Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروزه قوطی ستونی یکی از رایج تیرین و مهم ترین انواع مقاطع فولادی است. قوطی ستونی به واسطه ی کاربرد و مزایای زیادی که دارد به طور گسترده در ساختمان سازی و صنعت مورد استفاده قرار می گیرند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام صبا پروفیل، به دلیل آن که اغلب در ساخت ستون از این پروفیل استفاده می شود در صنعت با نام قوطی ستونی شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت قوطی ستونی و استحکام بالای آن دو ویژگی مهم این مقطع فولادی است که آن را به یکی از پرمصرف ترین محصولات فولادی تبدیل کرده است.

قوطی ستونی چیست؟

قوطی ستونی یا پروفیل ستونی یکی از انواع پروفیل است که مقطع آن مربع شکل بوده و از ورق سیاه تولید می شود که ضخامت آن در بازه ای از ۲ تا ۲۰ میلی متر میتواند متفاوت باشد. استحکام بالای این پروفیل به خاطر ورق سیاهی است که در ساخت آن استفاده می شود. ابعاد مقطع مربع شکل آن ۱۰ سانتی متر در ۱۰ سانتی متر به بالا و طول آن در هر شاخه  ۶ یا ۱۲ متر است.  در دو نوع صنعتی و ساختمانی تولید می شود که اصلی ترین تفاوت  آن ها در وزن است و مصرف کننده با توجه به مورد مصرف خود می تواند مناسب ترین گزینه را از نظر وزن و ضخامت انتخاب کند.

تفاوت دو نوع قوطی ستونی ساختمانی و صنعتی:

مقطع هر دو نوع قوطی ستونی مربع شکل می باشد و از ورق سیاه تولید می شوند اما نوع ساختمانی در ابعاد ۱۰ تا ۱۴ سانتی متر و ضخامت ۲ تا ۶ میلی متر تولید می شود در صورتی که نوع صنعتی طولی برابر با ۱۲ متر و ضخامت ۶ میلی متر دارد. اصلی ترین تفاوت این دو نوع قوطی ستونی در وزن آن ها می باشد. قوطی ستونی یا پروفیل ستونی صنعتی به واسطه ی ضخامت بیشتری که دارد به نسبت قوطی ستونی یا پروفیل ستونی ساختمانی سنگین تر است.

کاربرد های قوطی ستونی:

استحکام بالا، ضریب کشش پایین، وزن نسبی کم و مشخصات فنی استاندارد باعث شده که قوطی ستونی یکی از انواع پروفیل پر کاربرد در صنعت و ساختمان سازی باشد. در ساخت انواع تجهیزات حمل بیمار مثل تخت بیمارستانی، انواع تابلو های داخل و برون شهری یا میان جاده ای راهنمایی و رانندگی یا حفاظ اطراف مراکز نظامی، پارک، دانشگاه، بانک، درب و پنجره ی ساختمان ها از قوطی ستونی یا پروفیل ستونی استفاده می شود. همان طور که از نام قوطی ستونی ساختمانی مشخص است بیشتر در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد. از قوطی ستونی ساختمانی برای ساخت انواع سوله، کارگاه ، انبار، پل، ستون یا اسکلت فلزی ساختمان استفاده می شود. قوطی ستونی صنعتی برای ساخت انواع تجهیزات و ماشین آلات سنگین چون جرثقیل مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در ساخت انواع تجهیزات ورزشی در پارک ها و باشگاه ها، ایستگاه های سلامت و آلاچیق و سایه بان در تالار ها، مجتمع های تفریحی و سواحل کاربرد دارد. برای صنایع خودرو سازی، تولید انواع ماشین آلات سنگین و سبک و ساخت اتاق خودرو نبز مورد استفاده قرار می گیرد. اغلب در ساخت ستون های سازه های موقت از قوطی ستونی ۱۴ استفاده می شود.

قیمت قوطی ستونی:

قیمت قوطی ستونی ثابت نیست و می تواند تحت تاثیر عوامل گوناگونی دچار نوسان بشود. عامل اصلی در تعیین قیمت قوطی ستونی ضخامت آن می باشد. چرا که قیمت آن بر اساس وزن محاسبه شده و هرچه ضخامت ورق بیشتر باشد قاعدتا وزن بیشتر و درنتیجه قیمت بالاتری هم خواهد داشت. نوع آلیاژ ورق سیاه نیز می تواند قیمت قوطی ستونی را دچار نوسان کند هرچه استحکام ورق سیاه بیشتر باشد استحکام قوطی ستونی نیز بیشتر خواهد بود و به همان نسبت قیمت بیشتری نیز خواهد داشت.

سخن پایانی:

مزایا و ویژگی های بی نظیر قوطی ستونی آن را به یکی از پرمصرف ترین مقاطع فولادی در صنعت و ساختمان سازی تبدیل کرده است. به طور کلی قوطی ستونی پروفیلی تولید شده از ورق سیاه با مقطع مربعی شکل است که با توجه به ضخامت ورق، به دو دسته ی ساختمانی و صنعتی تقسیم می شوند. برای خریداری قوطی ستونی مجموعه ی صبا پروفیل یکی از بهترین و معتبرترین گزینه هاست.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ورق سیاه استفاده می شود ساختمان سازی ساخت انواع ی ساختمانی ی ساختمان ورق سیاه دو نوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۲۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی

آخرین قیمت انواع خودرو بنز برای امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ به شرح زیر است.

قیمت بنز صفر در بازار

به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت بنز E ۲۰۰ مدل یک کلید صفر مدل ۲۰۱۸ در بازار ۱۹ میلیارد تومان شد که در دو هفته اخیر ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رشد داشته است.

مدل ۲۰۱۷ این خودرو نیز به ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

همچنین قیمت مرسدس بنز E ۲۰۰ مدل ۲۰۱۸ چهار کلید ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد.

قیمت بنز C ۲۰۰ کارکرده مدل ۲۰۱۴ در بازار ۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان است.

بنز کارکرده CLS ۵۰۰ مدل ۲۰۰۹ نیز ۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان است.

با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز انواع خودرو‌های بنز در بازار به دست خواهید آورد. ​

دیگر خبرها

  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۱:۰۰
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • قیمت انواع ملک در تهران در سال ۱۳۵۳
  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