Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از اعطای تسهیلات یک میلیارد ریالی اشتغال‌زایی به سربازان دارای گواهینامه مهارت‌آموزی که از ابتدای سال ۹۷ به بعد ترخیص شدند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ مهرداد پناهپوریان اظهار کرد: برابر ابلاغیه صادره از قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه عمومی ناجا و در راستای اجرای جزو هفت بند (ب) تبصره ۱۶ قانون بودجه کل کشور (اشتغال‌زایی سربازان) مقرر شده است تا برابر سهمیه اعلامی با هماهنگی استانداری و بانک‌های عامل، به سربازان بومی ساکن استان که از ابتدای سال ۹۷ ترخیص شدند تسهیلات اشتغال‌زایی اعطا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سقف تسهیلات مذکور را یک میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این تسهیلات به سربازان ترخیص شده از خدمت که در دوران خدمت سربازی خود در دوره‌های آموزشی شرکت کرده و موفق به دریافت گواهینامه مهارت‌آموزی شدند، اعطا می‌شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: همچنین ترخیص شدگان از خدمت سربازی که فارغ‌التحصیلان مراکز علمی و دانشگاهی و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و مدارس کار و دانش باشند، مشروط بر اینکه طرح اشتغال آنان متناسب با مدرک تحصیلی و یا گواهی مهارت‌آموزی آنان باشد نیز می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

سرهنگ پناهپوریان اظهار کرد: افرادی که تمایل به دریافت تسهیلات مذکور هستند، می‌توانند جهت ارائه درخواست و طرح شغل خود به معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان واقع در خیابان قائمیه جنب پلیس آگاهی مراجعه کنند.

کد خبر 556560

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خدمت سربازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مهارت آموزی وظیفه عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۱۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد راستینه اظهار داشت: ما احکام را تحویل دولت دادیم و به دولت اجازه دادیم بر اساس احکام جدول مصارف خود را تدوین کند، خب جداول ارتباطی به حقوق و مزایا ندارد؛ حقوق و مزایا از احکام تبعیت می‌کند لذا بهانه‌ای برای دولت وجود ندارد. دولت بر اساس احکامی که تصویب و ابلاغ شده باید نسبت به اعمال افزایش حقوق و مزایای سربازان اقدام کند.

بیشتر بخوانید: جزئیات کاهش مدت سربازی اعلام شد

وی با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجود عدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، گفت: الان هنوز سال مالی ۱۴۰۲ است و ربطی به کامل نشدن بودجه ندارد، براساس قانون کسانی که سال گذشته ثبت‌نام کردند و دریافت تسهیلات آن‌ها بنا به شرایطی به امسال موکول شده خب به نرخ سال گذشته دریافت می‌کنند و کسانی که امسال پرونده تشکیل داده و ثبت‌نام کنند، به نرخ امسال تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: تسهیلات ازدواج و فرزندآوری باید پرداخت شود و آنچه که در اینجا اهمیت دارد احکام بودجه است که تصویب و ابلاغ شده است، بر این اساس عدم بررسی و تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند.

راستینه همچنین در رابطه با افزایش حقوق سربازان نیز تصریح کرد: ما احکام را تحویل دولت دادیم و به دولت اجازه دادیم بر اساس احکام جدول مصارف خود را تدوین کند، خب جداول ارتباطی به حقوق و مزایا ندارد؛ حقوق و مزایا از احکام تبعیت می‌کند لذا بهانه‌ای برای دولت وجود ندارد. دولت بر اساس احکامی که تصویب و ابلاغ شده باید نسبت به اعمال افزایش حقوق و مزایای سربازان اقدام کند.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228905 برچسب‌ها سربازی اجباری

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • سربازان وظیفه، تنها تماشاگران امشب فوتبال ایران
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه