Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشیدی نژاد گفت: احتمال می دهیم تا ۱۰ روز آینده همچنان روند افزایشی در بیمارستان ها و مرگ میر راداشته باشیم تا از بار موج ششم کرونا کم شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، ظهر امروز ۳۰ بهمن ماه جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان در سالن شهید مرتضوی استان کرمان برگزار شد.

  در حال حاضر ۴۰ درصد تخت ها پر شده است   در ابتدا دکتر رشیدی نژاد رییس دانشگاه علم پزشکی کرمان از وضعیت استان طی دو هفته گذشته گزارشی ارائه کرد و گفت: شاهد کاهش نسبی اوج گیری موج ششم کرونا هستیم که امیدواریم  این کاهش  به صورت واقعی باشد زیرا مراجعات کم شده است که بیشتر احتمال خود درمانی بیماران در منازل را می دهیم که مراجعه به مراکز در مانی روند کاهش دارد  و امیدواریم که شاهد کاهش پیک ششم کرونا باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی افزود: احتمال می دهیم تا ۱۰ روز آینده همچنان روند افزایشی در بیمارستان ها و مرگ  میر راداشته باشیم تا از بار  موج ششم کرونا کم شود.   رشیدی نژاد افزود: در حال حاضر ۴۰ درصد تخت ها پر شده است و ۸۵۰ بیمار در حال خدمات گیری هستند و تست این بیماران مثبت است و وجود کویید ۱۹ در آنها قطعی است.   وی تاکید کرد: ۱۲۰ بیمار در آی سی  یو هستند که ۵۰ نفر نیز تحت ونتیلاتور هستند و شانس فوت این نوع از بیماران ۹۰ درصد است و امیدواریم که حتی یک نفر هم به این مرحله در بیماری نرسد.   رشیدی نژاد افزود: ۵ میلیون دوز واکسن درسطح استان تزریق شده است و ۷۱۰ هزار نفر نوبت سوم واکسن را  دریافت کرده اند.   رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ۴ مرکز بزرگ واکسیناسیون را در سطح شهر کرمان داریم و ۱۰ مرکز بهداشت هم اماده خدمات دهی هستند بنابر این نیازی به افزایش این مراکز نداریم زیرا عملا ارباب رجوع کمی داریم و تنها  روزی ۴ هزار دوز  واکسیناسیون صورت می گیرد.   وی افزود: مردم حتما واکسیناسیون را انجام دهند زیرا تنها راه موثر ما واکسیناسیون است و بعد از آن  پروتکل های بهداشتی  است که باید رعایت شود.   رشیدی در پایان گلایه کرد و گفت: شیوه نامه ها ثابت است  اما تنها  ۵۰ درصد رعایت می شود در حالی که باید تا ۹۰ درصد رعایت شود بنابر این امیدواریم با رعایت دستورالعمل ها شاهد کاهش بیماری کرونا باشیم و مردم ایام نوروز با ارامشی را طی کنند.   روند ۱۴ درصدی افزایش بستری های کرونا در کرمان    دکتر بارانی معاونت بهداتش درمان استان نیز افزود: درسطح استان کلا ۱۴ درصد روند بستری ها افزایشی بوده است.   وی افزود: شیب بستری ها و موج ششم کاهشی بوده است و  ۲۹ بهمن ۸۴۴ نفر  بستری ها ما در دوهفته گذشته  بوده و تعداد ۹ بیمار کرونایی فوتی داشته ایم.   بارانی تاکید کرد: ۲۵ بهمن ۱۷ فوتی داشته ایم که بیشترین فوتی های ما در پیک ششم کرونا تا کنون بوده است  و ۳۲ هزار مورد تست مثبت کرونا  رهگیری شده است  که به صورت سریع تست سریع انجام شده است.   وی در پایان خاظر نشان کرد: در سطح استان کرمان با ۵۲۹ اخطار به واحد های صنعتی به علت عدم شیوه نامه های بهداشتی داشته ایم.   ۲۱ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند   علی زینی وند استاندار کرمان نیز در ادامه گفت: وضعیت کل کشور شبیه به هم است و ۲۱ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و فقط شهرستان فهرج در وضعیت زرد و فاریاب در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.   وی با بیان این مطلب که تعداد بستری ها، امکانات و تجهیزات در استان تحت کنترل است، اظهار کرد: متاسفانه در این موج بستری کودکان بیشتر است و در زمینه آگاهی رساندن به مادران در راستای مراقبت از کودکانشان اقدامات لازم صورت گیرد و همچنین نباید کمبودی در خصوص تخت های ویژه کودکان نداشته باشیم.   استاندار کرمان همچنان بر لزوم واکسیناسیون تاکید کرد و افزود: اگر فردی شبه ای نسبت به رعایت پروتکل ها و واکسیناسیون مطرح می کند آن را بدون پاسخ نگذارید و به صورت علمی به آن شبه پاسخ داده شود.   وی درباره برگزاری کنکور دکتری اظهار کرد: با رعایت پروتکل ها و نظارت دقیق این آزمون در استان کرمان برگزار شود.   زینی وند عنوان کرد: تعطیلی مهدکودک ها و پیش دبستان ها و دبستان ها در مناطق قرمز ادامه دارد البته به غیر از مدارس عشایری و روستایی که جمعیت کم در مدارس آنهاست و در خصوص دورکاری مادرانی که فرزند خردسال دارند مدیران همکاری کنند.   انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: موج ششم کرونا استان کرمان رشیدی نژاد بستری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان گفت: بیشترین شدت بارش‌ها طی روزهای پنجشنبه و جمعه و بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق مرکزی، جنوبی، مناطق مرتفع شرقی، شمال شرقی، شرقی و شمالی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری امروز _ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: در بررسی نقشه های پیش یابی تاثیرات سامانه بارشی به تناوب تا اواخر روز شنبه بر روی استان مشاهده می شود که سبب رگبار و رعد و برق، وزش بادهای متوسط همراه با تندباد لحظه ای خواهد شد.

وی افزود: بیشترین شدت بارش‌ها طی روزهای پنجشنبه و جمعه و بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شرقی، شمال ِشرقی و شرقی و شمالی خواهد بود. همچنین ریزش تگرگ نیز در بعضی مناطق دور از انتظار نیست. روند کاهش دما تا جمعه ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه روند کاهش دما تا جمعه ادامه دارد، ادامه داد: شمال خلیج فارس نیز تا پایان هفته مواج و بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

سبزه‌زاری تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته گتوند با ۳۸.۲ و ایذه با ۱۳.۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین وخنکترین نقاط گزارش شده و حداکثر دمای اهواز به ۳۶.۵ وحداقل به ۲۳.۴ د رجه سانتیگرا د رسیده است.

کد خبر 749435

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • دمای کشور در ۵۰ سال اخیر روندی افزایشی داشته است
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • نتیجه بررسی ادامه روند پرداخت طرح فجرانه به زودی اعلام می شود
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • یک فوتی دیگر در پی حادثه تصادف نوجوانان بسکتبالیست قزوینی