Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه خوزستان بالاترین تعداد مراجعه‌کنندگان موارد سرپایی کرونا را در کشور دارد، گفت: میزان مراجعه‌کنندگان سرپایی خوزستان تقریبا دو برابر بیشتر از بالاترین آمار نمودار کشوری است.

دکتر حبیب حی‌بر در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۳۰ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس گزارشی که هفته گذشته از سوی وزارت بهداشت منتشر شد، خوزستان بالاترین تعداد مراجعه‌کنندگان موارد سرپایی را داشته و تعداد مراجعه‌کنندگان سرپایی در خوزستان قابل مقایسه با دیگر نقاط کشور نیست؛ میزان مراجعه‌کنندگان سرپایی خوزستان تقریبا دو برابر بیشتر از بالاترین آمار نمودار کشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: این آمار نشان‌دهنده بار مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خوزستان است. این میزان مراجعه در حالی است که ۱۲ درصد کادر درمان بیمار شده‌اند و به مرخصی استعلاجی رفته‌اند یا در حال رفتن به مرخصی استعلاجی هستند.

حی‌بر گفت: در هفته گذشته ۶۵۸ نفر از ۴ هزار و ۶۸۱ کادر پرستاری خوزستان به بیماری کووید – ۱۹ مبتلا شده‌اند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: با توجه به این شرایط، نسبت به وضعیت روزهای آینده در این هفته نگران هستیم.

وی با اشاره به وضعیت بیماری در بهمن‌ماه، تصریح کرد: در هر هفته از این ماه، تعداد بیماران سرپایی و بستری کرونا افزایش یافته است. هر هفته موارد فوت ناشی از کرونا نیز رو به افزایش بوده به گونه‌ای که در هفته چهارم بهمن‌ماه ۵۹ فوتی داشتیم.

حی‌بر ادامه داد: در هفته چهارم بهمن‌ماه ۶۶ بیمار اینتوبه داریم که احتمال فوت این بیماران بدحال وجود دارد. ما خود را در مقابل حتی یک مرگ مسئول می‌دانیم و همه تلاش‌مان برای این است که شرمنده مردم نشویم اما با این وجود تعداد بیماران اینتوبه به صورت معناداری افزایش یافته است. البته این مساله نیز به دلیل شرایط خاص خوزستان مانند وجود بیماری‌های زمینه‌ای، آسیب‌های ناشی از جنگ، وجود جانبازان و آلودگی هوا بوده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر ۶۳ درصد تخت‌های عادی و ۷۶.۵ درصد تخت‌های ICU اختصاص داده شده به بیماران مبتلا به کرونا اشغال هستند. این میزان اشغال تخت‌های ICU نباید ما را خوشحال کند زیرا همه ICUهای دانشگاهی اهواز پر هستند و درصد تخت‌های خالی نیز مربوط به شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز است.

وی افزود: همچنین ۷۷ درصد تخت‌های ICU و ۵۵ درصد تخت‌های عادی اختصاص داده شده به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ابوذر اهواز اشغال هستند.

حی‌بر عنوان کرد: تا روز پنجشنبه ۶۰۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز بستری بودند که ۴۰۷ نفر از این تعداد در بخش‌های عادی و ۱۹۹ نفر از این تعداد در بخش‌های ویژه بستری بوده‌اند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات بهتر به بیماران مبتلا به کرونا، گفت: آمادگی لازم ایجاد شده است تا اگر در روزهای آینده با موج بدتری از بیماری مواجه شویم، خدمات مناسبی به مردم ارائه دهیم اما باید توجه شود امکانات نامحدود نیستند.

وی عنوان کرد: کمبود تخت PICU، کمبود تجهیزات مصرفی محافظتی، کمبود نیروی درمانی پرستار به دلیل ابتلای بالای پرسنل به کرونا و کمبود ونتیلاتور مواردی هستند که نیاز به مداخله دارند. با توجه به نگرانی از افزایش بیماران نیازمند ICU از استاندار درخواست کردیم در صورت امکان تعدادی ونتیلاتور در اختیار ما قرار بگیرد تا در صورت مواجه شدن با شرایط بد در این هفته، شرایط بهتر مدیریت شود.

حی‌بر با اشاره به فوت یکی از مدافعان سلامت در پی ابتلا به کرونا در سن ۳۹ سالگی، افزود: متاسفانه اقبال عمومی نسبت به هشدارها کاهش یافته است که باید آگاهی‌رسانی به جامعه افزایش یابد تا این موج نگرانی به جامعه منتقل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کروناویروس کرونا در ایران پیک ششم کرونا درمان بيمارستان مراجعه کنندگان مبتلا به کرونا درصد تخت بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۰۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت