Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، چند روز قبل، انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اعلام کرد که با مصوبه کارگروه هماهنگی سیاست‌های ارزی و تجاری مقرر شده تهاتر ارز صادرات خشکبار با واردات موبایل بالای سیصد دلار صورت گیرد، موضوعی که به نظر می‌رسد در مسیر تسهیل رفع تعهد ارزی در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه، رییس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران به اساس اتخاذ این تصمیم توسط دولت اشاره کرد و گفت: تفاوت نرخ ارز نیمایی و ارز بازار آزاد، عملاً شرایط را به سمتی پیش برده است که تقاضایی برای واردات در مقابل صادرات وجود ندارد و صادرکنندگانی که در حوزه خشکبار و گیاهان دارویی فعالیت می‌کنند، به دلیل آنکه نمی‌توانند ارزشان را در سامانه نیما با نرخ نیمایی عرضه کنند، با مشکل رفع تعهد ارزی مواجه شده‌اند. البته این مساله تنها شامل این گروه کالایی نیست و همه صادرکنندگان کوچک و متوسط را دچار مشکل کرده است.

 محمد لاهوتی در گفت‌وگو با روابط عمومی اتاق تهران، با بیان اینکه ارز ارزان نیمایی تخصیص یافته به این کالاها که در شمار کالاهای لوکس قرار می‌گیرد، به دست مصرف‌کنندگان نمی‌رسد، ادامه داد: سازمان توسعه تجارت به منظور رفع این مساله و حمایت از صادرات، واردات یک سری از کالاهایی که به عنوان کالای لوکس شناخته می‌شود و در عین حال، کالای مصرفی و مورد نیاز جامعه است را به ارز حاصل از صادرات متصل کرده تا تقاضا برای ارز صادراتی افزایش پیدا کند.

 او افزود: به نظر می‌رسد، هدف سازمان توسعه تجارت، بسط این سازوکار به بقیه کالاهایی است که نسبتا ضروری بوده اما به نوعی کالاهای لوکس محسوب می‌شوند تا به این ترتیب موانعی که در رفع تعهد ارزی صادرکنندگان کوچک و متوسط پدید آمده، رفع شود.  

 لاهوتی البته به این نکته نیز اشاره می‌کند که استفاده از ارز صادراتی برای واردات موبایل موضوع جدیدی نیست و در سال گذشته نیز، واردکنندگان موبایل ارز مورد نیاز خود را با ارز صادرات خشکبار تهاتر کردند. اما اینکه گفته می‌شود، واردکنندگان موبایل اکنون با سردرگمی مواجه شده‌اند، به این دلیل است که عملاً در سامانه نیما ارزی به آنها تعلق نمی‌گیرد و احتمالاً این سردرگمی ظرف مدت کوتاهی برطرف می‌شود.

 رییس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران ادامه داد: انتظار این است که این روش به مرور زمان به سایر بخش‌های صادرات هم تعمیم پیدا کند و بدین ترتیب، تقاضا برای ارز صادراتی و واردات در مقابل صادرات ایجاد شود.

لاهوتی هم‌چنین نبود تقاضا برای ارز صادراتی و واردات در مقابل صادرات را ناشی از تفاوت نرخ ارز نیما و نرخ ارز بازار آزاد دانست و توضیح داد: صادرکنندگان بزرگ در این سامانه ارز خود را به نرخ پایین‌تری عرضه می‌کنند و صادرکنندگان کوچک نمی‌توانند از امکان سامانه نیما استفاده کنند. از این رو، بهترین روش این است که نرخ ارز نیمایی و نرخ ارز در بازار آزاد به هم نزدیک شود تا به طور کلی، مشکلات این چنینی هم برطرف شود. بنابراین، استفاده از روش تهاتر اگر چه ممکن است برای کوتاه‌مدت روش مناسبی باشد اما شایسته است، سیاست دولت در درازمدت نزدیک کردن نرخ ارز نیمایی به نرخ ارز آزاد باشد.

 

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد تبلت کالای لوکس واردات موبایل صادرات خشکبار لوازم جانبی ارز نیمایی اخبار مرتبط ​خشکبار بفروشید، موبایل وارد کنید! ابعاد تازه از واردات ۴۲۰کانتینر لوازم خانگی بوش جهش قیمت گوشی آیفون و برخی مدل های سامسونگ از هفته آینده خشکبار بدهید موبایل وارد کنید! سایه سنگین شایعات بر بازار موبایل تکذیب ممنوعیت واردات گوشی های بالای ۶۰۰دلار ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها چه کسانی با صادرات خشکبار، می توانند موبایل وارد کنند؟ قیمت خودروهای بسترن + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) جلسه دوجانبه هیات های ایران و روسیه در وین پیش بینی قیمت دلار اول اسفند؛ بازی تکراری دلار برای نزول؟ مزدا ۳ در بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) بیمه آسیا بیمه نامه درمان انفرادی ارائه می کند تعیین پیشواز خاص برای مخاطب خاص امکان پذیر شد با عیدی امسال کارگران چند کیلو برنج و گوشت می توان خرید؟ بال مرغ کیلویی چند؟ (جدول) سود سهام عدالت چه روزی واریز می شود؟ ریزش قیمت سمند ادامه دارد + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) صعود بی وقفه قیمت وام مسکن/ مهلت دریافت وام تخفیف دار تمدید شد ​مذاکرات مقامات روسیه و اتحادیه اروپا درباره مسائل باقی‌مانده در مذاکرات وین با ۷۴۰ میلیون خودروی ژاپنی بخرید + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) ادعای معاون وزیر صمت در مورد کاهش قیمت ٤٥٠٠ قلم کالا تحقیقات روی بارسلونا، تیم بدون لوگو و آرم! + عکس بورس امروز ۳۰ بهمن / بازگشت پول به بازار، ممکن است؟ قیمت خودروهای جِی ام سی + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) ۹۲ و ۷۰ میلیون فالوئر فیک برای رونالدو و مسی! قیمت جدید پژو ۴۰۵ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) تامین اجتماعی، مشتری بیمه سرمد شد الزام فروش ارز صادراتی قیر در نیما قیمت خودروهای جک + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) ​امیرعبداللهیان: تهران از خود قرمز خود در مذاکرات وین نمی‌گذرد گوشی های ۶ میلیونی هوآوی (جدول) ۱۰ راهکار موثر برای کسب موفقیت های عالی و درآمد بالا از کار و شغل تدریس خصوصی عیدی امسال کارگران معادل چند دلار است؟ امیرعبداللهیان: غرب تصمیم نهایی اش را بگیرد قیمت کوییک درجا زد + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) اپلیکیشن آرتان لایف تحت حمایت بانک ملت نیست ​امیرعبداللهیان: رسیدن به توافق خوب در کمترین زمان اراده ماست قیمت خودروهای برلیانس + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) رزمایش یک روزه هسته ای روسیه آغاز شد اعلام قیمت تست کرونا در بخش دولتی و خصوصی ایران با امیرعبداللهیان در حال نهایی کردن برجام؟ حفظ ثبات و امنیت در منطقه قفقاز از اولویت های قطعی ایران است الفبای رمزارز؛ NEAR (نیر) چیست؟ همایش مدیران موفق در صنعت ساختمان برگزار می شود قیمت وانت های دوگانه سوز چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) رییس سازمان راهداری: پول نگهداری راه ها را نداریم با عیدی امسال چند گرم طلا می توان خرید؟ پیش بینی جالب کارشناسان از آینده بازار مسکن پس از برجام زمین رایگان در امارات برای سرمایه داران موج جدید حملات یک بات نت به مراکز بهداشتی، آموزشی و دولتی وام ۲۰۰ میلیون تومانی برای روستاییان تهرانی کدام بانک ها وام بدون ضامن را پرداخت کردند؟ راه اندازی واحد مبارزه با سو استفاده از دارایی های مجازی توسط اف‌ بی آی ولوو این هفته ثابت ماند + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) عرضه گسترده مر‌غ‌ ۲۰ هزار تومانی برای تنظیم بازار نوروز و ماه رمضان + جدول قیمت سفته جایگزین چک شده است؟ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تبلت کالای لوکس واردات موبایل صادرات خشکبار لوازم جانبی ارز نیمایی جدول قیمت کامل صادرات خشکبار قیمت خودروهای نرخ ارز نیما ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ارز صادراتی موبایل وارد ارز صادرات ارز نیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، سکه و ارز امروز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ + جدول

هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران با کاهش ۱۰ تومانی، به قیمت ۳ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز با افزایش ۵۱۵ هزار تومانی، در کانال جدید قرار گرفت و به قیمت ۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز، سکه و طلا را در روز جمعه، هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۴ هزار و ۳۸ تومان

یورو

۴۷ هزار و ۶۰ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۹ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان

سکه امامی

۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان

نیم سکه

۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۴ میلیون و ۶۹۷ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۵ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان

هر انس طلا

۲۳۳۱.۴۰ دلار

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت سکه ، قیمت طلا ، قیمت دلار سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تاکسی های برقی وارد شد
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند؟
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • آموزش تغییر ریجن پابجی موبایل به امارات