Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در نظر دارد علاوه بر تلاش‌های پیشین دبیرخانه «طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه» از مشارکت‌های فکری و ایده‌ها در تصحیح و تکمیل این طرح استفاده کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در نظر دارد علاوه بر تلاش های پیشین دبیرخانه «طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه» با دعوت از کارشناسان دستگاه های اجرایی و تخصصی، حلقه های میانی، کانون های تفکر و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی و عموم مردم، از طریق «سامانه هم اندیشی» از مشارکت های فکری و ایده های آنان در تصحیح و تکمیل این طرح استفاده نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیرو تأکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ و رسانه کشور در نخستین دیدار با هیئت دولت سیزدهم، به تاریخ 6 شهریورماه 1400، دبیرخانه طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور با همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، به‌منظور ارائه طرح بازسازی ساختار فرهنگ و رسانه تشکیل شد.


این دبیرخانه بهره‌گیری از سازوکار مشارکتی و تجمیع نظرات طیف وسیعی از نخبگان و صاحب‌نظران را خط‌مشی اصلی خود قرار داد. لذا از مسیرهای مختلف اقدام به تأمین محتوا از میان نظرات مردمی با فراخوان عمومی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس محترم سازمان تبلیغات اسلامی، نخبگان استانی، دستگاه‌های رسمی کشور، متخصصان و اهالی فرهنگ و رسانه، کتاب‌ها، مقالات و پژوهش‌ها و سرانجام رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی نمود. به جهت تسهیل اخذ نظرها و مشارکت، محورهایی نیز تعریف و منتشر گردید.


در گام بعد، محتوای تأمین‌شده، مورد تحلیل و نظام‌مندسازی ذیل محورهای اعلامی قرار گرفت. تاکنون با اخذ نظر حدود 900 نفر از اهالی علم، فرهنگ و رسانه، بیش از 1,900 گزاره راهبردی استخراج شده است. با بررسی این گزاره‌ها، در گام نخست پیش‌نویس بخش اول این طرح تهیه و منتشر شده است.


ضرورت تکمیل محورهای با مشارکت کم و اهمیت نقد و بررسی نظرات قبلی، دبیرخانه را بر آن داشت که محتوای گردآوری شده را در سامانه‌ای به اشتراک بگذارد. از این‌رو از فرهیختگان، دانشجویان، طلاب، اساتید حوزه و دانشگاه و فعالان فرهنگی دعوت می‌شود تا با مراجعه به «سامانه هم‌اندیشی» شورای عالی انقلاب فرهنگی به آدرس https://hamandishi.sccr.ir به بررسی، ارزیابی و نقد نظرهای قبلی و ارائه دیدگاه‌های خود بپردازند.


گسترش مشارکت در جمع‌سپاری، علاوه بر اصلاح و تکمیل این طرح مهم، مشوق مدیران و مسئولان جهت ارجاع موضوعات بعدی حائز اهمیت به فرآیند هم‌اندیشی ملی نیز خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی فراخوان مشارکت نخبگان طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۱۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان ظهر دوشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل با تاکید بر سالم‌سازی فضاهای مجازی اظهار کرد: در این راستا باید تولید و توزیع محتوا به صورت تخصصی و با مشارکت فرهیختگان و نخبگان استان در دستور کار باشد.

وی به تدوین منشور رسانه‌ای اشاره کرد و افزود: منشور رسانه‌ای و عهدنامه فعالان فضای مجازی استان اردبیل در آینده‌ای نزدیک با هدف رعایت نکات مختلف در رابطه با مصالح و منافع استان و دعوت فعالان فضای مجازی نسبت به اجرای آن رونمایی خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با دعوت دستگاه‌های فرهنگی برای احصا و اعلام برنامه‌های شاخص خود در سال‌جاری، گفت: دستگاه‌های فرهنگی برای اجرای برنامه‌های خود باید به صورت متمرکز و با همکاری هم اقدام کنند تا تأثیرگذاری بالایی داشته باشد.

قاسمیان اجرای برنامه‌های فرهنگی را با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان، کاری قرارگاهی و نیازمند مشارکت همه دانست و بیان کرد: توجه به تقویت موضوعات فرهنگی تأثیر گذار در جامعه از طریق فضاهای مختلف اطلاع رسانی اعم از مجازی و مکتوب لازم است.

وی با بیان اینکه تقویت هویت ایرانی اسلامی جوانان باعث افزایش مقاومت آنان در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان می‌شود، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها در ترویج قدرشناسی و تمکین به قوانین اجتماعی از طریق فضاهای مختلف اطلاع رسانی و ارتباطی باید مشارکت داشته باشند.

کد خبر 6092194

دیگر خبرها

  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا