Web Analytics Made Easy - Statcounter

از شایعه تا واقعیت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز پنج‌شنبه، در بخشی از فرمایشات شان در ارتباط تصویری با جمعی از مردم آذربایجان «حضور خودجوش و تحسین‌برانگیز مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال» را از کارهای بزرگ ملت برشماردند و فرمودند: مردم با وجود اینکه در محاصره انواع مشکلات مانند کرونا، مشکلات معیشتی، لجن‌پراکنی‌های بیگانگان و متأسفانه کمک بعضی عناصر داخلی به آن لجن‌پراکنی‌ها قرار داشتند، این راهپیمایی عظیم را به‌گونه‌ای انجام دادند که بر اساس گزارش‌های معتبر جمعیت در اغلب استانها بیش از سال گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دشمنان مردم ایران ۴۳ سال است که به خیال خام خود، سال آخر جمهوری اسلامی را می‌خواهند جشن بگیرند. حضور پرشور اما متفاوت مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال هم نشان داد که مردم علی‌رغم تمام مشکلات و انتقادات به جای خود از عملکرد سال‌های اخیر مسئولان، پشتیبان نظام و کشورشان هستند.

از سوی دیگر دشمنان قسم خورده ایران از سال‌های ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی، با ابزارهای مختلف خود سعی کرده تا واقعیات را منحرف کند. اگر در روزهای انقلاب «رادیو» اصلی‌ترین ابزار تهاجم فرهنگی آن‌ها بود، این سال‌ها با سرمایه‌‌گذاری بر شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی؛ جنگ رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی را هدایت می‌کنند.

 

در ادامه به لجن‌پراکنی‌ها  و شایعات سال‌های اخیر دشمنان ایران علیه راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن نگاهی می‌اندازیم:

 

* ساندیس و کیک‌خور

رسانه‌های سلطنت‌طلب و معاند سال‌های سال کلیدواژه ای خاص برای کمرنگ جلوه دادن حضور مردم به خصوص در دهه‌های هفتاد و هشتاد داشتند. آن‌ها سعی داشتند تا وانمود کنند میلیون‌ها آدم برای خوردن کیک و ساندیس به مراسم راهپیمایی می‌آیند، بدون اشاره به آن که این همه جمعیت از اقصی نقاط شهر تنها در ازای خوردن یک کیک و ساندیس به غربی‌ترین نقطه شهر می‌آیند!

البته سال‌های بعد بسیاری از نسل سوم انقلابی‌ها این شایعات را به سخره گرفتند.

 

* به راه‌پیمایان سکه طلا می‌دهند!

برخی شبکه‌های ماهواره‌ای در اوایل دهه هشتاد برای کم ارزش جلوه دادن حضورمیلیونی مردم ادعای شاخداری را مطرح کردند. آن‌ها مدعی بودند که برای ترغیب مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن سکه طلا هدیه می‌دهند. یکی از همین شبکه‌های ماهواره‌ای سلطنت‌طلب در آن سال‌ها یکی از عوامل خود را تحت عنوان فرد شرکت‌کننده در راهپیمایی ۲۲ بهمن روی آنتن  زنده میاورد و او همان ادعاها را تکرار می‌کرد.

 

*مردم رو به زورآوردن 

اواخر دهه ۸۰ برخی شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب و معاند، افرادی را پشت خط تلفنی برنامه‌های شان می‌آورند؛ این افراد بی‌هویت ادعا می‌کردند ماموران پلیس در فرعی‌های مسیر اصلی راهپیمایی بیست و دوم بهمن می‌ایستند و با باتون مانع از خروج شرکت‌کنندگان می‌شوند و اجازه نمی‌دهند کسی از مسیر بیرون رود تا جمعیت  راهپیمایان بیشتر دیده شود.

 

* مردم نیستند، درختند

در دهه ۱۳۹۰ شبکه ماهواره‌ای اپوزیسیون ادعا می‌کردند که جمهوری اسلامی تنها تصاویر هوایی از راهپیمایی منتشر می‌کند تا جمعیت بیشتر دیده شود،  آن ها مدعی بودند که جمعیت کم است و این افراد حاضر در تصویر تلویزیون درختان خیابان هستند. این دروغ های خنده‌دار درحالی بود که ده‌ها رسانه داخلی و خارجی مراسم را پوشش می‌دهد و هیچ خبر و تصویری از دید رسانه‌ها پنهان نمی‌ماند.

 

*  قایم کردن کرونا بخاطر راهپیمایی

در سال ۹۸ این رسانه ها مدعی شدند که جمهوری اسلامی با علم به این که کرونا در ایران وجود داشته به خاطر برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن خبری از شیوع کرونا در ایران را اعلام نمی‌کند. آن‌ها مدعی شدند جان مردم برای مسئولان ایرانی اهمیت ندارد و آن‌ها  به همین دلیل انتخابات اسفند ۹۸ را هم برگزار و سپس درباره کرونا اطلاع‌رسانی می‌کنند اما تنها دو روز به انتخابات مسئولان با مثبت شدن  اولین نمونه آن را اعلام عمومی کردند.

 

* راهپیمایی اصلاً  نباید برگزار می‌شد

شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان سال   ۱۳۹۹ نیز در آستانه ۲۲ بهمن  با برجسته کردن کاستی‌های کشور تلاش کردند تابار دیگر در آستانه ۲۲بهمن  از  عظمت این روز بکاهند. همچنین درحالی که به دستور ستادملی مقابله با کرونا راهپیمایی در کل کشور به صورت خودرویی برگزار شد، اما BBC فارسی که کل مراسم آن روز را بایکوت کرده بود،  مدعی شده بود که راهپیمایی خودرویی در سال ۱۳۹۹  ممنوع بوده است.

 

* به خاطر عدم استقبال، راهپیمایی خودرویی شده

امسال(سال ۱۴۰۰)با توجه به شیوع سویه  امیکرون، به دستور مسئولان کشور، راهپیمایی به صورت موتوری و خودرویی برگزار شد. اما رسانه‌های معاند بیکار ننشستند و این بار  مدعی شدند خودرویی شدن راهپیمایی، به دلیل ترس مسئولان جمهوری اسلامی از عدم حضور مردم در راهپیمایی بوده است. البته  حضور  متفاوت مردم که تحسین رسانه‌های بین‌المللی را هم در پی داشت،  این گمانه‌زنی اپوزیسیون را هم از بین برد.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: از شایعه تا واقعیت جهاد تبیین لجن پراکنی بی بی سی فارس اپوزیسیون ضدانقلاب راهپیمایی 22 بهمن راهپیمایی ۲۲ بهمن شبکه های ماهواره ای مردم در راهپیمایی جمهوری اسلامی لجن پراکنی ها رسانه ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۲۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

دیروز، ۲۵ آوریل، در روز رهایی ایتالیا از فاشیسم، حامیان جنبش صلح به خیابان‌های شهر بولونیا ایتالیا آمدند تا مخالفت خود را با اقدامات سیاسیون غربی با هدف دامن زدن به درگیری‌ها در جهان اعلام کنند. معترضان خواستار پایان دادن به حمایت نظامی از اوکراین و فشار بر اسرائیل برای توقف جنگ در غزه شدند.

اعضای سازمان‌های مترقی و صلح طلب از ایالات متحده، انگلیس، روسیه، کره جنوبی، لبنان، فلسطین و گرجستان در خیابان‌های بولونیا راهپیمایی کردند و از مقامات ایتالیا و اتحادیه اروپا خواستند تا سیاست‌های نظامی گری که کشور‌های غربی را در برگرفته است و روسیه هراسی در صحنه بین المللی را متوقف کنند. 

تمرکز اصلی اعضای شرکت کننده در این راهپیمایی درگیری در اوکراین و حملات نظامی اسرائیل در نوار غزه بود. شرکت کنندگان در راهپیمایی خواستار توقف حمایت نظامی از کی یف و همچنین تحت فشار قرار دادن تل آویو برای توقف حملات نظامی ارتش اسرائیل در غزه و آغاز حل فاجعه انسانی در منطقه فلسطین شدند.

پیش از این، در ۲۰ و ۲۱ آوریل، راهپیمایان برای کنفرانسی با عنوان "چه آینده‌ای برای فلسطین" در رم گرد آمدند، جایی که آنها در مورد تلاش‌های مشترک احتمالی برای تقویت ابتکارات ضد جنگ بحث کردند. عنوان دیگر جلسه «توقف III WW!» بود. ("جنگ جهانی سوم را متوقف کنید! ").

اعضای جنبش صلح و ترقی خواهان استدلال می‌کنند که رفتن به تظاهرات ضد جنگ و جلسات صلح بسیار مهم است. این اقدامات می‌تواند توجه سران کشور‌های اروپایی و ناتو را به بی ثباتی فزاینده‌ای که منجر به درگیری جهانی جدید می‌شود، جلب کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بیانیه تند تراکتور علیه تلویزیون؛ چرا در مورد حق پخش چیزی نمی‌گویید؟
  • بیانیه تند تراکتور علیه تلویزیون سهند تبریز
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • شبکه تلویزیونی آمریکایی درباره چین به بلینکن خط داد!
  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند
  • امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است
  • راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب
  • راهپیمایی گسترده مردم یمن در صعده در حمایت از غزه
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین