Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان استاندار زنجان با تاکید بر تاثیرگذاری خانواده آیت‌الله حسینی در بین مردم زنجان، گفت: ما خودمان را مدیون معنویتی می‌دانیم که توسط خانواده این مرجع عالیقدر ایجاد و امتداد پیدا کرده است.

محسن افشارچی پیش از ظهر امروز (۳۰ بهمن‌ماه) در آیین تکریم آیت‌الله حسینی زنجانی، از دوران تدریس خود در یکی از مدارس زنجان و تاثیرگذاری آیت‌الله حسینی در بین دانش‌آموزان آن، که تاکنون هم امتداد پیدا کرده را، نقل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خانواده عظیم‌الشان آیت‌الله حسینی‌زنجانی تاثیر به سزایی در زنجان ایفا کرده‌اند، افزود: باید قدر داشته‌های‌مان را بدانیم و بدون شک برگزاری چنین برنامه‌هایی در همین راستا است.

در ادامه این مراسم، مدیر دفتر تکریم و الگوسازی بنیاد نخبگان با تقدیر از برگزارکنندگان مراسم تکریم از آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌زنجانی با بیان اینکه این مراسم برای این مرجع عالیقدر زحمت و برای شاگردان و فعالان این حوزه فرصت و رحمت محسوب می‌شود، اظهار کرد: هدف از برگزاری این مراسم در ابتدا قدرشناسی و در مرحله بعدی الگوسازی برای جامعه است.

محسن شاه‌رضایی بر لزوم مستندسازی زندگی نخبگان از جمله آیت‌الله حسینی‌زنجانی تاکید کرد و گفت: باید از ۲۵۰ سال عقبه خاندان حسینی به دلیل تلاش، زهد و پرورش شاگردان متعدد، تجلیل و این همه تلاش را مستندسازی کرد.

وی ادامه داد: باید متوجه بود که سرمایه اصلی هر کشوری، نیروهای انسانی آن هستند که باید شناسانده شوند؛ کما اینکه تعداد زیادی از دانشمندان این دیار هستند که ما و خیلی‌ از آن‌ها را نمی‌شناسیم.

مدیر دفتر تکریم و الگوسازی بنیاد نخبگان، برگزاری مراسم تکریم را نوعی تجمیع تجربه‌ دانست و یادآور شد: برگزاری این برنامه‌ها زمینه شناسایی و اثرگذاری را برای اقشار مختلف فراهم می‌کند.

رئیس دانشگاه زنجان نیز به دلیل کسالت به صورت ویدیوکنفرانسی در مراسم سخنرانی و سجایای اخلاقی آیت‌الله حسینی را تشریح کرد و گفت: اوج بصیرت و توانمندی ایشان در حوادث مختلف عیان شده است.

جلال بازرگان، مردمی بودن را از ویژگی‌های بارز آیت‌الله حسینی دانست و افزود: این دسترسی برای همه اقشار جامعه فراهم است.

وی خیرخواهی و تبلیغ دین را از دیگر ویژگی‌های بارز آیت‌الله حسینی‌زنجانی عنوان و تصریح کرد: داشتن استقلال فکری، مبادی آداب بودن و در عین حال ظلم‌ستیز بودن، از دیگر سجایای اخلاقی این مرجع عالیقدر است.

مدیر حوزه علمیه خدیجه کبری (س) زنجان نیز آیت‌الله حسینی را از مفاخر جهان تشیع دانست و افزود: وی علاوه بر جایگاه علمی و فرهنگی، مرجع و پناه اقشار مختلف مردم بوده و هست.

زهرا علمی‌فر با اشاره به اینکه آیت‌الله حسینی همواره در مبانی فکری و اعتقادی بر اساس اقتضای زمان عمل می‌کنند، تصریح کرد: طلاب جوان در مواجهه با این مرجع عالیقدر همواره احساس می‌کنند که سئوال به خوبی درک شده و پاسخ داده می‌شود و مبانی فقهی آیت‌الله حسینی معمولاً کارگشا است.

وی به فعالیت حوزه علمیه در مقطع آموزش عالی «نور الزهرا» اشاره و خاطرنشان کرد: این حوزه زمینه تربیت مبلغ دانش‌آموخته را فراهم و به رشد علمی و اعتقادی زنان در سطوح بالا کمک کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری زنجان آیت الله حسینی زنجانی آیت الله حسینی زنجانی مرجع عالیقدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۱۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی فرجی‌برحق در جلسه ستاد دیه استان زنجان، ضمن تقدیر از مردم و خیران بزرگوار استان زنجان در راستای مشارکت در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی، افزود: در بازده زمانی ۱۵ بهمن سال گذشته تا ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خیرین استان مبلغ ۱۳ میلیارد تومان کمک کردند که این مبلغ نسبت به مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۱۷ زندانی مشمول برای کمک با ۳۳ میلیارد تومان بدهی در این بازده زمانی که بیشترین کمک‌ها در ماه رمضان بود، تاکنون ۵۴ نفر آزاد شدند، گفت: البته کمک‌های خیرین ادامه دارد امیدواریم تا ۱۵ اردیبهشت که این پویش ادامه دارد، شاهد آزادی تعدادی دیگر از زندانیان مشمول باشیم.

رئیس‌کل دادگستری زنجان با بیان اینکه در برگزاری این پویش تلاش‌های زیادی انجام شد که در این میان بایستی از اقدامات صدا و سیمای مرکز زنجان که نقش زیادی در اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی داشتند تشکر کنیم، بیان کرد: مردم خیر و نوع دوستان استان با این مقدار کمک‌های مالی یک کار خداپسندانه و بزرگی انجام دادند که شایسته تجلیل و احترام هستند.

فرجی‌برحق بررسی وضعیت پرونده‌های محکومان مالی که در زندان هستند مورد توجه مسئولان امور زندان و قاضی ناظر زندان قرار گیرد، گفت: باید برای کمک به زندانیان مشمول ابتدا آماری از تعداد مشمولان برای کمک مالی داشته باشیم تا بعد برنامه‌ریزی برای کمک داشته باشیم که این امر هم مورد عنایت دست‌اندرکاران قرار گیرد.

کد خبر 6094437

دیگر خبرها

  • جشن روز کار و کارگر - زنجان
  • عکسی از سید حسن خمینی در حال عیادت از یک مرجع تقلید
  • نخبگان موفقیت خود را مدیون معلمان هستند
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند