Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@18:19:34 GMT

فعالیت‌های پژوهشی شهرداری تهران ساماندهی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۱۵۰۳

فعالیت‌های پژوهشی شهرداری تهران ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه شورای معاونان منطقه ۱۳ و صد و شصت و هفتمین جلسه شورای پژوهش و نوآوری مناطق ۲۲ شهرداری تهران به میزبانی منطقه، با حضور محمد رئیسی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و هیأت همراه، شهردار منطقه، جمعی از معاونین و مدیران در سالن کنفرانس ساختمان ستادی برگزار شد.

رئیسی با بیان اینکه این مرکز به عنوان بازوی فکری و پژوهشی شهرداری تهران سه رویکرد جدید را با توجه به سیاست‌های مدیریت ارشد شهرداری تهران دنبال می‌کند، گفت: یکی از این رویکردها، رویکرد تمدنی است که در راستای اهداف شهرداری تهران و در قالب توجه به آموزه‌های آئینی و استفاده از ظرفیت‌های بومی پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فعال‌سازی ظرفیت نخبگان در قالب هیأت اندیشه‌ورز را از دیگر رویکردهای مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران برشمرد و افزود: در نظر داریم با راه اندازی شبکه ای از نخبگان در مناطق شهر تهران به عنوان بازوی اجرایی این مرکز، شهر تهران را با استفاده از این پتانسیل اداره کنیم، چرا که بعضی مواقع مجموعه مدیریت شهری درگیر مسائل اجرایی می‌شود و نخبگان می‌توانند در زمینه فکری با نقد عملکرد شهرداری، گوشزد کردن نقاط قوت و ضعف، یاری‌گر مدیران شهرداری برای پیشبرد امور باشند و بدین ترتیب، نظام نامه این مرکز در خصوص رویکرد مذکور به زودی ابلاغ می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران با اشاره به اهمیت کاربست‌های پژوهشی مناطق ادامه داد: برای به ثمر رساندن تلاش‌های پژوهشی، کمیته کاربست را تشکیل می‌دهیم تا ضمن ارزیابی عملکرد همکاران، نتایج این طرح‌ها که وقت و هزینه صرف آنها شده را در امور شهر عملیاتی کرده تا خدمات بهتری به شهروندان ارائه شود.

محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ با بیان اینکه، مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران، یکی از مراکز مهم که با رویکرد جدید و تحولات رخ داده، افق روشنی پیش روی خود دارد خاطر نشان کرد: اقدامات زیادی در منطقه انجام شده که هر کدام یک از آنها می‌تواند به عنوان به موضوع پژوهشی مطرح شود و منطقه ۱۳ آمادگی دارد، کار مشترکی و جدیدی را برای همکاری با مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران انجام دهد.

در ابتدای این جلسه ضمن معرفی کمیته پژوهش، نظام نامه پژوهشی ابلاغی شهرداری تهران، مأموریت نظام نامه پژوهشی و اعضای شورای پژوهش و نوآوری، اهداف و وظایف شورای پژوهش و نوآوری مناطق ۲۲ گانه اعلام و در نهایت عناوین پروژه‌های انجام شده منطقه ۱۳ مطرح شد. ضمن اینکه از ۱۶۵ جلسه برگزار شده شورای پژوهش در مناطق ۲۲ گانه، نه جلسه در منطقه ۱۳ برگزار شده و این منطقه در بین مناطق ۲۲ گانه از بیشترین عناوین پژوهشی برخوردار بوده است.

در پایان نشست، احکام شهردار منطقه ۱۳ به عنوان رئیس شورای پژوهش و نوآوری منطقه ۱۳ و معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی به عنوان دبیر شورای پژوهش و نوآوری منطقه ۱۳ از سوی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران اهدا شد.

کد خبر 5428194

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران شهرداری منطقه 13 طرح پژوهشی شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه میراث فرهنگی گردشگری مترو آلودگی هوا کمیته امداد امام خمینی سربازی تخلفات رانندگی پلیس راهور صنایع دستی موتور سیکلت یوسف نوری مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران شورای پژوهش و نوآوری شهرداری تهران مناطق ۲۲ منطقه ۱۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۱۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تعیین تکلیف پرسنل حجمی و شرکتی را هرچه سریعتر انجام دهد و نیز گزارش کاملی از تبدیل وضعیت ایثارگری نیروهای شرکتی را به کمیسیون ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین پناهی، امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جلسه کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: امروز موضوعات حقوقی و رسیدگی به پرونده‌های حقوقی شهرداری یکی از مهمترین دغدغه‌های شورا و کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورا بوده و به طور جد در حال پیگیری است.

وی افزود: یکی از سوالات شورا از شهردار ضعف در پیگیری پرونده‌های حقوقی مجموعه امور حقوقی شهرداری بود که متأسفانه شاهد عملکرد ضعیف این حوزه در احقاق حق و حقوق مدیریت شهری هستیم.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از زحمات عوامل اجرایی مراسم گرامیداشت روز کارگر گفت: گرامیداشت مناسبت‌ها در مجموعه شهرداری، موجب ایجاد انگیزه، روحیه مضاعف و امید و نشاط برای نیروهای شهرداری خواهد شد.

پناهی ادامه داد: در گذشته شاهد خدمات و اقدامات خوبی در جهت پیشبرد برنامه‌های شهری انجام گرفته بودیم اما از دیدگاه ما کافی نیست و باید افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: سرعت و جدیت دو مقوله بسیار مهم و اساسی است که امور حقوقی شهرداری در جهت دفاع از حق و حقوق شهرداری و شهروندان باید به این دو مقوله توجه بیشتری داشته باشد.

پناهی در ادامه با گلایه از بعضی محکومیت‌ها در پرونده‌های حقوقی شهرداری نزد محاکم قضائی اضافه کرد: باید تلاش شود پرونده‌های جاری در نهادهای قضائی با دفاع قانونی به نفع مدیریت شهری به اتمام برسد.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به انتصابات اخیر در مجموعه شهرداری خاطرنشان کرد: شایسته سالاری که شعار شهردار ارومیه بود باید در مدیریت شهری اجرایی شود.

پناهی در ادامه با تأکید مجدد بر اینکه شایسته‌سالاری باید در مدیریت شهری حاکم شود، اظهار کرد: امروز شهردار ارومیه در پست خود ثابت ماند و انتصابات جزو وظایف ذاتی شهردار است و شورا نیز هیچ دخالتی نمی‌کند اما نظارت کامل بر امورات دارد.

وی تصریح کرد: طبقه‌بندی مشاغل، تحصیلات مرتبط، توانمندی فرد باید در انتصابات مدیران شهرداری هم از سوی شهردار و هم از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مدنظر گرفته شود.

پناهی با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی ضمن خدمت برای پرسنل شهرداری گفت: دوره‌های آموزش ضمن خدمت باید از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تقویت و آموزش‌های خاص برای نیروهای تخصصی جزو برنامه‌های آینده باشد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به تمدید و تعیین تکلیف پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تعیین تکلیف پرسنل حجمی و شرکتی را هرچه سریع‌تر انجام دهد و نیز گزارش کاملی از تبدیل وضعیت ایثارگری نیروهای شرکتی را به کمیسیون ارائه کند.

کد خبر 751011

دیگر خبرها

  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • چرا کمتر شاهد خبرنگاری تحقیقی و پژوهشی هستیم؟
  • پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند
  • تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران
  • یاوری: دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • یاوری: دانش آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است