Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساخت یک سلاح با ابعاد کوچکتر برای افراد کم سن و سال در آمریکا موجی از انتقادات را ابجاد کرده است.

خبرگزاری میزان - یک کارخانه تولید کننده اسلحه در آمریکا از تفنگ نیمه خودکار برای کودکان با الگوبرداری از مدل AR-۱۵ رونمایی کرده است.

این در حالی است AR-۱۵ در تعدادی از تیراندازی‌های جمعی مرگبار در آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است؛ این اقدام کارخانه اسلحه سازی باعث انتقادات شدید از سوی گروه‌های ایمنی در برابر اسلحه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «اکونومیک تایمز»، این اسلحه جدید که با کد JR-۱۵ نامگذاری شده است توسط یک سازنده به نام WEE۱ Tactical با ادعای اولین اسلحه در ردیف پلتفرم‌های تیراندازی که به بزرگسالان کمک می‌کند تا کودکان را با ورزش‌های تیراندازی آشنا کنند، به بازار عرضه شده است.

وب‎سایت این شرکت می‌گوید که این تفنگ از ظاهر، احساس و عملکرد مانند نسخه مورد استفاده پدر و مادر‌هاست.

JR-۱۵ تنها ۳۱ اینچ (۸۰ سانتی‌متر) طول، کمتر از ۲.۵ پوند (یک کیلوگرم) وزن دارد و با خشاب‌های با ظرفیت پنج یا ۱۰ گلوله کالیبر ۲۲ عرضه می‌شود؛ این اسلحه در اواسط ژانویه با قیمت ۳۸۹ دلار عرضه شده است.

 


مدل بزرگسالان، یعنی AR-۱۵، نسخه شهری یک سلاح به سبک نظامی است و در چندین کشتار جمعی در آمریکا، از جمله در مدارس، استفاده شده است.

تیراندازی‌های جمعی یک چالش برای آمریکاست که مکررا اتفاق می‌افتد؛ کشوری که در آن حق داشتن سلاح توسط قانون اساسی تضمین شده است.

تلاش‌ها برای تنظیم فروش سلاح در آمریکا اغلب توسط کنگره رد می‌شود، جایی که لابی قدرتمند اسلحه، به ویژه انجمن ملی سلاح آمریکا، نفوذ زیادی دارد.

در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۲، مرد جوانی از یک AR-۱۵ برای کشتن ۲۶ نفر از جمله ۲۰ کودک در مدرسه ابتدایی «سندی هوک» در شهر نیوتاون، ایالت کنکتیکت استفاده کرد.

یک AR-۱۵ همچنین در حمله لاس وگاس در سال ۲۰۱۷ که به کشته شدن ۵۸ نفر منجر شد، مورد استفاده قرار گرفت و آن را به مرگبارترین تیراندازی در تاریخ معاصر آمریکا تبدیل کرد.

این سلاح همچنین در تیراندازی در دبیرستان «پارکلند» در فلوریدا که در سال ۲۰۱۸ به کشته شدن ۱۷ نفر منجر شد، استفاده شده بود.

بیشتر بخوانید: اوج‌ گیری تیراندازی‎های مرگبار در مدارس آمریکا دو کشته و ۹ زخمی در پی تیراندازی در آریزونا آمریکا

«جاش شوگرمن»، مدیر اجرایی مرکز سیاست خشونت، که به دنبال مهار خشونت با اسلحه در آمریکاست، در واکنش به تولید سلاح برای کودکان، گفت «در نگاه اول این یک شوخی عجیب به نظر می‌رسد؛ در نگاه دوم، این موضوع عجیب است.»

Newtown Action Alliance، گروهی که همچنین برای محدود کردن سلاح‌های گرم تلاش می‌کند، لابی اسلحه و سازندگان سلاح را محکوم کرد که به گفته این سازمان، «آن‌ها برای دستیابی به سود مستمر دست به هر کاری می‌زنند.»

 


«شوگرمن»، از طرح و تصاویر استفاده شده توسط سازنده برای جذب مشتریان جوان انتقاد کرد.

به گفته وی، این شرکت برای جذب افراد کم سن و سال از طرح‌های مورد پسند این قشر استفاده کرده است.

وی همچنین در گزارش سال ۲۰۱۶ خود درباره روش‌هایی که سازندگان آمریکایی اسلحه برای جذب افراد کم سن و سال استفاده می‌کنند، نوشته بود که این نوع سلاح‌ها که سبک‌تر هستند و اغلب با رنگ‌های روشن، مانند صورتی، قرمز، نارنجی یا بنفش متالیک، با هدف طراحی برای افراد کم سن و سال، رنگ‌آمیزی می‌شوند.

بر اساس گزارش سازمان آمریکایی «آرشیو خشونت با اسلحه»، در سال ۲۰۲۱، سلاح گرم جان نزدیک به ۴۵ هزار نفر، از جمله بیش از هزار و ۵۰۰ خردسال، را در آمریکا گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر افراد کم سن و سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام جهانی تیراندازی| تیم میکس تفنگ ایران در جایگاه نهم ایستاد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پایان دور مقدماتی تیم دوم ایران با ترکیب شرمینه چهل امیرانی و امیر محمد نکونام با ۶۲۹ امتیاز در رده نهم ایستاد و دیگر تیم میکس ایران با ترکیب فاطمه امینی و پوریا نوروزیان امتیاز ۶۲۲/۱ را ثبت کرد.
دو تیم میکس از چین در جایگاه اول و دوم ایستادند و تیم ایتالیا سوم شد.

برنامه روز چهارم این مسابقات به شرح زیر است:

یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت:

مقدماتی تپانچه ۲۵ متر زنان (دقت) ساعت ۸:۳۰ (هانیه رستمیان و گلنوش سبقت الهی)

مقدماتی تفنگ ۱۰ متر مردان ساعت ۸:۳۰ (پوریا نوروزیان- امیر محمد نکونام)

مقدماتی تفنگ ۱۰ متر زنان ساعت ۱۲:۴۵ (فاطمه امینی، شرمینه چهل‌امیرانی و نجمه خدمتی)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایان کار بانوان ایران در تفنگ ۱۰ متر جام جهانی تیراندازی
  • جام جهانی تیراندازی| پایان کار بانوان در تفنگ ۱۰ متر
  • جام جهانی تیراندازی| نکونام از صعود به فینال بازماند
  • جام جهانی تیراندازی| ادامه ناکامی‌ها را نکونام و نوروزیان رقم زدند
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • جام جهانی تیراندازی| تیم میکس تفنگ ایران در جایگاه نهم ایستاد
  • لحظه وحشتناک خودکشی یک زن با اسلحه
  • درخشش تیراندازان آذربایجان‌غربی در مسابقات آزاد کشور
  • جام جهانی تیراندازی؛ پایان کار نمایندگان ایران در تپانچه ۱۰ متر
  • جام جهانی تیراندازی| پایان کار نمایندگان ایران در تپانچه