Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر امورخارجه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ خاطرنشان کرد که تداوم گفتگوها با عربستان بیش از همه به اراده طرف مقابل بستگی دارد.
به گزارش سرویس سیاست خارجی خبرگزاری آریا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ دراین شهر به سر می برد، امروز (شنبه) درحاشیه این نشست در دیدار با «فواد حسین» همتای عراقی خود گفت: ایران برای تداوم گفتگوها با عربستان آمادگی دارد اما این امر بیش از همه به اراده طرف مقابل بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر امور خارجه عراق نیز در این ملاقات، از آمادگی کشورش برای میزبانی دور بعدی گفتگوهای ایران و عربستان خبر داد.

آمادگی عراق برای میزبان دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان
وزیر امور خارجه عراق در این ملاقات، با ارائه گزارشی از تحولات داخلی عراق و شرایط بعد از انتخابات این کشور، از آمادگی کشورش برای میزبانی دور بعدی گفت‌وگوهای ایران و عربستان سعودی خبر داد.
امیرعبداللهیان نیز ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تداوم گفت‌وگوها با عربستان تصریح کرد: این امر بیش از همه به اراده طرف مقابل بستگی دارد.
تاکنون چهار دور مذاکره بین ایران و عربستان در بغداد برگزار شده است و ایران آمادگی خود را برای برگزاری دور پنجم مذاکرات با عربستان اعلام کرده است.
وی بار دیگر بر ضرورت انتقال مدنی قدرت در عراق همراه با اجماع و مصالحه بین همه گروه‌های عراقی تأکید کرد.

گفتگوی وزرای خارجه ریاض و بغداد درباره مذاکرات ایران و عربستان
دو هفته پیش وزرای خارجه عربستان سعودی و عراق، درباره مسائل منطقه‌ای از جمله عوامل به تأخیر افتادن برگزاری دور پنجم گفت‌وگوهای بین تهران و ریاض بحث و گفت‌وگو کردند.
منابع خبری عراق گزارش دادند که «فؤاد حسین» وزیر خارجه این کشور با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی، مجموعه‌ای از مسائل حساس و متعلق به امنیت و ثبات در منطقه را بررسی کرده است.
خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد که طرفین عراقی و سعودی در این دیدار، «عوامل به تأخیر افتادن برگزاری دور پنجم گفت‌وگوهای بین عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران» را بررسی کردند و در این زمینه، بحث و تبادل نظر شده است.
وزیر خارجه عراق هم گفته است که دولت این کشور تمام تلاش خود را به کار خواهد بست و از همه روابط خود استفاده خواهد کرد تا فرصت مناسبی برای توافقات بین تهران و ریاض فراهم کند.

حمایت لبنان از از تلاش‌ها برای گفتگو میان ایران و عربستان
رئیس مجلس لبنان گفت: از تلاش‌ها برای گفتگو میان عربستان و جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنیم.
به گزارش النشره، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان ضمن تاکید بر برگزاری انتخابات شفاف در زمان مقرر، تاکید کرد از تلاش‌ها برای گفتگوی میان عربستان و جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنیم.
نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان طی سخنانی در افتتاحیه نشست اتحادیه پارلمان‌های عربی تاکید کرد: لبنان و مردم این کشور کمتر از سه ماه تا انتخابات پارلمانی فاصله دارند. ما به برگزاری انتخابات و تحقق آن با شفافیت کامل و به دور از هر گونه فشار پایبندیم و هر تلاشی را برای تعویق انداختن زمان برگزاری آن رد می‌کنیم و از اتحادیه پارلمان‌های کشور‌های عربی می‌خواهیم از طریق کمیته‌ای که برای نظارت بر روند انتخابات تشکیل می‌دهد مشارکت کند.
از موضع پارلمانی و سیاسی خود بر تمایل لبنان به ایجاد بهترین روابط با همه برادران عرب خود بر اساس احترام متقابل به استقلال و حاکمیت کشور‌ها و امنیت و ثبات آن‌ها و استقلال و آزادی مقدس آن‌ها تاکید می‌کنیم.
بار دیگر بر پایبندی لبنان و تعهد این کشور بر اجرای یکی از دستاورد‌های همبستگی عربی که توافقنامه طائف به عنوان چارچوب تنظیم روابط لبنانی‌ها است؛ تاکید می‌کنیم.
حمایت و پشتیبانی خود را از تمامی تلاش‌ها برای مذاکره میان عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران تحت حمایت عراق اعلام می‌کنیم و از این کشور سپاسگزاریم و امیدواریم این گفتگو‌ها به نتایج مثبتی برای منافع دو کشور و بیش از آن و منافع کشور‌های عربی و اسلامی و مردم منطقه منجر شود.
حمایت مطلق خود را از بازگشت سوریه به جایگاه و نقش آن در نظام رسمی عربی اعلام می‌کنیم چرا که عربیت بدون سوریه ناقص است سوریه‌ای که از نظر موقعیت و نقش و راهبرد، کریدور ضروری برای دستیابی به همبستگی عربی بود و خواهد ماند و عامل مثبت در آن است.خبرگزاری آریا-

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران عراق عربستان جمهوری اسلامی ایران ایران و عربستان عربستان سعودی تلاش ها دور پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۱۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، همکاری بین المللی، رشد و توسعه و انرژی سه محوری است که در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در داووس که امروز در ریاض، پایتخت عربستان سعودی و برای اولین بار در خارج از شهر داووس سوئیس افتتاح شد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مجمع با شعار «همکاری بین المللی، رشد و انرژی برای توسعه» و با حضور بیش از هزار نفر از جمله سران کشورها، مقامات ارشد و کارشناسان بین المللی از بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت دو روز ادامه دارد. برای بحث در مورد مسائل و تحولات مختلف اقتصادی جهانی.

این نشست فرصتی برای تصمیم گیرندگان از سراسر جهان است تا زمینه‌های مشترکی برای ایجاد تأثیرات مثبت جهانی پیدا کنند.

گفتنی است، با وجود اینکه داووس سالی یک بار برگزار می‌شود اما تأثیر آن بر اقتصاد جهانی قابل توجه است، زیرا مهم‌ترین مسائل جهان را برجسته می‌کند، هدف آن یافتن راه حل برای مسائل مطرح شده و دستیابی به ثبات سیاسی و اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
  • کورت انگل برای بازگشت به WWE اعلام آمادگی کرد
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ تن رسید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد