Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@14:39:31 GMT

"بن سلمان از وحشی‌ترین رهبران جهان است"

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۱۴۷۱

'بن سلمان از وحشی‌ترین رهبران جهان است'

آفتاب‌‌نیوز :

شبکه آمریکایی «فاکس مدیا»، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را به دلیل سیاست‌های سرکوبگرانه و حکومت استبدادی وی، از "وحشی‌ترین رهبران جهان" خواند.

این شبکه اعلام کرد که محمد بن سلمان از چشم انداز ۲۰۳۰ خود برای پنهان کردن نیت واقعی‌اش استفاده کرد و به عنوان مثال در پرونده ترور جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی رهبران کشورهای غربی را به تمسخر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شبکه در گزارش خود به معروف‌ترین جنایات بن سلمان، از جمله ربودن سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان، بازداشت و اخاذی از نخبگان سعودی، سرکوب فزاینده فعالان حقوق بشر و مخالفان در این کشور، محاصره قطر و جنگ یمن اشاره کرده است.

این شبکه فاش کرد که تنها هدف کنسرت‌ها و نمایش‌های سینمایی در عربستان اجازه دادن به حضور مشترک زنان و مردان در مجالس و مراسمات عمومی بوده و بخشی از تلاش‌ها و ادعاهای اصلاحی وی نیست که پیشتر وعده داده بود.

فاکس مدیا همچنین به نیویورک تایمز اشاره کرد که اخیراً سرکوب عمدی خاندان سلطنتی سعودی توسط محمد بن سلمان برای انحصار قدرت از طریق سرکوب را برجسته کرده است.

این شبکه در ادامه گزارش خود به بررسی وضعیت بازداشت شدگان آزاد شده و تبدیل زندان آنها به حبس خانگی و همچنین گرفتن گذرنامه آنها برای جلوگیری از مسافرت‌شان اشاره کرده است.

فاکس مدیا همچنین اعلام کرد که برخی شاهزاده‌های سعودی همچنان دربند محمد بن سلمان به سر می برند که ازجمله سرشناس‌ترین آنها "عبد الله بن عبد العزیز آل سعود" و "محمد بن نایف" هستند.

این شبکه همچنین گزارش داد که هیچ اتهامی علیه تمامی بازداشت شدگان مطرح نشده است و بدون محاکمه یا توضیحی حبس شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بن سلمان عربستان محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۱۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است | سایه اتهام ارتکاب جنایات جنگی بر سر رهبران صهیونیست

به گزارش همشهری آنلاین، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که از احتمال صدور حکم بازداشت خودش از سوی دادگاه لاهه هراسان و مضطرب است، امروز سه‌شنبه مدعی شد: احتمال صدور حکم دستگیری فرماندهان ارتش و رهبران رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایات جنگی یک رسوایی در مقیاس تاریخی خواهد بود.

به گزارش رویترز، نتانیاهو در ادامه مدعی شد: می‌خواهم یک چیز را روشن کنم: هیچ تصمیمی، نه در لاهه و نه در هیچ جای دیگری، بر عزم ما برای دستیابی به تمام اهداف جنگ، آزادی همه گروگان‌ها، پیروزی کامل بر حماس و تعهد تأثیر نمی‌گذارد. غزه دیگر تهدیدی برای اسرائیل نخواهد بود.

نتانیاهو همچنین در میان جمعی از خانواده‌های اسرای صهیونیستی مدعی شد: اکنون دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است.

این در حالی است که پی‌شتر پایگاه خبری آکسیوس گزارش کرده بود نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در مورد ممانعت از صدور حکم بازداشت مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان کیفری بین‌الملل درخواست کمک کرده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری ۲۶ ژانویه گذشته از رژیم صهیونیستی خواست اقداماتی را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه و توقف تحریک مستقیم به ارتکاب چنین جنایتی در پیش بگیرد.

همچنین این دادگاه از تل آویو خواست پس از یک ماه از زمان برگزاری جلسه، گزارشی از عملکرد خود در این خصوص به دادگاه ارائه کرده و تمام قدامات فوری لازم برای حمایت از فلسطینی‌ها در غزه را در پیش بگیرد اما رژیم صهیونیستی بدون توجه به این درخواست‌ها برای هفتمین ماه پیاپی به حملات خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد.

کد خبر 848531 منبع: ایسنا برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو دادگاه لاهه اسرائیل خبر ویژه رژيم صهيونيستى

دیگر خبرها

  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به دروغ‌های بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شد
  • انتصاب در ساترا/ کریمان جایگزین حسام‌پور شد
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • گفتگوی رهبران قطر و مصر پیرامون شرایط غزه
  • نتانیاهو: دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است | سایه اتهام ارتکاب جنایات جنگی بر سر رهبران صهیونیست
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد