحانی بود، به نکته‌ای درباره سبد رأی جریان اصولگرایی اشاره می‌کند که مفهوم جالبی دارد؛ شکوری راد مدعی است که بعد از حوادث بنزینی در سال 98، این اصولگرایان بودند که دچار کاهش سبد رأی شدند و اصلاح‌طلبان بعد از آشوب‌های بنزینی، ضرر چندانی نکردند.

شکوری راد پس از ثبت‌نام در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی می‌گوید:
"اصلاح‌طلبان پس از اعتراضات و کشتار اخیر دچار ریزش رأی نشده‌اند چون اعتراضات در مناطق مرفه که پایگاه رأی آنان است صورت نگرفته بلکه در مناطق حاشیه‌ای که پایگاه اصولگرایان بوده رخ‌داده، است."[2]

فارغ از اینکه اشرافیت در زندگی مدعیان دل‌بستگی به انقلاب چگونه است و چه مصادیقی دارد، آنچه در این گزارش به دنبال آن هستیم، چه کسانی غیرصادقانه درباره انحراف انقلاب و دلبستگی به حقوق و منافع مردم اظهارنظر می‌کنند.

بیانیه مجمع روحانیون مصداق بارز بی‌صداقتی است

شب دوازدهم بهمن‌ماه 1400، دو نهاد روحانی محور جریان اصلاحات (مجمع روحانیون مبارز و مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم)، عملاً بیانیه خاتمی را به اسم خودشان منتشر کردند، بیانیه که سراسر سیاه نمایی و ادعا درباره مردم و انقلاب بود.
شروع بیانیه با این ادعا که مردم نسبت به انقلاب ناامید و بدبین شده‌اند، شروع می‌شود:

"بسیاری از مردمانی که از توطئه‌ها و فشارهای ظالمانه خارجی و نیز اشتباه‌ها و ناکارآمدی‌های درونی رنج فراوان دیده‌اند، نسبت به اصل انقلاب دچار تردید و احیاناً بدبینی شده و امیدشان به آینده بهتر کمتر شده است و دشمنان ملت و انقلاب این بدبینی و نومیدی را تشدید می‌کنند.

بااین‌وجود، بر این باوریم که همهٔ آنان که دل درگرو انقلاب و بزرگی رهبر فرهمند بنیان‌گذار دارند و همهٔ کسانی که به سرنوشت کشور و عزّت ملّت و برخورداری همگان به‌عنوان شهروندان صاحب حق و حرمت می‌اندیشند باید بکوشند تا جایگاه والای انقلاب و منزلت حضرت امام نگاه داشته شود و دریابند و به دیگران تفهیم کنند که در سایه این باور و دل‌بستگی است که می‌توان سلامت، آزادی و پیشرفت کشور را تضمین کرد. درعین‌حال باید بکوشند تا فارغ از خودخواهی و تعصب ناروا از سر انصاف اسباب ناکامی‌ها و دلسردی‌ها به‌ویژه ناروائی‌هایی را که به نام انقلاب صورت گرفته و می‌گیرد دریابند و بیان کنند و کوتاه‌ترین راه برون‌رفت از این وضعیت را به پیمایند و دست‌اندرکاران امور را به پیمودن آن فراخوانند تا به یاری پروردگار از به هم خوردن نظم و ازهم‌پاشیدگی جامعه که آن‌سوی آن چیزی جز هرج‌ومرج و آشفتگی و تنگ‌تر شدن فضای زندگی و تنفس و احیاناً نظمی بدفرجام و بسیار ناگوارتر ازآنچه هست نخواهد بود، جلوگیری شود و اگر انحرافی بوده است (که بوده است) باید از آن بازگشت. بازگشتن از انحراف گرچه هزینه دارد، ولی هزینه آن به‌مراتب کمتر از آن است که نظام و مردم پرداخته و می‌پردازند.[3]"

با توجه به گوشه‌ای از بیانیه فوق که سه هفته پیش منتشرشده است، به‌وضوح مشخص است که چه افرادی مصداق بی‌صداقتی در انقلاب هستند،کسانی که در طول تاریخ انقلاب اسلامی، ادعای شیخوخیت در جریان اصلاح‌طلب و همچنین همراهی با امام خمینی در ابتدای انقلاب را با خود یدک می‌کشند.

چرا روحانیون بازیچه اصلاح‌طلبان شدند؟

این گروه که نام نهاد روحانیت را نیز بر تابلوی خود نصب‌کرده است، ساکت‌ترین نهادی است که در زمان هجمه و حمله حامیان حزبی‌اش به اسلام و امام خمینی، کلامی از این افراد در جامعه شنیده نشد.

