Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، نذر کتاب یکی از سنت‌های خداپسندانه است که با عنوان «نذر فرهنگی» در سال‌های اخیر رواج یافته است.

برخلاف نذرهای عمومی که عمدتا شامل موارد مالی مانند اطعام دیگران است، نذر فرهنگی اختصاص به انجام یک کار فرهنگی و فکری برای فرد یا گروهی از افراد دارد. اقدامی که اثرات آن تا سال‌ها پایدار مانده و موجب ارتقای فکر و اندیشه آن افراد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در روزگاری که بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه از ناآگاهی افراد ناشی می‌شود، نذر و اهدای کتاب امر پسندیده‌ای است که منجر به ترویج دانایی و آگاهی شده و به کاهش فقر فرهنگی کمک می‌کند. کتاب و کتابخوانی به عنوان فعالیتی سازنده و موثر در پیشرفت و بالندگی جوامع نقش به‌سزایی دارد. ضرورت توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی درحدی است که آن را به عنوان یکی از عوامل اصلی ارتقاء و رشد و شکوفایی فرهنگی جوامع معرفی می‌کنند. 

فرهنگسرای اندیشه با راه‌اندازی پایگاه نذر و اهدای کتاب در جهت عملیاتی کردن این اقدام خیرخواهانه گام برداشته است. در این حرکت مردمی، بسیاری از کتاب‌خوان‌ها، کتاب‌هایی که دیگر نیازی به آنها نداشته را برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اهدا می‌کنند تا در اختیار کتابخانه اندیشه قرار گیرد. سپس این کتاب‌های ارزشمند دسته‌بندی شده و  به کتابخانه‌های مناطق محروم، مدارس و دانش‌آموزان سراسر کشور اهدا می‌شود. 

‌تاکنون ۴ مرحله از اهدای کتاب توسط فرهنگسرای اندیشه انجام شده و مجموعا حدود ۲۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های کمتر برخوردار در سراسر کشور اهدا شده است. در جدیدترین اقدام، با مشارکت خیرین و اهداکنندگان تعداد ۵۵۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های مناطق محروم استان کردستان اهدا شد. 

‌‌ پیش از این نیز کتاب‌هایی به کتابخانه‌های روستایی و مناطق محروم استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری اهدا شده است. فرهنگسرای اندیشه از همه دوستداران کتاب، فرهنگ و آگاهی درخواست دارد تا با اهدای کتاب‌های مازاد خود در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اهدای کتاب مناطق محروم فرهنگسرای اندیشه فرهنگسرای اندیشه مناطق محروم اهدای کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هم اندیشی فعالان حوزه خانواده منطقه ١٠ با عنوان «جامعه پرداز خانواده» با هدف شناسایی، معارفه و هم افزایی فعالان مساله محور حوزه خانواده روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت در فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار می‌شود.

در ابتدای این نشست هم اندیشی خدیجه مهدی پور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ و رییس فرهنگسرای عطار نیشابوری گفت: یک تیم ۱۵ نفره، متشکل از کارشناسان فرهنگی هنری ماه هاست در حال شناسایی، ارزیابی و ارتباط گیری با کنشگران فعال حوزه خانواده در منطقه ۱۰ می‌باشند تا بتوانند در رویدادی مساله محور بر اساس بوم این منطقه، فعالین و نوع فعالیتشان را با هم به اشتراک بگذارند. موضوع خانواده از جمله موضوعاتی است که در همه سازمان‌ها و نهادها به عنوان یک رویکرد و از دغدغه‌های اصلی دلسوزان و صاحب نظران فرهنگی و اجتماعی است و این مدیریت هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: کنشگران و فعالان حوزه خانواده در این رویداد در محورهای ازدواج، هویت زن، جمعیت، فرزند پروری و طلاق، شناسایی و جهت هم افزایی و حیات مجموعه‌های خود به یکدیگر معرفی خواهند شد تا بتوانند عملیات‌های مشترک تعریف و به حل مسائل خانواده‌های محورهای یاد شده کمک کنند.

مهدی پور در ادامه این نشست گفت: مراکز فعال در حوزه سبک زندگی، مبلغین و گروه‌های تبلیغی، مجموعه‌های علمی و پژوهش محور، مؤسسات، مراکز مشاوره، مساجد و هیأت مذهبی فعال در حوزه‌های اجتماعی، خیریه‌ها، گروه‌های جهادی، گروه‌ها و کانال‌های مجازی، کنشگران و اساتید برجسته و به نام حوزه خانواده می‌توانند در این رویداد شرکت کنند و ان شاالله با هم افزایی بتوانیم اقدامات موثری در مقابله با آسیب‌های اجتماعی حوزه خانواده در منطقه ۱۰ و شهر تهران انجام دهیم.

نشست مذکور روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۴:۳۰ در فرهنگسرای عطار نیشابوری واقع در میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، انتهای خیابان شهید امیر قلی برگزار می‌شود.

کد خبر 6091143 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی