Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست کاروان ایران در بازیهای کشورهای اسلامی گفت: مبنای اعزام به بازیهای کشورهای اسلامی، رکورد مدال بازی‌های ۲۰۱۷ خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست هم‌اندیشی مسئولین کمیته ملی المپیک با اصحاب رسانه و کنفرانس مطبوعاتی رضا صالحی‌امیری در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست علاوه بر رئیس کمیته ملی المپیک، کیکاووس سعیدی، اصغر رحیمی و پیمان فخری هم حضور داشتند.

صالحی‌امیری کمیته ملی المپیک در ابتدا به خیرمقدم پرداخت و سپس اصغر رحیمی سرپرست کاروان ایران در بازیهای کشورهای اسلامی اظهار داشت: پنجمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی مرداد سال آتی برگزار خواهد شد. ایران در اولین دوره بازی‌ها با ۱۳۰ ورزشکار حضور یافت و با کسب ۱۰ طلا، ۹ نقره و ۱۱ برنز به رتبه چهارم بین ۵۵ کشور رسید. دومین دوره که قرار بود در ایران باشد، لغو شد و سومین دوره به اندونزی رسید. کاروان کیفی ایران با ۸۸ ورزشکار به جایگاه دوم رسید. چهارمین دوره هم باکو میزبان بود و ایران به رتبه سوم با ۱۵۲ ورزشکار رسید.

وی افزود: تاکنون ترکیه بیش‌ترین مدال را کسب کرده و پس از ایران، آذربایجان سوم است. پنجمین دوره از بازی‌ها در ۱۷ رشته ورزشی، ۴ رشته معلولین و یک رشته سنتی در قونیه برگزار می‌شود. سیاست کلی ما بر اعزام کاروان کیفی‌ست و پیش‌بینی اولیه‌مان از گروه مدال‌های قطعی، ۴۰ تاست. گروه دوم دارای حدود ۷۰ ورزشکار و شانس ۴۰ مدال هستیم. مبنای اعزام، رکورد مدال بازی‌های ۲۰۱۷ خواهد بود. بخش معلولین هم ۴ رشته خواهد داشت که ما شنا، تیروکمان و تنیس‌روی میز را اعزام می‌کنیم و ترکیه بیش‌ترین شانس کسب سکوی نخست را دارد.

رحیمی در ادامه درباره رشته های تیمی گفت: ۳ رشته تیمی والیبال، هندبال و فوتبال زنان و مردان را اعزام می‌کنیم که ۱۰۲ نفر به‌علاوه ۱۶۰ نفر کادر، به کاروان اضافه می‌شوند. با مسئولین فوتبال هنوز جلسه‌ای نداشته‌ایم و بسکتبال ۳×۳ را هم اعزام می‌کنیم. هزینه خیلی زیادی به کاروان از این جهت تحمیل می‌شود و به‌جز رشته‌های شانس مدال، حدود ۱۰ میلیارد بابت همین رشته‌های تیمی به مخارج اضافه می‌شود.

سرپرست کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی درباره سطح این بازیها بیان کرد: بازی‌های کشورهای اسلامی از سطح متوسط رو‌به‌بالایی برخوردار است و اشکال کاروان ما، این است که در رشته‌های مدال‌آور، فدراسیون‌های‌مان درگیر بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان هستند. مثلا برای هر نفر از کاروان ۲۷۰ نفره، حداقل حدود ۷۰ میلیون تومان هزینه درنظر گرفته شده اما بین ۲۵۰ تا ۴۱۰ نفر اعزامی خواهیم داشت.

وی درباره برنامه فدراسیونها برای این بازیها گفت: بعضی از فدراسیون‌ها این بازی‌ها را به‌عنوان رقابت‌های تدارکاتی برای بازی‌های آسیایی درنظر گرفته‌اند که از این رو، برخی فدراسیون‌ها برای شرکت در رویداد قونیه مشتاق هستند.

رحیمی درباره وضعیت حضور جودو و کمان سنتی برای این بازی های گفت: کمان سنتی در مقدمات هست و کارها شروع شده. برنامه‌ای برای اعزام این رشته نداریم و مدال‌های آن تاثیری نخواهد داشت. جودو در این بازی‌ها نه زیرمجموعه IOC هست و نه OCA. جلساتی گذاشته‌ایم اما نمی‌دانیم وضعیت دقیقا به چه شکل است. ثبت‌نام‌ها را انجام می‌دهیم و اگر شرکت کنند، مدال‌های خوبی می‌گیریم و بر روحیه بچه‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام/


 

منبع: دانا

کلیدواژه: بازیهای کشورهای اسلامی کشورهای اسلامی ملی المپیک بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۲۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، انتخاب رشته دکتری تخصصی ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبانی که در آزمون سراسری دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشورشرکت کرده اند، تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تمدید شد.

پذیرش وفارغ التحصیلی، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می‌توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.

داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه www.azmoon.org دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت نمایند. متقاضیان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و درصورت دایر بودن رشته/ گرایش مورد تقاضای ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه مذکور انتخاب رشته کنند. 

داوطلبان لازم است با کد شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور وکد ملی اقدام به ورود به سامانه نموده وپس از پرداخت وجه ثبت نام نسبت به انتخاب رشته/محل‌های مورد نظر خود به ترتیب اولویت اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند!
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • اعزام کاروان زائران مازندران و گلستان به سفر حج
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • اعزام ۳ هزار زائر از استان همدان در قالب کاروان راهیان نور
  • امیر ملکی‌پور درگذشت + سوابق
  • قهرمان اسبق ایران درگذشت