Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:53:04 GMT

صنعت گردشگری در استان اردبیل توسعه می یابد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۲۷۸۹

صنعت گردشگری در استان اردبیل توسعه می یابد

به گزارش ایرنا، داود شایقی روز شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اردبیل با محوریت گردشگری اظهار کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل ظرفیت های ممتازی در گردشگری طبیعی، تاریخی، سلامت، ورزش های زمستانی و آبدرمانی ها دارد در قالب طرح جامع گردشگری به راحتی می توانیم از این ظرفیت در تولید ثروت و افزایش فرصت های اشتغال استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با تاکید استاندار اردبیل سند جامع توسعه استان در ۲ سال پیش رو با توانمندی های بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری در حال تدوین است که امیدواریم  با تهیه این سند از سال آینده به صورت جامع و نگاه عملیاتی در همه این بخش ها طرح ها و برنامه های تعریف شده را عملیاتی کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: گردشگری استان اردبیل تنها محدود به سرعین، مشگین شهر و اردبیل نیست بلکه خلخال و شمال استان ظرفیت ممتازی در گردشگری طبیعی و اکوتوریسم دارد که احیای آنها می تواند زنجیره این صنعت را در سطح استان پربار و غنی سازد.

شایقی بیان کرد: در بودجه سال آینده و از محل سفر رئیس جمهور برای تکمیل طرح های حوزه گردشگری منابع خوبی پیش بینی شده که با تصویب لایحه ۱۴۰۱ در صحن علنی مجلس امیدواریم بخش عظیمی از این منابع برای تدارک زیرساخت ها و تامین نیازهای استان در بخش گردشگری اختصاص یابد.

اردبیل با استان‌های گیلان، زنجان، آذربایجان‌شرقی و کشور جمهوری آذربایجان همسایه است و گردشگری یکی از محورهای توسعه این خطه به شمار می‌رود؛ به طوری که پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی بود.

برچسب‌ها گردشگری اشتغال پایدار اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری اشتغال پایدار اردبیل گردشگری اشتغال پایدار اردبیل استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حسن محمدی ادیب اظهار کرد: دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان و یازدهمین دوره استانی آن طی ۲ روز گذشته در منطقه جعفرآباد بیله‌سوار مغان با حضور عشایر غیور استان اردبیل، اقوام عشایر استان‌های مختلف و میهمانان خارجی برگزار شد.
وی افزود: آلاچیق عشایر استان اردبیل و مهارت ساخت آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و پیشنهاد ثبت جهانی این نماد عشایر استان را نیز به وزارت میراث فرهنگی ارائه کردیم تا از میراث گرانبهای عشایر استان پاسداری کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی اردبیل گفت: لباس سنتی زنان عشایر استان اردبیل با عنوان "تومان کوینک" و مهارت دوخت آن نیز از دیگر آثار مربوط به جامعه عشایری استان است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
محمدی ادیب تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون دشت مغان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان اردبیل به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی ارزش‌های زندگی عشایر برگزار شد.
وی افزود: گردشگری، صنایع دستی عشایر و حمایت از آنها در اولویت برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل است و در این راستا اقدامات متنوعی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • صنعت حمل و نقل بین المللی: مروری جامع با نگاهی عمیق به نقش هوش مصنوعی
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد