Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام جدید سازمان اداری و استخدامی، مدت مرخصی زایمان برای یک قلو همان ۹ ماه، ولی برای دوقلو و بیشتر تا یکسال افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، بررسی‌ها نشان می‌دهد که اخیرا سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه‌ای به تمامی دستگاه‌های اجرایی تغییر شرایط مرخصی زایمان را اعلام کرده است، این تصمیم در راستای ماده ۱۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اخذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این بخشنامه مدت مرخصی زایمان برای زنان شاغل که صاحب فرزندان یک قلو می‌شوند ۹ ماه و دوقلو و بیشتر یک سال است.

پرداخت تمام حقوق و فوق‌العاده‌ها با مرخصی دو ماه پایانی

در دوره مرخصی زایمان تمام حقوق و فوق‌العاده‌های مرتبط پرداخت خواهد شد و در صورت درخواست مادر تا دو ماه از این مرخصی در ماه‌های پایانی بارداری قابل استفاده است.

همچنین زنان شاغل دارای دو قلو و بیشتر که اکنون در مرخصی زایمان هستند نیز مشمول این قانون شده و می‌توانند از مرخصی ۱۲ ماه با پرداخت تمام حقوق و فوق‌العاده‌ها استفاده کنند.

این در حالی است که تا پیش از این مرخصی زایمان برای تمامی مادران ۹ ماه بود و اکنون با این ابلاغیه، تفکیک صورت گرفته و برای مادران دارای دوقلو یا بیشتر تا یکسال افزایش یافته است.

افزایش مرخصی زایمان از شش ماه تا ۹ ماه نیز طی سال‌های اخیر بسیار جای چالش بود، اما در نهایت براساس مصوبه هیات وزیران در اردیبهشت‌ماه سال جاری افزایش مرخصی به ۹ ماه مورد تاکید قرار گرفت.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مرخصی زایمان مرخصی زایمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۱۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟

نرجس خاتون اسعدی خلیلی، گفت: دفتر امور خانواده و بانوان معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور متولی ارائه خدمات، حمایت‌های اجتماعی و همچنین مداخلات به هنگام، مناسب و در دسترس مددکاری اجتماعی به بانوان سرپرست خانوار و دارای فرزند چندقلو است تا ضمن توانمندسازی آنان در تحقق اهدافی چون ارتقای سلامت، رفاه و توسعه اجتماعی در کشور گام بردارد.

وی با بیان اینکه این سازمان پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، نسبت به تحت پوشش قرار دادن تمام خانواده‌های نیازمند دارای فرزند دو قلو و بیشتر پشت نوبت دریافت خدمات اقدام کرد، ادامه داد: در حال حاضر ۴۱ هزار و ۵۰۰ خانوار دارای فرزند چندقلو تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و از تمام خدمات قابل ارائه سازمان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور درباره حمایت‌هایی که از سوی سازمان بهزیستی به این خانواده‌ها ارائه می‌شود؟ تصریح کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری، در حال حاضر حدود ۴۱ هزار خانواده‌ دارای فرزند دوقلو در دهک درآمدی ۱ تا ۵ تحت پوشش سازمان هستند.

وی ادامه داد: همچنین خانواده‌های دارای فرزندان سه قلو و بالاتر در دهک درآمدی ۱ تا ۷ نیز تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته‌ و از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

اسعدی خلیلی خاطرنشان کرد:  این خانوارها از مستمری ماهیانه برخوردار بوده و همچنین خدمات غیر مستمر به خانواده های دارای فرزند چند قلو نیز ارائه می‌شود.

مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور با اشاره به خدمات غیرمستمر به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو تصریح کرد: دفتر امور خانواده و بانوان معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نسبت به ثبت اطلاعات کودکان واجد شرایط دریافت شیرخشک در سامانه سلامت وزارت بهداشت (جهت دریافت شیرخشک رایگان) اقدام می‌کند.همچنین این خانواده‌ها از کمک هزینه ودیعه مسکن، وام اشتغال و خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • تمدید فرصت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر
  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی