Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@09:42:24 GMT

زلنسکی: باید از بروز جنگ جهانی سوم جلوگیری کنیم

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۳۳۸۵

زلنسکی: باید از بروز جنگ جهانی سوم جلوگیری کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز شنبه مدعی شد که روسیه به دنبال جنگ و تجاوز به حق حاکمیت اوکراین بوده اما کی‌یف خواستار جنگ نبوده و به دنبال صلح است.

وی که در کنفرانس امنیتی مونیخ صحبت می‌کرد، گفت: «جهان در حال حاضر با تهدید‌های جدیدی مواجه بوده که نیازمند راه حل جدید است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زلنسکی اضافه کرد که اظهارات روسیه درباره شلیک خمپاره‌های اوکراینی به سوی مناطق روسی، اتهامی مضحک و بی اساس است.

رئیس جمهور اوکراین گفت اگر روسیه به اوکراین حمله کند باید بهای سنگی بابت آن پرداخت کند.

وی افزود: «جهان درباره تهدیدات جنگ بزرگ صحبت می‌کند و ما به جنگ جهانی سوم نیازی نداریم»

زلنسکی گفت: «منشور سازمان ملل متحد نقض شده و اوضاع شبه جزیره کریمه نادیده گرفته شده است».

رئیس جمهور اوکراین اضافه کرد: «از کشورمان با کمک شرکا یا بدون آنها دفاع خواهیم کرد».

وی در ادامه مدعی شد: «اکنون هیچ کشوری در اروپا نمی تواند بگوید که از خطر و تهدید در امان است».

زلنسکی اضافه کرد: «دلیل عدم پیوستن اوکراین به ناتو تا کنون را درک نمی‌کنیم».

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: زلنسکی اوکراین رئیس جمهور اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۳۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: به‌دنبال «تغییر رژیم» در روسیه نیستیم!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در نشست مطبوعاتی مشترک با شی جین‌پینگ، همتای چینی وی در پاریس، ضمن اشاره به تداوم تامین کمک برای کی‌یف، مدعی شد که آمریکا و متحدانش به‌دنبال تغییر رژیم در روسیه نیستند!

ماکرون که در کاخ الیزه میزبان جین‌پینگ است، در گفت‌وگو با رئیس جمهور چین، از وی خواست تا اطمینان حاصل کند که پکن برای مسکو کمک قابل استفاده در جنگ فراهم نخواهد کرد. ماکرون از تعهدات پکن مبنی بر خودداری از فروش سلاح یا تامین کمک برای روسیه، استقبال کرد.

جین‌پینگ در این سفر با اورسولا فون‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز دیدار کرد. فون درلاین در این دیدار گفت که «برای محدود کردن تحویل کالاها با مصرف دوگانه به روسیه که می‌توان در جنگ از آنها استفاده کرد، تلاش بیشتری لازم است» و در عین حالا مدعی شد که این مساله «روابط اتحادیه اروپا و چین را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد.»

ماکرون نیز گفت: توضیح اهمیت تاثیر این جنگ بر امنیت اروپا و عزم ما در حمایت از اوکراین تا هر زمان که نیاز باشد، ضرورت دارد. البته غرب قصد تغییر رژیم در مسکو را ندارد.

رئیس کمیسیون اروپا نیز از پکن خواست تا از تمام نفوذش بر روسیه برای توقف جنگ استفاده کند و در ادامه ماکرون مدعی شد که تمایل دارد تا «گفتمان نزدیک را حفظ کند.» وی همچنین از تصمیم جین‌پینگ برای سفر به فرانسه در راستای آنچه «هماهنگی مواضع دو کشور در آستانه سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به چین در ماه مه» خوانده شده است، استقبال کرد.

ماکرون افزود: ملاقات با رئیس جمهور چین امکان دنبال کردن یک دستور کار مشترک را فراهم و تکلیف قصد و نیت جهت برقراری صلح پایدار را روشن می‌کند.

جین‌پینگ در این نشست از غرب به‌دلیل تحریف وجهه چین در بحبوحه جنگ اوکراین انتقاد کرد و گفت: چین بحران اوکراین را ایجاد نکرد و یک طرف این جنگ هم نیست. نمی‌پذیریم که از بحران اوکراین برای مقصر دانستن دیگران، خدشه‌دار کردن چهره کشورهای ثالث و به‌راه‌انداختن یک جنگ سرد جدید استفاده شود. همانطور که تاریخ به دفعات نشان داده است، همواره می‌توان جنگ‌ها را از طریق مذاکره حل و فصل کرد. پکن نیز همواره در برقراری صلح نقش مثبتی ایفا کرده است.

کد خبر 6099034

دیگر خبرها

  • ماکرون: به‌دنبال «تغییر رژیم» در روسیه نیستیم!
  • اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها
  • زلنسکی:اوکراینی‌ها بندگان برگزیده خدا هستند/قطعا پیروز خواهیم شد!
  • زلنسکی: پرچم اوکراین بر شانه خداوند است!
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت