Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@13:10:11 GMT

چین و افزایش ترفندهای کلاهبرداری در متاورس

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۲۳۲۰

چین و افزایش ترفندهای کلاهبرداری در متاورس

کمیسیون نظارت بر امور بانکی و بیمه‌ای (CBIRC) نسبت به ترفندهای غیرمجاز جذب سرمایه که در رابطه با متاورس هستند، هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چین در حال انجام فعالیت‌های پررونق در بخش دیجیتال است و به دنبال ترکیب واقعیت مجازی، صنعت بازی و رسانه‌های اجتماعی است. به نظر می‌رسد که پکن پیش از این با وجود رابطه دنیای متاورس با صنعت بازی و رمزارزها آن را مجاز اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که چین با جدیت رمزارزها و بازی‌های بلاک چین را که دارای توکن هستند، ممنوع کرده است.

شرکت مخابرات دولتی چاینا موبایل (China Mobile) اکتبر گذشته یک کمیته صنعت متاورس را راه اندازی کرد در حالی که غول‌های فناوری چین از قبیل شرکت هلدینگ تِنسِنت (Tencent) و گروه علی‌بابا ، در ماه گذشته نمادهای بازرگانی خود که در رابطه با متاورس بودند را به ثبت رسانده‌اند. این نهاد نظارتی در چین در بیانیه خود، نامی از توکن‌های غیرمثلی (NFT) و یا بازی‌های بلاک‌چین که می‌تواند نقطه تلاقی رمزارز و متاورس باشد، نیاورده است.

همچنین این نهاد نظارتی با اشاره به اینکه املاک و مستغلات مجازی نقشه و طرح کلاه‌برداران است، عنوان کرد: برخی از مجرمان مفاهیم متاورس را با پروژه‌های خود ارتباط می‌دهند و از این طریق، دست به معرفی مفاهیمی از قبیل کسب درآمد در حین بازی و سود بالا در مدت زمان کوتاه می‌زنند که مردم را به سرمایه گذاری در ارزها و دارایی‌های دیجیتال در بازی‌ها وسوسه می‌کنند.

کد خبر 556605

منبع: ایمنا

کلیدواژه: چین ارز دیجیتال رمز ارز متاورس علی بابایی توکن های غیرمثلی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گاز‌های همراه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «مرتضی شاهمیرزایی» امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت) در آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید گفت: یکی از مشکلات اساسی صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ که «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده، تأمین خوراک پایدار است.

وی با تأکید بر اینکه همه باید برای تحقق راهبرد تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری در این مسیر حرکت کنیم، افزود: تقاضا دارم شرکت‌های ملی نفت، گاز، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به‌منظور تحقق جهش تولید کمک‌حال صنعت پتروشیمی باشند.

معاون وزیر نفت با اشاره به سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم در بالادست صنعت نفت به‌ویژه جمع‌آوری گاز‌های همراه نفت، گفت: هم‌اکنون طرح‌های جمع‌آوری گاز‌های همراه نفت در قالب چهار طرح برای جمع‌آوری گاز‌های غرب و شرق کارون از سوی شرکت پالایش بیدبلند خلیج‌فارس، شرکت هویزه خلیج‌فارس، ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ و شرکت پتروشیمی مارون در حال اجراست تا از سوزاندن گاز‌هایی که در دهه‌های پیش سوزانده می‌شد، جلوگیری شود.

شاهمیرزایی تأکید کرد: حداکثر تا سه سال آینده درمجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعب از گاز‌های همراه شرق و غرب کارون توسط صنعت پتروشیمی جمع‌آوری می‌شود که گاز متان آن به شبکه سراسری تزریق و C ۲+ آن خوراک پتروشیمی‌ها می‌شود.

وی امروز را روزی تاریخی دانست و بر همکاری تنگاتنگ دولت و بخش خصوصی برای اجرای هرچه سریع‌تر طرح‌های توسعه میدان‌های گازی تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز به‌عنوان شرکت مادر تخصصی، در این مسیر در کنار هلدینگ‌ها خواهد بود.

شاهمیرزایی، تکمیل زنجیره ارزش را مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی برشمرد و گفت: باید با شتاب بیشتر به‌سمت تکمیل زنجیره ارزش حرکت کنیم و از وابستگی به خارج بی‌نیاز شویم، بنابراین صنعت پتروشیمی، با سرمایه‌گذاری در بالادست، از تکمیل زنجیره ارزش غافل نمی‌شود.

وی افزود: بومی‌سازی در حوزه کالا و تجهیزات، کاتالیست و مواد شیمیایی در صنعت پتروشیمی را از پیش‌تر‌ها آغاز کرده‌ایم.

معاون وزیر نفت تأکید کرد: برنامه‌ریزی تعمیرات اساسی مجتمع‌های پتروشیمی برای فصل زمستان، به‌دلیل محدودیت‌های کمبود خوراک در زمان کوتاه انجام شود.

شاهمیرزایی در پایان از شرکت‌های پتروشیمی درخواست کرد به پرداخت بهای خوراک و سوخت دریافتی مطابق قرارداد متعهد باشند.

دیگر خبرها

  • ترفندهای کاربردی تربیتی برای جلوگیری از لجبازی کودک
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گاز‌های همراه
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • ورود پتروشیمی ها به بالادست نفت بازی برد_برد است
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • پخش فیلم «رابطه» با بازی خسرو شکیبایی
  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج