Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:33:59 GMT

لودریان و بلینکن درباره مذاکرات وین گفتگو کردند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۱۹۸۷

لودریان و بلینکن درباره مذاکرات وین گفتگو کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در پیامی توئیتری، از دیدار با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ خبر داد.

وی مدعی شد که طی این دیدار، طرفین درباره بحران روسیه-اوکراین، فوریت حصول نتیجه در مذاکرات بازگشت به برجام و همچنین اوضاع در منطقه موسوم به ساحل آفریقا صحبت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لودریان چهارشنبه گذشته هم به نیابت از همه شرکای غربی، مسئول چوب گذاشتن لای چرخ مذاکرات وین آن هم با تکیه بر تکنیک ناکارآمد ضیق وقت شد.

وی در ان موقع مدعی شد تا اتخاذ تصمیمی که به نجات توافق هسته ای ۲۰۱۵ منجر شود، فقط چند روز فاصله است حال آنکه این مسئله به ایران بستگی دارد.

وزیر خارجه فرانسه در ادامه این ادعا افزوده بود: اکنون نوبت ایران است که تصمیم های سیاسی اش را اتخاذ کند حال آنکه این انتخاب می تواند به ایجاد بحرانی جدی طی روزهای پیش رو منجر شود یا اینکه به توافقی ختم شود که منافع همه طرفین را برآورده می کند.

این ادعاها در حالی مطرح می شود که ایران می گوید برای حصول توافق در مذاکرات وین، فوریت قائل است اما تسلیم ضرب الاجل های ساختگی نمی شود و این طرف غربی است که باید دست به یک انتخاب سیاسی بزند.

پیش از این نیز، «علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین گفته بود: بعد از هفته‌ها مذاکرات فشرده، بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌ایم اما تا وقتی درباره همه‌چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ چیز توافق نشده است. واقع‌بینی، خودداری از زیاده‌خواهی و توجه به تجربه چهار سال گذشته لازمه تحقق این هدف است. زمان تصمیم‌گیری طرف‌های مذاکراتی ما فرا رسیده است.

کد خبر 5428243 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مذاکرات وین ایران فرانسه ایالات متحده امریکا آنتونی بلینکن ژان ایو لودریان اوکراین روسیه ایالات متحده امریکا مسکو رژیم صهیونیستی عراق فلسطین ناتو ولادیمیر پوتین مذاکرات وین کی یف سوریه واشنگتن جو بایدن مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۱۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد از حمله ایران حماس راحت‌تر نه می‌گوید!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 5 کانال دوازده اسرائیل گزارشی از مذاکرات برای تبادل اسرا میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها منتشر کرد. آن گونه که در این گزارش گفته می‌شود، بعد از حمله ایران به اسرائیل، حماس اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و راحت‌تر در مذاکرات نه می‌گوید. این گزارش جالب را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • ماموریت بلینکن در عربستان چیست؟
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • بعد از حمله ایران حماس راحت‌تر نه می‌گوید!