روحانیون مبارز از دهه هفتاد به بعد و به‌خصوص بعد از روی کار آمدن جریان موسوم به اصلاحات، عملاً تبدیل به بازیچه و جاده صاف‌کن بازیگران اصلی جریان اصلاحات شدند تا جایی که این جریان هیچ انتقادی از رفتار اصلاح‌طلبان مقابل اسلام، امام، انقلاب از خود نشان نداد

به مصادیق زیر توجه کنید:

افکار امام خمینی (ره) باید به موزه تاریخ سپرده شود»! «قوانین اسلامی متعلق به ۱۴ قرن پیش بوده و جوابگوی مشکلات جوامع کنونی نیست»! «انقلاب اسلامی شبیه استبداد قجری است»! «تفکر شیعه موجب انحطاط مملکت ما و مانعی برای دموکراسی است»! «فرهنگ شهادت‌طلبی باعث ترویج خشونت می‌شود»! «عدم کارایی حکومت دینی بر همگان آشکار شده است»! «مظاهر دینی چون حجاب و حیای زنان، نماد عقب‌افتادگی است»! «آدم‌ها و حتی معصومین (ع) هم خودبه‌خود، بدون نظارت مردم و به‌طور اصولی در معرض انحراف هستند»! «آن دسته از جوانان که به مساجد روی می‌آورند یا کتب دینی می‌خوانند ازنظر ساختار فکری و روانی ضعیف هستند»! و... این‌ها فقط نمونه‌هایی از انبوه دیدگاه‌ها و افکار آلوده‌ای است که برخی از مدعیان اصلاحات در نشریات و رسانه‌های خود ترویج می‌کردند و آقایان روحانیون عضو «مجمع روحانیون مبارز و مجمع مدرسین» اگر نگوییم با این چرندیات موافق بودند، لااقل انتظار آن بود علیه این قماش که در جبهه مدعی اصلاحات جا خوش کرده‌اند، موضع می‌گرفتند ولی لام تا کام اعتراضی نکردند.

گفتنی است یکی از اعضای اصلی و تقریباً همه‌کاره مجمع به‌اصطلاح روحانیون مبارز درباره اهانت فتنه‌گران به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین علیه‌السلام گفته بود من می‌خواستم اعتراض کنم ولی بیم آن داشتم که از این اعتراض سوءاستفاده شود! یعنی شخصیت خود را برتر از ساحت امام حسین علیه‌السلام می‌دانسته‌اند!...[4]

تغییر تابلو از ساکت مطلق در زمان روحانی به معترض وضع موجود در زمان رئیسی

از دیگر نکاتی که رهبر انقلاب به‌دقت و ظرافت به آن اشاره کردند، عدم صداقت این افراد در دل‌بستگی به انقلاب و اسلام است.

به‌عنوان‌مثال این نهاد به‌ظاهر روحانی، با حمایت 100 درصدی از ریاست جمهوری حسن روحانی در سال‌های 92 و 96، ساکت مطلق 8 سال ریاست روحانی بر مسند اجرایی کشور بود و علی‌الظاهر هیچ اتفاق ناگوار اقتصادی و سیاسی در این دوره نیفتاده است.

8 سال ادعای دولت روحانی مبنی بر مذاکره و رفع همه تحریم‌ها و همچنین سامان دادن به اوضاع اقتصادی به‌جایی رسید که دلار از کانال 3 هزار تومان به 30 هزار تومان رسید و نه‌تنها تحریم‌ها لغو نشد بلکه تحریم‌های قبلی به همراه تحریم‌های جدید بر پیکره اقتصادی و معیشت مردم اضافه شد ولی هیچ صدایی از شیوخ روحانیون مبارز بلند نشده و هیچ اظهارنظری مبنی بر اینکه مردم نسبت به شعارهای انقلاب ناامید شده‌اند از کسی شنیده نشد، ولی بعد از روی کار آمدن دولت جدید، به‌یک‌باره 43 سال فضای سیاه و ناامیدی در کشور ظاهر شد.

چرا روحانیت مبارز را غیرصادق معرفی می‌کنیم؟

یکی از موضوعاتی که در بیانیه روحانیون و مدرسین دیده می‌شود، ادعایی درباره کمرنگ شدن و یا از بین رفتن جمهوریت نظام است، اینان در بیانیه‌ای که منتشرشده است، می‌گویند:

در این زمینه می‌توان به تفاوت رویکرد امام در مقام رهبر انقلاب و پیشنهاددهنده جمهوری اسلامی (که با آنچه در درس‌هایشان به‌عنوان حکومت اسلامی مطرح کرده بودند تفاوت داشت) با آنچه در مقام عمل روی داد اشاره کرد؛ امری که امام در اواخر عمرشان به‌عنوان یک انحراف و تجاوز از مبنای نظم و قرارداد پذیرفتند و آن را در واقع استثنائی به‌حساب آوردند که می‌بایست از آن گذر کرد و به نظم و قاعده یعنی "جمهوریت اسلامی" با همه لوازم آن بازگشت و دریغ و درد که با گذشت زمان استثناءها جای قاعده را گرفت و لحظه‌به‌لحظه جمهوریت کم‌رنگ‌تر شد و اسلام سازگار با جمهوریت در عرصه رسمی منزوی‌تر گشت و بینش و منشی از اسلام قدر دید و در صدر نشست و در بسیاری از عرصه‌های حکمرانی میداندار شد که جمهوریت را از اساس مردود می‌ساخت؛ و این، همان پدیده دوّم بود، یعنی کمرنگ شدن جمهوریت نظام و میل به‌سوی حکومت به‌اصطلاح اسلامی، درحالی‌که امام ضمن اصرار بر اسلامی بودن نظام همواره ملاک و میزان را رأی آزاد ملت (که بنیاد جمهوریت مردم‌سالار است) می‌دانستند و رهبری پس از ایشان نیز بر اهمیت رأی مردم و حق انسان بودن آن تأکید داشته‌اند.

با ضعیف‌تر و بی‌فروغ‌تر شدن جمهوریت نظام آنچه پیش آمد تشدید حاکمیت‌های چندگانه و سردرگمی و حتی تعارض پرهزینه در مدیریت و لوث شدن مسئولیت‌ها و لطمه دیدن کارآمدی و زیان دیدن مردمی بود که به امید آینده بهتر برای انقلاب، ایثار و فداکاری کرده بودند. توطئه‌ها و دشمنی‌های بیرونی مزید بر علت شد."

سؤال این است که این جریان مدعی و خلاف‌گو، درباره فتنه 88 و حوادثی که به‌واسطه دیکتاتوری این جماعت بر سر جمهوریت نظام آمد، چه پاسخی دارند؟

شوری آش در حوادث 88 آنجا بود که این نهاد مدعی در روز 23 خرداد 88، به‌صراحت پیگیر ابطال انتخابات، آن هم بدون کوچکترین استدلال منطقی بود و همین جریان بعد از خطبه تاریخی رهبر انقلاب در 29 خرداد مبنی بر تمام کردن اعتراضات خیابانی، 30 خرداد مردم را دعوت به اعتراض و آشوب خیابانی کرد و تنها یک ساعت قبل از شروع اعتراض، اعلام کرد که به‌واسطه عدم مجوز قانونی، روحانیون مبارز هیچ نقشی در حضور آشوبگران در خیابان ندارد.[5]

گفتنی‌ها درباره رفتار نفاق‌آمیز جریان اصلاحات و زیر مجموعه‌هایش بسیار است، ولی نهادی که به راحتی با تغییر تابلو از ساکت مطلق، تبدیل به دلبسته انقلابی می‌شود و با بوجود اینکه حوادث 88 را در کارنامه خودش دارد، باز هم از زیر سؤال رفتن جمهوریت نظام سخن به میان می‌آورد، از موضوعاتی که در عین غربت انقلاب اسلامی، نیاز به تبیین و روشنگری دارد.

[1] - https://www.leader.ir/fa/content/25539

[2] - tabnak.ir/003xhttps://www.tabnak.ir/003x7v7v

[3] - https://www.khabaronline.ir/news/1598407

[4] - https://kayhan.ir/fa/news/235877

[5] - https://tn.ai/595305

منبع: فارس

کلیدواژه: مجمع روحانیون روحانیون مبارز فتنه 88 رهبر انقلاب دروغ می گویند دل بستگی به انقلاب روحانیون مبارز انقلاب اسلامی جمهوریت نظام جریان اصلاح اصلاح طلبان امام خمینی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۰۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی حاجی محمره معاونت مالی و پشتیبانی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از یادمان والفجر۱ منطقه فکه و مقر عمار یاسر این موزه در خرمشهر دیدار و سرکشی کرد.

حاجی محمره در این بازدید گفت: ما بر سفره‌ای که شهدا آماده کردند، نشسته‌ایم، اگر رسالت خودمان در رابطه با شهدا را انجام ندهیم فردای قیامت باید پاسخگو باشیم. شهیدان با اخلاص و دیانت جان شیرین خود را که ضامن زنده نگه داشتن انقلاب اسلامی است، فدا کردند تا این انقلاب متصل به نهضت بزرگ حضرت مهدی (عج) شود.

وی افزود: جهت انجام مأموریت‌های محوله در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در محل یادمان‌های والفجر و مقر عمار یاسر حضور پیدا کردیم و اقداماتی را در جهت تعمیرات، نگهداری، ملزومات و اقلام مورد نیاز مکان‌های مذکور انجام دادیم تا ان شاالله با توجه به در پیش رو بودن ایام تابستان، زمینه لازم را جهت حضور حداکثری ملت شهیدپرور ایران اسلامی در حد توان و امکانات خود فراهم کنیم.

کد خبر 6090759 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • طرح «نور» است یا «زور»؛ روحانیون برای جنگ با که لباس نظامی پوشیده‌اند؟