Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@18:13:30 GMT

چرا ایمپلنت دو مرحله ای از ایمپلنت فوری بهتر است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۱۸۲۷

چرا ایمپلنت دو مرحله ای از ایمپلنت فوری بهتر است؟

هنگامی که می‌خواهید دندانی را جایگزین کنید روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید انتخاب نمائید؛ یکی از روش‌های متداول، کاشت ایمپلنت دندان است.

اگر کاشت ایمپلنت را انتخاب کرده‌اید، همچنین باید تصمیم بگیرید که از چه نوع ایمپلنتی می‌خواهید استفاده نمائید، ایمپلنت فوری یا ایمپلنت دو مرحله‌ای.

ایمپلنت دندانی چیست؟

قبل از اینکه تفاوت بین روش فوری و دو مرحله‌ای را بدانیم، مهم است که ابتدا بدانیم که ایمپلنت دندان چیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمپلنت دندانی از لوازم دندانپزشکی است که شامل قرار دادن میله یا میله‌هایی از جنس تیتانیوم، برای نگه داشتن یک یا چند دندان مصنوعی، در جای خود، می‌باشد. ایمپلنت دندان جایگزین دندان‌های از دست رفته می‌شود و مشکلات مربوط به دهان و دندان که در اثر از دست دادن دندان‌ها به وجود آمده است را برطرف می‌نماید.

ایمپلنت فوری چیست؟

دندانپزشک شما ممکن است دو گزینه برای انتخاب به شما بدهد. کاشت فوری ایمپلنت و یا کاشت با تأخیر ایمپلنت. ایمپلنت فوری دقیقاً همان‌طوری است که از نام آن پیداست. آنها ایمپلنت‌هایی هستند که بلافاصله بعد از کشیدن دندان، در جای آن قرار می‌گیرند. اگر چه این روش ایده آل به نظر می‌رسد، باید بدانید که در تمام موارد نمی‌توان از آن، استفاده کرد. و نیز برای همه بیماران نیز مناسب نمی‌باشد. برای مثال، اگر عفونت فعال وجود داشته باشد، معمولاً ایمپلنت فوری کاشته نمی‌شود.

ایمپلنت دو مرحله‌ای چیست؟

در روش‌های سنتی کاشت ایمپلنت دو مرحله‌ای، دو، یا حتی سه عمل جراحی انجام می‌شود. این بستگی به آن دارد که قبل از کاشت ایمپلنت، نیاز به پیوند استخوان هست یا نه. ابتدا بوسیله جراحی دندان آسیب دیده را از دهان خارج می‌کنند. پس از آن بیمار حداقل ۳ ماه صبر می‌کند تا استخوان فک به خوبی بهبود یابد. پس از آن، ارزیابی حجم استخوان و نواحی ایده آل برای کاشت را انجام می‌دهند. پس از انجام این مراحل عمل کاشت ایمپلنت انجام می‌شود. قبل از اینکه تاج ایمپلنت روی آن نصب شود، لازم است که بیمار حداقل سه ماه دوره نقاهت را سپری نموده باشد. معمولاً در صورت وجود عفونت حاد روی یک دندان بخصوص، اگر حجم استخوان برای کاشت ایمپلنت کافی نباشد و یا محل کاشت نزدیک به بخش مهمی از ساختار فک باشد، متخصصان کاشت ایمپلنت (ایمپلنتولوژیست) روش دو مرحله‌ای را دنبال می‌کنند.

کاشت دو مرحله‌ای در مقایسه با ایمپلنت فوری

ایمپلنت‌های فوری برای دندانپزشک ها و بیمارانشان فوایدی دارد که عبارتند از:

زمان درمان کوتاه‌تر است. در کاشت ایمپلنت فوری، بیماران فقط نیاز به یک عمل جراحی دارند. این عملیات درمانی فقط یک ساعت طول می‌کشد. بهبودی آسان‌تر صورت می‌گیرد، زیرا پزشک، نیاز به باز کردن روی ایمپلنت ندارد. احتمال از دست دادن لثه کمتر است. بیمار ممکن است در طی مراحل کاشت تأخیری ایمپلنت، هنگامی که زمان بهبودی را سپری می‌کند، مقداری از بافت لثه خود را از دست بدهد. کاشت و نصب فوری ایمپلنت، سالم ماندن لثه‌ها را تضمین می‌کند. نتایج سریع حاصل می‌شود. بیماران واجد شرایط ایمپلنت فوری، می‌توانند دندان جایگزین خود را در همان روز کاشت دریافت نمایند. آنها بلافاصله از فواید زیبایی شناختی ایمپلنت دندان خود، خشنود می‌شوند. همین امر رضایت بیشتر بیماران را جلب خواهد کرد. با این حال ایمپلنت فوری برای همه مناسب نیست.

موارد قابل ملاحظه زیر نشان می‌دهد که شرایط بیمار برای کاشت تأخیری ایمپلنت، مناسب‌تر است.

زندان‌های عفونی: یک محل کاشت سالم شانس بیشتری برای پیوند استخوان دارد تا یک محل کاشت عفونی شده. اگر دندان بیمار عفونی باشد، بهتر است صبر کنیم تا عفونت برطرف شود. تراکم استخوان ضعیف: کاشت ایمپلنت، نیاز به تراکم استخوان کافی در فک، برای اطمینان از ثبات کاشت، دارد. اگر تراکم استخوان ضعیف باشد، ممکن است لازم باشد که پیوند استخوان در محل، انجام شود و منتظر بمانیم تا بهبود یابد. احتمال ناموفق بودن کاشت ایمپلنت: مطالعه درباره ایمپلنت‌ها نشان داده است که، ایمپلنت‌های فوری پس از تنظیم، ۷/۲ برابر احتمال شکست و ناموفق بودن کاشت را نسبت به ایمپلنت‌های تأخیری در یک سال، داشته‌اند. چرا ایمپلنت انجام دهیم؟

مهم نیست که کدام نوع ایمپلنت را انجام می‌دهید. مهم است که دندان یا دندان‌های خود را جایگزین کنید تا از سلامت دهان و دندان خود اطمینان حاصل نمائید. ایمپلنت‌ها به رفع مشکلات مختلف سلامت دهان، کمک می‌کنند. از جمله:

ازدحام دندان‌ها از دست دادن بافت استخوان فک زوال لثه دندان‌های نهفته و بسیاری موارد دیگر

اگر از جراحی و برش‌های آن می‌ترسید، روش ایمپلنت بدون غیر جراحی گزینه مناسبی خواهد بود. در این روش از کامپیوتر و تصاویر سه بعدی برای رفع، عدم قطعیت‌ها و خطرات کاشت ایمپلنت شما، استفاده می‌شود.

چه نوع ایمپلنتی برای من مناسب است؟

همانطور که ذکر شد، به‌طورکلی، همه افراد کاندیدای کاشت ایمپلنت دندان نیستند. برای کاشت ایمپلنت فوری باید مواردی را مورد ملاحظه قرار داد. از جمله: سلامت لثه، تعداد دندان از دست رفته، استحکام استخوان فک و موارد دیگر. حتی با کاشت دو مرحله‌ای توجه به موارد خاصی برای کاشت ایمپلنت لازم است مانند: اگر استخوان فک بیمار تحلیل رفته باشد، ممکن است دیگر قادر به کاشت ایمپلنت نباشد. به همین دلایل بهتر است با دندانپزشک عمومی و یا زیبایی خود در مورد اینکه کاندیدای ایمپلنت دندان هستید یا نه، مشورت کنید. اگر شرایط لازم را داشتید، بعد از آن می‌توانید در مورد اینکه، آیا ایمپلنت فوری یا دو مرحله‌ای برای شما مناسب است، با دندانپزشک خود صحبت کنید.

کد خبر 556588

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ایمپلنت ایمپلنت دندان سلامت دهان و دندان دندان دندان پزشكي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ایمپلنت دندان کاشت ایمپلنت ایمپلنت فوری استخوان فک ایمپلنت ها برای کاشت دندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۱۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم

با فرا رسیدن اردیبهشت ماه کاشت نشا برنج در شالیزار‌های شمال کشور آغاز شده است. بهترین زمان برای کاشت برنج اردیبهشت ماه است و اغلب در شهریور ماه به بار می‌نشیند و آماده برداشت می‌شود.

این روز‌ها شالیزار‌های شمال کشور نمای زیبایی را به طبیعت بخشیده است. شهروند خبرنگار ما فیلمی از شالیزار‌های شهرستان بابل را به نمایش گذاشت که دیدن آن خالی از لطف نیست.

منبع: علی حاجی آقازاده سنگرودی - مازندران

بیشتر بخوانید:

آغاز کاشت نشا دوم در شالیزار‌های روستای سنگرودپی بابل + فیلم و تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • لیست بهترین جراح فک و صورت تهران
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • صدای خُردشدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی به گوش می‌رسد
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • طبیعت مچ ذوب‌آهن را خواباند
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن