Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بخشی از ثبات این روزهای بازار مسکن را می‌توان ناشی از تاثیرپذیری آن از مذاکرات هسته‌ای دانست. اما باید توجه داشت که این بازار از آذرماه سال گذشته تا کنون به ثبات نسبی رسیده و نرخ رشد سالیانه آن از حدود ۱۰۰ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است. اگرچه عوامل سیاسی به عنوان یکی از مولفه‌ها در ایجاد آرامش بازار مسکن موثر هستند، این بازار از متغیرهایی همچون کمبود عرضه، توان طرف تقاضا، وضعیت تورم عمومی، رشد نهاده‌های ساختمانی و تورم بازارهای موازی تاثیر می‌گیرد که بجز بازارهای موازی، سایر عوامل با افزایش مواجهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه بازارهای ارز، طلا، خودرو و بورس در حالت انتظار قرار دارند، بازار مسکن نیز به نوعی بلاتکلیف است. به رسم معمول با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، بررسیها از افزایش حجم معاملات در هفته‌های اخیر حکایت دارد اما قیمتها بالا نرفته است. بخشی از این موضوع به کاهش توان متقاضیان به عنوان مولفه‌ای قوی برمی‌گردد. به هر ترتیب با توجه به افزایش ۶۵۵ درصدی قیمت مسکن شهر تهران طی پنج سال گذشته، ظرفیت رشد این بازار به طور محسوسی کاهش یافته است.

تجربه ادوار گذشته بازار مسکن نشان داده که رکود این بازار به طور معمول بین ۳۰ تا ۴۸ ماه طول کشیده و حداکثر طول دوره رشد قیمت آن ۳۶ ماه بوده است.

در شرایطی فعلی نیز دو دیدگاه درخصوص وضعیت آینده بازار ملک وجود دارد؛ گروهی معتقدند با امضای برجام و کاهش احتمالی قیمت ارز، بازار مسکن نیز دچار افت خواهد شد. گروه دیگر اما می‌گویند بازار مسکن برخلاف ارز و طلا که ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند، چندان به این بازارها وابسته نیست و کسری عرضه نسبت به تقاضا مولفه مهمتری برای این بازار محسوب می‌شود. با این وجود هر دو گروه مذکور با احتیاط نسبت به رشد قیمت مسکن در آینده اظهارنظر می‌کنند.

بیت‌الله ستاریان ـ کارشناس بازار مسکن ـ درباره پیش‌بینی این بازار می‌گوید: در صورت تحقق برجام، انتظار توسعه در اقتصاد را داریم اما بازار مسکن با افزایش تقاضا مواجه خواهد شد که به همین دلیل با رکود تورمی همراه می‌شود و قیمت بالا می‌رود.

فرشید پورحاجت ـ دبیر کانون انبوه سازان ـ نیز تقریبا با ستاریان هم‌نظر است او با اشاره به تجربه سال ۱۳۹۴ خاطرنشان می‌کند: در آن مقطع با امضای برجام، ثبات بر بازار مسکن حاکم شد. اما قیمتهای موجود در بازار مسکن از اقتصاد کلان نشأت گرفته است؛ چرا که مسکن یک کالای تولیدی است و قیمت آن بر اساس نرخ زمین و هزینه ساخت مشخص می‌شود.

همچنین حسن محتشم ـ عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان تهران ـ معتقد است: مسکن با بازارهای طلا و بورس، هماهنگی همزمان ندارد و لزوما از قیمت ارز و طلا تبعیت نکرده است؛ چرا که بازارهای ارز و طلا ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند اما مسکن اینگونه نیست. این بازار مدتی صبر می کند، به تثبیت می رسد، سپس خود را با وضعیت کلی اقتصاد وفق می‌دهد؛ این هماهنگی می‌تواند کاهشی یا افزایشی باشد.

با این حال مصطفی قلی خسروی ـ رییس اتحادیه مشاوران املاک ـ به ادامه آرامش بازار مسکن خوشبین است. او در این خصوص می‌گوید: خوشبختانه در ماههای اخیر بازار مسکن به ثبات رسیده است. مقدار زیادی از این آرامش مرهون تلاش دولت سیزدهم در طرح نهضت ملی مسکن و اخبار امیدوارکننده از مذاکرات هسته‌ای است. با کاهش قیمت دلار، قیمت طلا، خودرو و مسکن نیز پایین آمد و بررسی‌های ما از کاهش حدود نیم درصدی قیمت خانه در تهران طی دو هفته گذشته حکایت دارد.

وی ضمن ابراز گلایه از سامانه‌های فروش ملکی که بعضا در جهت افزایش قیمت مسکن عمل می‌کنند بیان کرد: همانطور که بعد از جهش قیمتها انتظار افزایش مجدد وجود ندارد، طبیعتا انتظار ریزش شدید هم غیرمنطقی است. همین که بازار مسکن به ثبات رسیده اتفاق خوبی است که می‌تواند در آینده به افزایش قدرت خرید متقاضیان منجر شود. با طرح نهضت ملی مسکن بسیار امیدواریم که عرضه و تقاضا به تعادل برسد و نرخها منطقی شود.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد دولت رشد روزهای پایانی سال مسکن بورس برجام تاثیرات مذاکرات بر بازار مسکن اخبار مرتبط قیمت پیشنهادی آپارتمان های تهران رشد کرد رشد خیره‌کننده تیراژ ساخت مسکن سقوط بی‌سابقه مسکن در آذر اقتصاد ایران بر سر دو راهی تاریخی/ خطر تکرار شونده سیاست‌گذاری اقتصادی تردید به بسته حمایتی ترامپ چشم‌انداز قیمت دلار در ماه‌های آینده ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها رییس سازمان راهداری: پول نگهداری راه ها را نداریم با عیدی امسال چند گرم طلا می توان خرید؟ پیش بینی جالب کارشناسان از آینده بازار مسکن پس از برجام زمین رایگان در امارات برای سرمایه داران موج جدید حملات یک بات نت به مراکز بهداشتی، آموزشی و دولتی وام ۲۰۰ میلیون تومانی برای روستاییان تهرانی کدام بانک ها وام بدون ضامن را پرداخت کردند؟ راه اندازی واحد مبارزه با سو استفاده از دارایی های مجازی توسط اف‌ بی آی ولوو این هفته ثابت ماند + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) عرضه گسترده مر‌غ‌ ۲۰ هزار تومانی برای تنظیم بازار نوروز و ماه رمضان + جدول قیمت سفته جایگزین چک شده است؟ ضیافت قطری ها برای مهمان ایرانی پس از ۱۰ سال با عیدی کارگران چقدر بیت کوین می توان خرید؟ دست های پشت پرده افزایش قیمت گوشت قرمز ارزان ترین تلویزیون‌ ۵۰ اینچ چند؟ (جدول) ۳۸۰۰ میلیارد تومان دارایی مالی دست به دست شد اگر روسیه اقدامی تهاجمی انجام دهد، پیامدهای شدیدی در پی آن خواهد بود قیمت دنا چقدر ارزان شد؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) ۱۲ درصد تخت های بیمارستانی در اختیار بیماران کروناست قیمت خودروهای هاوال + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) تداوم صدرنشینی فزر در معاملات برتر، در آخرین روز بهمن ماه چه کسی «حرامزاده» است؟ / نگاهی حقوقی به اظهارات جنجالی یک فیلمنامه نویس پرداخت سود ۹۱ درصد سرمایه گذاران صندوق پالایشی یکم از طریق سجام مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟ / زمان واریز سود اعلام شد رشد ۴۲۰ درصدی نقدینگی در هفت سال جدیدترین سدان لکسوس چه ویژگی هایی دارد؟ تحرکات روزانه صندوق های قابل معامله / صندوق نهال با زیان ۳.۹ درصدی همراه شد ​وزیر خارجه فرانسه: تاکید بر ضرورت به نتیجه رسیدن مذاکرات وین خواصی از برگ بو که نمی دانستید! تارا اتوماتیک ۱۵ میلیون تومان ارزان شد + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) هفته آینده خبر مهمی در زمینه تولید واکسن کرونا اعلام می شود نماد سرخابی ها فردا در فرابورس ثبت می شود علل و علائم بیماری برگر در افراد سیگاری؟ برای کناره گیری روسیه از جنگ هنوز دیر نشده ارتباط بی حسی پاها و بیماری قلبی ادامه ریزش قیمت هایما در بازار + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) ​صدراعظم آلمان: فرصت دستیابی به توافق در مذاکرات وین وجود دارد خبر مهم درباره واکسیناسیون زنان باردار سندروم روده تحریک پذیر را چطور درمان کنیم؟ سکان ساترا به سعید مقیسه سپرده شد شبکه های اجتماعی کشور تحت اشغال شبکه های خارجی هستند هشدار مقامات چین در مورد کلاهبرداری های متاورس آمریکا امسال به یک واردکننده بزرگ نفت تبدیل می شود ارزان ترین مدل رانا چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) تعیین دستمزد بر مبنای تورم یکساله منتهی به بهمن نسخه‌نویسی الکترونیکی گیاهپزشکی برای جلوگیری از قاچاق ایجاد تجارت ترجیحی محصولات کشاورزی بین ایران و برزیل دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عراق علائم آسیب چارلی هورس چیست؟ قیمت خودروهای هن تنگ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دولت رشد روزهای پایانی سال مسکن بورس برجام جدول قیمت کامل ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ بازار مسکن قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۲۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کف قیمت دلار کجاست؟

فرارو- قیمت دلار آزاد از هفته پایانی فروردین به این طرف دست از لجاجت برداشت و در مسیر مورد علاقه من و شما حرکت کرد.

