Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاوزری، «شاهپور علائی‌مقدم » در جلسه شورای مدیران سازمان با حضور رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، ضمن اشاره به نظام صدور مجوز و پروانه واحدهای گیاهپزشکی که در سال ۱۳۹۴ توسط وزیر وقت جهادکشاورزی ابلاغ شده است، اظهار داشت: سازمان حفظ نباتات کشور تنها مرجع قابل استناد برای صدور مجوز فعالیت‌های گیاهپزشکی است

وی افزود: با تعامل سازنده و مستمر دو سازمان حفظ نباتات و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و رعایت کامل سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی می‌توان به اهداف تعیین شده دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه یکی از الزامات رویکرد جدید صادرات محصولات کشاورزی و دستیابی به محصول کشاورزی سالم، ساماندهی مصرف سموم در تولید محصولات زراعی و باغی است، گفت: مثبت شدن تراز تجاری منوط به فعالیت سازمان حفظ نباتات در بحث سلامت غذاست که یکی از الزامات آن نسخه‌نویسی گیاهپزشکی الکترونیک است.

این مقام مسئول ادامه داد: سلامت غذایی کشور در گرو استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی و مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌های گیاهی است و در این بین نقش گیاهپزشکان با توصیه و عرضه آفت‌کش‌های نباتی به صورت فنی بسیار حایز اهمیت است.

علائی‌مقدم ضمن اشاره بر مهندسی‌سازی فرآیند توزیع و مصرف سموم و نسخه‌نویسی الکترونیکی، تصریح کرد: الکترونیکی شدن نسخه‌نویسی گیاهپزشکی انقلابی در مصرف بهینه سم و جلوگیری از قاچاق سموم پدید می‌آورد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در خصوص نسخه نویسی گیاهپزشکی تاکید کرد که یک گیاهپزشک باید نسخه گیاهپزشکی صادر کند، افزود: نسخه نویسی گیاهپزشکی نباید محدود به کلینیک‌های گیاهپزشکی شود و هر گیاهپزشک که داری شماره نظام مهندسی است در هر مکان و شرایط باید بتواند نسخه گیاهپزشکی صادر کند.

وی رویکرد و خیزش ممنوعیت ارائه سم به بهره بردار بدون نسخه گیاهپزشکی را در خارج شدن سموم غیرمجاز از شبکه توزیع سموم موثر دانست و بیان کرد: با اطلاع‌رسانی‌های به موقع و آموزش این مبحث باید فرهنگ‌سازی شود.

آمادگی شناسه دار شدن محصولات کشاورزی را داریم

در ادامه «شاهرخ رمضان نژاد» رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به اینکه سازمان حفظ نباتات نهادی بین‌المللی و حاکمیتی است و سیاستگذار و برنامه‌ریز در خصوص واحدهای گیاهپزشکی است، گفت: نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان بازوی توانمند سازمان حفظ نباتات در مجموعه جهاد کشاورزی است که با رعایت سیاست‌ها، برنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و سایر ضوابط و مقررات فنی، ابلاغی سازمان حفظ نباتات و نظارت بر عملکرد واحدهای گیاهپزشکی و ... یاریگر سازمان حفظ نباتات است.

وی افزود: آمادگی کامل برای همراهی سازمان حفظ نباتات کشور در بحث شناسه دار کردن محصولات کشاورزی را داریم.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با بیان این مسئله که نظام مند کردن فرآیند تولید محصولات کشاورزی با هدف بالا بردن ضریب امنیت غذایی از رسالت های مهم سازمان نظام مهندسی کشاورزی می باشد گفت: یکی از ساز وکارهای فراهم نمودن امنیت غذایی، نظام مند کردن نسخه ‌نویسی الکترونیکی است.

وی اضافه کرد: با اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی مصرف سموم کشاورزی هدفمند و به صورت کارشناسی توسط کلینیک‌های تخصصی گیاهپزشکی تجویز می‌شود.

رمضان‌نژاد بر هم‌افزایی کارکرد دو سازمان تاکید کرد و گفت خواستار تشکیل جلسات کارشناسی مستمر در بررسی سامانه نسخه نویسی الکترونیکی و رفع نقایص آن، بین دو سازمان هستیم.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سازمان حفظ نباتات کشور سید جواد ساداتی نژاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سازمان حفظ نباتات کشور سید جواد ساداتی نژاد وزارت جهاد کشاورزی سازمان حفظ نباتات کشور سید جواد ساداتی نژاد نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی سازمان نظام مهندسی کشاورزی سازمان حفظ نباتات کشور نویسی الکترونیکی محصولات کشاورزی رییس سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۲۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است

ایسنا/فارس نشست دیدار مدیریت شهری شیراز و هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی فارس امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در ساختمان سپهبد شهید سلیمانی شهرداری شیراز برگزار شد.

شهردار شیراز در این دیدار اظهار کرد: شهر شیراز و استان فارس در ایام نوروز جزو گردشگر پذیرترین شهر و استان کشور بود که خوشبختانه بدون هیچ حادثه‌ای با وجود بارش شدید باران، سپری شد.

محمدحسن اسدی تصریح کرد: موفقیت‌های کسب شده در شهرداری شیراز حاصل تلاش خانواده ۱۳ هزار نفری این مجموعه، تیم همدل و متخصص مدیریت شهری، شورای اسلامی این کلان‌شهر، دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و نظارتی است و وفاق با نظام مهندسی نیز مرهون این همدلی بین مجموعه‌ای است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به مسائلی نظیر کاهش مدت زمان و  فرآیند صدور پروانه ساختمانی سخن گفت و سپس افزود: بیش از ۲ هزار پروژه در شهرداری شیراز فعال است و هیچ پروژه تعطیل و نیمه تعطیلی نداریم.

نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در بخشی از این نشست با بیان اینکه اکثر مهندسین شهرداری شیراز در بخش‌های مختلف عضو خانواده بزرگ نظام مهندسی هستند، گفت: نظام مهندسی فارس سرآمد نظام مهندسی‌های سراسر کشور است.

محمود صفایی با بیان اینکه شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی نیز سرآمد و موجب افتخار است، افزود: منافع عمومی سرلوحه کار این نهاد قرار دارد.

وی بیان کرد: نظارت بر تخطی کنندگان مسائل فنی از مهمترین موضوعاتی است که باید برای حفظ قداست مجموعه نظام مهندسی در اولویت قرار گیرد.

قائم مقام شهردار شیراز نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: بودجه شهرداری شیراز در سال گذشته و در زمانی که صحبت از تعریف بسته ۵۰ هزار میلیارد تومانی شد، ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

آرش فرج‌زاده با تصریح اینکه در واقع دو برابر کار یکسال، پروژه در شهرداری شیراز تعریف شد، گفت: با همکاری شورای اسلامی شهر شیراز، این مهم محقق و در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ تقریبا نیمی از پروژه‌ها افتتاح و عملیات اجرایی نیم دیگر پروژه‌ها آغاز شد و عملا شهرداری شیراز سال گذشته با تعامل دستگاه‌های اجرایی بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه را به سرانجام رساند و یا عملیات اجرایی آن‌ها را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه امسال هم این مهم در حال برنامه‌ریزی است و به زودی اعلام خواهد شد، از تعریف و تدوین برنامه عملیاتی و راهبردی در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۴ توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز سخن گفت و افزود: ۴۴ پروژه کلان در این راستا تعریف شد که بسته محرومیت‌زدایی نیز یکی از مهمترین این پروژه‌هاست.

فرج‌زاده همچنین تسهیل پاسخگویی به مراجعین شهرداری را از مهم‌ترین برنامه‌های تعاملی و مشترک شهرداری و نظام مهندسی عنوان کرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز نیز در ادامه این نشست تاکید کرد: پروژه‌های شهرداری شیراز به همت مدیریت مطلوب، فعال است.

مهدی قلندری با اشاره به در خصوص برنامه‌هایی که توسط معاونت متبوع در بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین شده، سخن گفت.

وی همچنین از ارائه آموزش‌های لازم به نیروهای متخصص در ۶ ماهه نخست امسال در رابطه با نرم‌افزار جدید نحوه بررسی نقشه‌های ساخت و تاسیسات خبر داد و گفت: در حال حاضر این مهم به صورت سری انجام می‌شود که با استقرار نرم‌افزار جدید، آموزش به نیروهای متخصص هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان نظام مهندسی فارس نیز در این جلسه عملکرد شهرداری شیراز در سال گذشته مبنی بر افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه را کاری بسیار سخت و تحسین برانگیز عنوان کرد و گفت: این مهم به زبان کاری ساده اما در عمل بسیار سخت است.

ستار خورشیدی به ارجاع پرونده‌های ساختمانی به سامانه ارجاع و سامانه شفافیت‌ اشاره و تصریح کرد: یکی از ارکان سالم‌ سازی، ایجاد شفافیت است.

وی با بیان اینکه در بحث تفکیک نیز نظارت با نرم افزار و ثبت سیستمی انجام می‌شود، اظهار کرد: برای نخستین بار تمام پرونده‌ها در حال اسکن هستند که ۵۰ درصد آن‌ها انجام شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی فارس تصریح کرد: افتخار سازمان نظامی مهندسی فارس این است که با شهرداری به عنوان یکی از ارکان اصلی در ساخت‌وساز و نظارت، راهکار تعاملی را پیش بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود