Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عادل دباغ محمدی نسب عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز و از اعضای شرکت فن‌آور مستقر در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز با اشاره به تفاوت اصلی آرد و نان سلیاکی (فرموله شده تو سط شرکت کام هیراد نوژن) با موارد مشابه موجود در کشور اظهار کرد: درتهیه این آرد و نان از هفت نوع محصول گیاهی مختلف شامل چهار غله، سه شبه غله و یک نوع حبوبات استفاده شده است، در حالیکه در محصولات مشابه ترکیبات آرد و نان در دو یا سه مورد خلاصه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقاط قوت این آرد ونان از قبیل شاخص های کیفی شامل رنگ، عطر، بافت و بویژه طعم بسیار مناسب و غیر قابل مقایسه با موارد مشابه افزود: ارزش غذایی این محصول با دارا بودن مقدار مناسبی از کربوهیدرات ها، فیبر مواد معدنی ویتامین ها و پروتئین­ها، بسیار بالا می­باشد ودر فرمولاسیون موجود از دانه های با ارزش همانند جودوسر، کینوا (خاویارگیاهی) و باک ویت استفاده شده است که از لحاظ ارزش تغذیه ای و ترکیب محتویات و همچنین سلامتی و بهداشت غذایی بسیار مفید می‌باشند.

به گفته عضو هیئت علمی گروه اکوفیزیولوژی گیاهی دانشگاه تبریز ارزش غذایی جودوسر و چاودار شامل پروتئین با کمیت و کیفیت بالا و بدون گلوتن، فیبر محلول (بتاگلوکان)، آنتی اکسیدانها، اسید فرولیک، مواد معدنی (منگنز، فسفر، مس، آهن، منیزیوم، سلنیوم و روی) است و فواید تغذیه ای زیادی از جمله کاهش سطح فشارخون، کاهش سطح کلسترول، کنترل قندخون، کاهش وزن (رژیمی،لاغری)، جلوگیر ی از ریزشمو، بهبود کارکرد دستگاه گوارش، تقویت عضلات و مناسب رژیم غذایی بیماران سلیاکی را دارا می‌باشد.

 علی پورزیاد مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز با اشاره به تولید محصول پرک جو دوسر برای اولین بار در شمال غرب کشور و تولید پرک چاودار برای اولین بار در کشور در سطح وسیع توسط شرکت کام هیراد نوژن به عنوان یک شرکت فن آور مستقر در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز افزود: این شرکت فن آور ضمن به کارگیری فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های مختلف کشاورزی و با تکیه بر دانش به روز توانسته است در چندین سال اخیر تولید غلات جدید شامل جو دوسر و چاودار زراعی از مزرعه تا فراوری نهایی را با استفاده از امکانات داخلی و بومی و حمایت های مرکز رشد دانشگاه تبریز انجام دهد.

پورزیاد با تاکید بر اهمیت اقتصادی و جایگاه ویژه محصولات این شرکت در سلامت تغذیه افزود: امروزه امنیت غذایی در ابعاد کمی و کیفی جزء ضروری ترین بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و امنیتی می باشد و ادامه‌ی روند تولید و توسعه محصولات این شرکت در آینده می تواند علاوه بر کمک شایان به امنیت غذایی و سلامت جامعه، به خودکفایی در تولید منجر شده و از خروج ارز از کشور جهت واردات این محصول جلوگیری نماید.

شایان ذکر است غلات به عنوان محصول استراتژیک جزو اصلی ترین منبع غذایی در دنیا و کشور ایران به حساب می آید. درکشور تولید غلات عمدتا متمرکز بر تولید وفراوری گندم و جو می‌باشد که گندم بیشتر برای مصارف انسانی و جو بیشتر برای مصارف دامی استفاده می‌شود این درحالیست که در اکثر کشورهای دنیا به ویژه کشورهای پیشرفته غلات جدید شامل جودوسر و روگن نقش بسیار زیادی در تغذیه سالم و متنوع جامعه بازی می‌کنند.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه تبریز فارس تبریز عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز کاهش وزن رژیم غذایی کلسترول فشار خون تقویت عضلات بیماران سلیاکی ویتامین دانشگاه تبریز مرکز رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۱۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و قطع ۱۳۳ مورد انشعاب غیرمجاز برق در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرج‌نیا اظهار کرد: بر اساس قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از برق بدون دریافت انشعاب قانونی و هرنوع تصرف یا تغییر در وضعیت کنتور برق جرم بوده و بر اساس ضوابط با آن برخورد می‌شود.

وی افزود: متاسفانه برداشت‌های غیرمجاز موجب اختلال در برق رسانی و تحمیل فشار به شبکه برق و آسیب به وسایل برقی شهروندان می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز اضافه کرد: برای مقابله با این موضوع اقدامات قابل توجهی انجام می‌شود و در این راستا با تلاش همکاران این شرکت ۱۳۳ مورد انشعاب غیرمجاز برق طی فروردین ماه امسال شناسایی و قطع شد.

دیگر خبرها

  • شاه‌کلید نکونام برای بازکردن قفل قهرمانی در تبریز!
  • تداوم شکست‌ناپذیری تیم آلونسو با فرار از شکست خانگی
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • تراکتور-ذوب‌آهن/ اولین برد سال با کنترل از راه دور یحیی؟!
  • شناسایی و قطع ۱۳۳ مورد انشعاب غیرمجاز برق در تبریز
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • رکورد بزرگترین اجتماع طناب زنی کشور در تبریز شکست