به گزارش فرارو؛ کاهش قیمت دلار ظرف دو هفته گذشته به‌لطف وقایع و خبر‌های امیدوارکننده زیادی کلید خورده است. همزمان با مطرح شدن دوباره احتمال از سرگیری مذاکرات ایران و طرف‌های غربی، خبری از جو روانی و هیجانی ابتدای سال در بازار نیست و انگار همین سیگنال‌های نصف‌و‌نیمه دلار آزاد را وادار به عقب‌نشینی کردند. اما کاهش قیمت دلار دقیقا تا کجا ادامه خواهد داشت؟ پیش‌بینی‌های فعالان بازار از روند روز‌های آینده حاکی از تداوم کاهش قیمت‌ها دارد و اسکناس آمریکایی برای چند روزی هم که شده پایین‌تر از مرز ۶۰ هزار تومان معامله می‌شود. از طرفی طبق تحلیل‌های تکنیکال که برمبنای رفتار قبلی بازار استنباط می‌شود، شانس زیادی برای تداوم کاهش قمیت دلار وجود دارد و در حالت خوشبینانه می‌توانیم به عقبگرد اسکناس آمریکایی تا محدوده ۵۵ هزار تومان امیدوار باشیم.

کف قیمت دلار براساس تحلیل تکنیکال

قیمت دلار آزاد امروز ۱۰ اردیبهشت با عدد‌ورقم‌های حاکم به بازار در ابتدای سال برابری می‌کند. همزمان با اولین روز‌های تعطیلات نوروز امسال که خبری از خریدوفروش‌های رسمی بازار نبود، دلار آزاد در محدوده ۶۰ هزار تومان حضور داشت و حالا با فروکش کردن تب و تاب زودگذر و هیجانی ر بازار ارز، اسکناس آمریکایی دست از لجبازی برداشته و دوباره در این بازه خریدوفروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت دلار طبق تحلیل‌های تکنیکال مشخص می‌کند دو سناریو احتمالی در روز‌ها و هفته‌های آینده برای روند بازار وجود دارد و حالت اول و نگران‌کننده، می‌تواند بازگشت این اسکناس به مسیری صعودی باشد.

قیمت دلار در صورت بازگشت به مسیر صعودی و عبور از سنگر ۶۰ هزار تومان، با مانعی در محدوده ۶۱ هزار و ۲۰۰ تومان روبرو می‌شود و اگر خدای ناکرده شرایط برای ادامه این روند وجود داشته باشد، ملاقات با سنگر‌ها و کانال‌های بعدی بعید نیست.

قیمت دلار با این حال اگر مسیر دیگری را انتخاب کند، آنوقت در قدم اول می‌توانیم چشم‌انتظار عقب‌نشینی تا ایستگاه ۵۹ هزار و ۴۵۰ تومان باشیم، اما اگر اوضاع بر وفق مراد من و شما پیش رود، عقبگرد دلار تا کانال ۵۵ هزار تومان دور از دسترس نیست. فراموش نکنید تحلیل تکنیکال برمبنای رفتار قبلی بازار استنباط می‌شود و دلار ۶۰ هزار تومانی در هفته‌های آتی وادار به انتخاب یکی از مسیر‌ها خواهد بود.

کف قیمت دلار براساس پیش‌بینی فعالان بازار

پیش‌بینی قیمت دلار در روز‌های گذشته توسط کارشناسان و فعالان زیادی انجام شده است. روزنامه‌ها و رسانه‌های نزدیک و مخالف دولت تحلیل‌های متفاوتی از روند روز‌های آتی داشتند و هر کدام کف و سقف احتمالی جدیدی برای قیمت دلار آزاد متصور هستند.

قیمت دلار از دید روزنامه ایران که جزو رسانه‌های نزدیک به‌دولت محسوب، در روز‌های آینده محکوم به عقب‌نشینی از مرز ۶۰ هزار تومان است. پیش‌بینی که از ترس و لرز دلال‌های تلگرامی استنباط شده و طبق آن به‌خاطر تفاوت قیمت دلار آزاد و پشت‌خطی (تلگرامی) بازگشت دلار به محدوده ۵۹ هزار تومان حتمی است.

پیش‌بینی کاهش قیمت دلار البته فقط به رسانه‌های حامی دولت مختص نمی‌شود. در تحلیل‌هایی که در بقیه رسانه‌ها می‌بینیم، عواملی مثل سیاست‌های موقتی بانک مرکزی یا تعبیر دیگری ارزش‌پاشی و فرکش کردن جو هیجانی، حداقل در روز‌های پیش‌رو می‌تواند زمینه‌ساز کاهش قیمت دلار به سمت کانال‌های قبلی باشد.

قیمت دلار طبق پیش‌بینی برزو حق‌شناس به‌عنوان یکی از کارشناسان بازار ارز، به‌خاطر ناتوانی بابت عبور از کانال ۶۳ هزار تومان، راهی جز بازگشت به عقب ندارد. طوریکه اگر دلار تا پایان هفته جاری مجالی برای پیشروی نداشته باشد، می‌تواند حداقل تا حول‌وحوش محدوده ۵۸ هزار تومان عقب‌نشینی داشته باشد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها