Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@08:09:04 GMT

استان فارس با کمبود شدید ذخایر خون مواجه است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۳۰۸۵

استان فارس با کمبود شدید ذخایر خون مواجه است

آفتاب‌‌نیوز :

معین رستگار اظهار کرد: با توجه به درخواست روزانه ۷۰ بیمارستان در سطح استان فارس و اتاق عمل‌های بیماران سرطانی، تصادفی و حوادث جاده‌ای و کمبود بسیار شدید ذخائر خون سازمان انتقال خون، نیاز شدید به همه گروه‌های خونی وجود دارد.

مدیر روابط عمومی انتقال خون فارس ادامه داد: از همه هم استانی‌ها می‌خواهم هر چه سریعتر با همراه داشتن کارت ملی جهت اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستگار با بیان اینکه خون‌رسانی به بیمارستان‌ها فقط در مواقع اورژانس انجام می‌گیرد، گفت: شیوع کرونا، مشکلات بسیاری را به همراه داشت که یکی از آنها، کاهش مراجعه مردم به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون و افت سطح ذخیره خون و فرآورده‌های خونی در استان فارس است؛ بنابراین در شرایط کنونی نیاز است که مردم عزیز برای اهدای خون به کمک سازمان انتقال خون بیایند.

وی با اشاره به شعب پایگاه‌های انتقال خون گفت: اهدا کنندگان می‌توانند با مراجعه به ساختمان مرکزی آسیاب قوامی قصردشت همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۹:۴۵، پایگاه میدان نمازی از ساعت ۸ صبح الی ۱۹:۳۰ و پایگاه‌های شهرستان‌ها از ساعت ۸ الی ۱۳و مکان‌های تیم‌های سیاری که در سایت انتقال خون اطلاع رسانی می‌شود برای اهدای خون اقدام کنند.

رستگار اظهار داشت: اهدا کنندگان خون اطمینان داشته باشند که شیوه نامه‌های بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون فارس لحاظ می‌شود و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سازمان انتقال خون فارس اهدای خون پایگاه های انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۳۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی

آغاز زندگی مشترک برای زوجین جوان هزینه‌هایی را به دنبال دارد که گاهی با مشکلات مواجه می‌شوند. دولت به منظور کمک به جوانان تسهیلات ازدواج را برای آنها در نظر گرفت.

اما شهروند خبرنگار ما گفت در روز‌های اخیر با هر بار مراجعه به سامانه ثبت نام وام ازدواج با پیام عدم اعتبار بانک‌های استان تهران مواجه می‌شود و همین موضوع موجب شده تا موفق به ثبت نام و درخواست نشده است.

متن پیام شهروند خبرنگار
سلام و وقت بخیر، از ابتدای امسال هربار به سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج (وام ازدواج) رفتیم برای استان تهران اعلام می‌کند که هیچ بانکی در این استان دارای اعتبار نیست.  با شماره ۰۲۱۲۷۰۶ هم که تماس گرفتیم گفتند سایت مشکلی ندارد.  اگرچه که همان زمان سامانه جلوی بنده بود و دقیقا همین مشکل را داشت.  ما به این وام نیاز فوری داریم، اما کاری از دستمان برنمی آید.  لطفا شما پیگیری کنید.  

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی