Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@12:48:36 GMT

بودجه 1401 شهرداری یزد با اکثریت آراء تصویب شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۲۷۳۱

بودجه 1401 شهرداری یزد با اکثریت آراء تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، عزیزالله سیفی، نایب رئیس شورای شهر یزد، در این خصوص با بیان این‌که ۱۳ راهبرد اساسی مدیریت شهری در تدوین بودجه شهرداری یزد مد نظر قرار گرفته است، اظهار کرد: برای تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری یزد جلسات کارشناسی و تخصصی مختلفی برگزار در سطوح مدیران شهرداری و شورای شهر برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بودجه سال آینده شهرداری یزد را منطقی و متناسبت با ظرفیت‌های موجود دانست و افزود: در این دوره شورا فروش اموال شهرداری ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

سیفی کاهش میزان دریافت تسهیلات بانکی را از دیگر ویژگی های بودجه ۱۴۰۱ شهرداری یزد عنوان کرد و گفت: در هزینه‌های جاری شهرداری هم انصافاً با صرفه جویی زیاد این مهم تدوین شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که افزایش بودجه عمرانی و توجه جدی به اتمام طرح‌های نیمه تمام از دیگر رویکردهای جدی بودجه سال آینده شهرداری دارالعباده است، تصریح کرد: هزینه‌های جاری پیش‌بینی شده در بودجه ۱۴۰۱ شهردار یزد ۳۲ درصد و هزینه‌های عمرانی ۶۸ درصد تعیین شده است.

روشد مبتنی بر الگوی ایرانی اسلامی، تاکید بر ارزش های معنوی و انقلابی، عدالت محوری و توزیع عادلانه خدمات شهری، نیازسنجی برای تمام طرح های جدید، تمرکز زدایی و افزایش اختیارات مناطق شهری، جلب مشارکت نخبگان در مدیریت شهری، افزایش درآمدهای پایدار، بهره گیری از ظرفیت فناوری در امور، پرهیز از اصراف، توجه ویژه به امنیت، سلامت و محیط زیست شهری، توجه به رضایت مندی مردمی و توجه به جایگاه یزد شهر میراث جهانی و رشد گردشگری، رویکردها جدی ابلاغ شده شورای شهر یزد به شهرداری برای تدوین بودجه ۱۴۰۱ است.

در نهایت بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شهرداری یزد با تصویب شورای اسلامی به ۲۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال با ۲۰ درصد افزایش نسبت به مصوب اولیه سال ۱۴۰۰ مورد تایید اولیه قرار گرفت.

درآمدهای عمومی و اختصاصی از ۹۳۰ هزار میلیارد تومان به ۱۶۸۵ میلیارد تومان با ۸۱ درصد افزایش، واگذاری دارایی‌های سرمایه ای از ۴۰۰ به ۲۰۰ میلیارد تومان کاهش معادل ۵۰ درصد، دارایی های مالی اخذ وام از ۴۰۰ میلیارد به ۲۰۰ میلیارد تومان و استفاده از مازاد سنواتی از ۱۰۰ میلیارد تومان به ۱۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

گفتنی است؛ سهم درآمدهای عمومی شهرداری از کل بودجه ۱۴۰۱ سهم بسیار بالایی است و معادل ۷۶ درصد از کل منابع شهرداری یزد است.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای شهر یزد استان یزد شورای ششم تصویب میلیارد تومان شهرداری یزد بودجه ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران

به نقل از روابط عمومی مرکزنوسازی و تحول اداری، محمدعلی الفت‌پور با اشاره به تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران گفت: حفظ سلامت اداری در شهرداری به عنوان یکی از مجموعه‌هایی که به‌طور مستقیم با شهروندان سروکار دارد نقش بسیار مهمی در اعتمادسازی و ارتقای سرمایه اجتماعی دارد و اهمیت این امر زمانی آشکار می‌شود که مجموعه شهرداری تهران به‌عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در امر مبارزه با فساد، بتواند با پیگیری و رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان خود و انتشار نتایج حاصله، گامی اساسی و اجرایی در این زمینه بردارد و از این طریق ضمن جلب اعتماد شهروندان سرمایه اجتماعی قابل ملاحظه‌ای برای شهرداری تهران کسب شود.

دبیرکمیته برنامه‌ریزی و نظارت ستاد ارتقاء سلامت اداری با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از راهکار‌ها و استراتژی‌های مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری، خصوصا ارتشاء از طریق احصاء نظرات و ایده‌ها و مطالعات گذشته شناسایی و بررسی شده است، خاطرنشان کرد: تلاش در جهت اجرایی ساختن آنها، بی‌شک یکی از مهم‌ترین اقدامات این حوزه خواهد بود که به واسطه آشنایی با موضوع و به سبب آگاهی از شرایط و اقتضائات شهرداری تهران، راهبرد‌ها و راهکار‌هایی نیز در زمینه‌های اقتصادی، اداری، مدیریتی، فرهنگی، قانونی و قضایی، مدیریت اخلاق حرفه ای، اجتماعی، اطلاع رسانی و شفاف سازی ارائه شده است که هم به لحاظ موضوعی و هم اجرایی قابل توجه و اجرا هستند.

الفت‌پور در پایان تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته در این زمینه و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی، تشکیل شعبه‌ای مشخص و ویژه جهت پیگیری اخذ رشوه در شهرداری تهران، توسط اداره کل دفتر هماهنگی هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و کمیته‌های انضباطی در دست اقدام است و پرونده‌های مرتبط در این خصوص با حساسیت بالا و دراسرع وقت، بررسی و تا حصول نتیجه، پیگیری می‌گردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار