Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- صدراعظم آلمان در اظهاراتی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت «همه عناصر» یک توافق در وین روی میز است اما اگر خیلی زود مذاکرات به نتیجه نرسد، احتمال شکست آن وجود دارد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در اظهاراتی در کنفرانس امنیتی مونیخ در خصوص مذاکرات وین گفت «همه عناصر» یک توافق روی میز است اما اگر خیلی زود توافقی حاصل نشود، احتمال شکست مذاکرات وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شولتز در این خصوص اظهار داشت: «ما اکنون این شانس را داریم که به توافقی برسیم که اجازه می‌دهد تحریم‌ها برداشته شود؛ اما اگر خیلی سریع موفق نشویم، خطر شکست مذاکرات وجود دارد». وی سپس با انداختن توپ در زمین ایران، افزود: مقامات ایران یک انتخاب دارند. اکنون لحظه رویارویی با حقیقت است.
وی در ادامه مدعی شد: ایران هسته‌ای برای آلمان قابل قبول نیست، تا حدی به این دلیل که امنیت اسرائیل غیرقابل مذاکره است.

ارزیابی اولیانوف از نتیجه مذاکرات وین
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در ارتباط با ادامه حضور هیأت‌های نمایندگی تروئیکای اروپا در پایتخت اتریش، ارزیابی از نتیجه مذاکرات وین ارائه داد.
«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با اشاره به حضور نمایندگان سه هیأت اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در وین، ارزیابی از ادامه مذاکرات درباره لغو تحریم‌ها علیه ایران در پایتخت اتریش ارائه داد.
وی در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، در این خصوص نوشت: «عالی! رؤسیای هیأت‌های E3 (آلمان، فرانسه و انگلیس)باید برای چند روز وین را ترک کنند اما تیم‌های آن‌ها برای مذاکرات بیشتر در پایتخت اتریش در دسترس خواهند بود! این دلگرم‌کننده است! ما به تکمیل موفقیت‌آمیز مذاکرات درباره برجام نزدیک می‌شویم».
پیش از این نیز، شب گذشته (جمعه)، اولیانوف در مصاحبه با خبرگزاری «ایتارتاس» روسیه تصریح کرد که گفت‌وگوهای وین برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته‌ای ایران در مرحله پایانی خود قرار دارد و شانس دستیابی به توافق پیش از پایان ماه جاری میلادی بسیار زیاد است.
وی در ادامه افزود: «گفت‌وگوهای وین در مرحله پایانی بوده و فرصتی واقعی برای رسیدن به نتیجه‌ای وجود دارد که طی ماه‌های متمادی گذشته به دنبال آن بوده‌ایم».
این خبر در حالی منتشر شده است که خبرگزاری رویترز در جریان مذاکرات فعلی در پایتخت اتریش در خصوص لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی، گزارش‌های تحریف‌شده‌ای از مفاد توافق احتمالی بین ایران و طرف‌های مذاکره‌کننده ارائه داده است که مقام‌های ایران این گزارش‌ها را رد کرده‌اند.

فضاسازی غیر واقعی رویترز برای موفق‌نمایی غرب در مذاکرات
رویترز در حالی از آزاد شدن زندانیان آمریکایی و اروپایی زندانی در ایران به عنوان بخشی از توافق وین خبر داده که اساسا این موضوع هیچ ارتباطی به مذاکرات وین ندارد.
خبرگزاری رویترز با ادعای دسترسی به سند 20 صفحه‌ای توافق وین از مشخص شدن گام‌هایی که هر یک از طرف در مرحله اجرای توافق باید بردارند خبر داد.
ایران از ابتدا اعلام کرد تا زمانی که آمریکا گام‌های لازم در مسیر لغو تحریم‌ها را بر ندارد، هیچ‌گونه فعالیتی برای کاهش اقدامات هسته‌ای خود که در ردیف تعهدات برجامی است انجام نخواهد داد.
رویترز در حالی از آزاد شدن زندانیان آمریکایی و اروپایی زندانی در ایران به عنوان بخشی از توافق وین خبر داده که اساسا این موضوع هیچ ارتباطی به مذاکرات جاری در وین ندارد.
طرفی که از توافق مربوط به تبادل زندانیان خارج شد، آمریکا بود و ایران در چارچوب توافقات قبلی آمادگی دارد در این زمینه اقدام نماید.
بر خلاف ادعای رویترز در خصوص مذاکره میان آمریکا و ایران به عنوان الزام دستیابی به توافق پایانی، هیچ برنامه‌ای برای گفتگوی مستقیم در دستور کار هیئت ایرانی نیست.

مقام ارشد اتحادیه اروپا: توافق هسته‌ای با ایران احتمالا نزدیک است
یک مقام اروپایی که از وی نام برده نشده است از «نزدیکی حصول توافق» میان ایران و کشورهای غربی در وین خبر داد.
بنابر گزارش رویترز، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا در باره مذاکرات وین گفت که ایران و کشورهای غربی به توافق برای احیای برجام نزدیک شده‌اند، اما موفقیت این امر بستگی به اراده سیاسی طرفین دارد.
این مقام اروپایی که از او نامی برده نشده است، اظهار داشت: «تصور می‌کنم که تا یکی دو هفته آینده توافق به دست بیاید.»
وی افزود: «به نظرم اکنون متنی را آماده روی میز داریم که به آن‌چه قرار است توافق نهایی باشد خیلی خیلی نزدیک است.»

زمان توافق نهایی در وین قابل پیش‌بینی نیست
طی دو روز گذشته نقل قول‌های مستقیم و غیر مستقیم از سوی دیپلمات‌های اروپایی حاضر در مذاکرات وین پیرامون اتمام کار بر روی پیش‌نویس توافق و یا اعلام توافق نهایی طی هفته جاری مطرح شده که صرفا جنبه گمانه‌زنی دارد.
بنابر گزارش نورنیوز، برخی ادعاهای مطرح شده به نقل از دیپلمات‌های اروپایی حاضر در وین در خصوص اتمام کار بر روی پیش‌نویس متن توافق صحت ندارد و همچنان گفتگوها برای حل مسائل باقی مانده ادامه دارد.
طی دو روز گذشته نقل قول‌های مستقیم و غیر مستقیم از سوی دیپلمات‌های اروپایی حاضر در مذاکرات وین پیرامون اتمام کار بر روی پیش‌نویس توافق و یا اعلام توافق نهایی طی هفته جاری مطرح شده که صرفا جنبه گمانه‌زنی دارد.
هنوز مسائل اختلافی مهمی وجود دارد که در مورد آن توافقی صورت نگرفته و گفتگوها برای نزدیک شدن دیدگاه‌های طرفین به یکدیگر ادامه دارد.
موارد باقی‌مانده در ردیف موضوعات مورد تاکید ایران است و تا زمان عدم توافق بر روی آنها گفتگوها ادامه خواهد یافت.
موارد باقی مانده عمدتا موضوعاتی هستند که طرف‌های غربی باید در مورد آن تصمیم سیاسی بگیرند.
تعلل در اتخاذ تصمیم سیاسی از سوی ضلع غربی میز مذاکرات، سرنوشت دستیابی به توافق نهایی را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.
به نظر می‌رسد برخی اظهارنظرهای غیر مستند و همچنین جریان‌سازی‌های رسانه‌ای هدفمند از سوی طرف‌های غربی بیش از آنکه معطوف به اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی فضای مذاکرات باشد، رفتاری فرامذاکراتی برای تحت تاثیر قرار دادن مذاکره‌کنندگان ایرانی برای پذیرش دیدگاه‌های غیرمنطقی طرف‌های غربی است.
مذاکرات سختی که طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه در جریان بوده و تا زمان تحقق مطالبات قانونی ایران نیز ادامه خواهد داشت، نمایانگر این واقعیت است که از نظر ایران تا وقتی در مورد تمام موضوعات توافق نشده باشد، در خصوص هیچ موضوعی توافق صورت نگرفته است.

امیرعبداللهیان در دیدار با گوترش: طرف مقابل در وین اراده عملی خود را نشان دهد
وزیر امور خارجه در دیدار با دبیرکل سازمان ملل گفت: پیشرفت‌ها در روند مذاکرات قابل توجه است، اما هنوز طرف مقابل در برخی موضوعات کلیدی باید در تامین حقوق و منافع مشروع ایران تصمیمات جدی سیاسی اتخاذ کند و اراده عملی خود را نشان بدهد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در پنجاه و هشتمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در شهر مونیخ حضور دارد، عصر جمعه 29 بهمن ماه در ادامه دیدارهای خود در حاشیه این کنفرانس با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و درباره مسائل مورد اهتمام و علاقه مشترک از جمله اوضاع یمن، افغانستان و آخرین تحولات در مذاکرات وین گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در خصوص مذکرات رفع تحریم ‌های ایران در وین، با اشاره به جدی و فشرده بودن گفت‌وگوها خاطرنشان کرد: پیشرفت‌ها در روند مذاکرات قابل توجه است، اما هنوز طرف مقابل در برخی موضوعات کلیدی باید در تامین حقوق و منافع مشروع ایران تصمیمات جدی سیاسی اتخاذ کند و اراده عملی خود را نشان بدهد.
آنتونیو گوترش در خصوص موضوع مذاکرات جاری در وین و برجام هم تأکید کرد: همه منتظریم که یک توافق مورد قبول همه طرف‌ها برای اجرایی شدن هر چه زودتر توافق از سوی طرف‌های مذاکره و تامین منافع ایران حاصل شود.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مذاکرات وین پایتخت اتریش مذاکرات وین توافق نهایی تحریم ها هسته ای طرف ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۱۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات توافق پیشنهاد شده به حماس؛ سه مرحله در ۱۲۴ روز

منابع صهیونیستی جزئیات توافق تبادل اسرا پیشنهاد شده به جنبش حماس را منتشر کردند.

به گزارش ایسنا، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت اعلام کرد که پیش‌نویس توافق پیشنهاد شده به جنبش حماس شامل آزادی ۲۰ اسیر فلسطینی محکوم به حبس ابد در مقابل هر نظامی زن اسرائیلی است.

بر اساس این توافق، جنبش حماس ۳ الی چهار نظامی زن اسرائیلی را نزد خود نگه می‌دارد و در مرحله اول ۶۰ الی ۱۰۰ اسیر فلسطینی محکوم به حبس ابد آزاد می‌شوند.

در این گزارش آمده است، توافق مطرح شده سه مرحله‌ای بوده و ۱۲۴ روز طول خواهد کشید.

در مرحله اول به مدت ۴۰ روز آتش بس ایجاد می‌شود، ۳۳ اسیر اسرائیلی در مقابل ۸۰۰ اسیر فلسطینی آزاد می‌شوند و مردم غزه به خانه‌های خود در شمال غزه باز می‌گردند.

در مرحله دوم به مدت ۴۲ روز آتش بس فوری ایجاد می‌شود، بقیه اسرای اسرائیلی از جمله چند سرباز آزاد می‌شوند، تعدادی اسیر فلسطینی آزاد می‌شوند که تعداد و هویت آن‌ها هنوز مشخص نیست.

در مرحله سوم به مدت ۴۲ روز آتش‌بس ایجاد می‌شود، اجساد تمام اسرای کشته شده اسرائیلی بازگردانده می‌شود، پیکر تمام شهدای اسیر فلسطینی پس داده می‌شود و ارتش اسرائیل از نوار غزه خارج می‌شود.

در این گزارش همچنین آمده است که رژیم صهیونیستی آماده پایبندی به پایان جنگ در این مرحله نیست.

در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است.

پیش از این کانال خبری قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه گزارش داد که هیئت امنیتی مصر که در روند مذاکرات اسرائیل و حماس میانجی‌گری می‌کرد در مورد بسیاری از موارد اختلاف نظر به یک چارچوب توافقی دست یافته است.

این منبع به این کانال گفت که هیئت حماس وارد مصر شده و پیشرفت محسوسی در مذاکرات حاصل شده است.

در این راستا منابعی به «عربی ۲۱» گفتند که مذاکرات آتش‌بس در غزه شاهد تحولات جدید و بی‌سابقه‌ای است که ممکن است به توافقی قریب الوقوع منجر شود، در حالی که اطلاعاتی در مورد تضمین‌های آمریکا برای متقاعد کردن حماس به امضای آن وجود دارد.

یک منبع به «عربی ۲۱» گفت: دور اول مذاکرات بعد از ظهر شنبه در مقر اطلاعات مصر در قاهره با حضور هیئت حماس و هیئت‌های قطری، مصری و آمریکایی آغاز شد.

این منبع تاکید کرد که در صورت پیشرفت، هیئت اسرائیلی به طور مستقل برای تکمیل توافق مورد انتظار که شامل مبادله اسرا و بازداشت شدگان در چارچوب سه مرحله متوالی است، فراخوانده خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارزیابی نهایی خسارت آتش سوزی شفت از سوی متولیان بیمه
  • رای الیوم: نتانیاهو همه را فریب داده است
  • واکنش نتانیاهو: به شروط حماس برای آتش‌بس
  • طبیعت یک گام به فینال نزدیک تر شد
  • روز نخست مذاکرات آتش بس اسرائیل و حماس پایان یافت+ جزییات
  • ارزیابی سرمربی شهرداری گرگان از دو برد اخیر در ایران و غرب آسیا
  • جزئیات توافق پیشنهاد شده به حماس؛ سه مرحله در ۱۲۴ روز
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ ارزیابی صهیونیست‌ها از پاسخ منفی حماس به طرح پیشنهادی