Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:01:13 GMT

ویژگی های مهم فوم عایق الاستومری         

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۳۴۵۸

یکی از ابزارهای بی نظیر برای صرفه جویی در مصرف انرژی، عایق الاستومری می باشد؛ فوم الاستومری در انواع تاسیسات و ساختمان ها برای ممانعت از هدررفت انرژی، کاربرد فراوانی دارد. در واقع زمانی که سقف، کف و بخش های دیگر یک ساختمان عایق کاری می گردد.

 سبب افزایش بهره وری انرژی می شود؛ به تعبیر دیگر در فصل زمستان، سرمای محیط بیرون از دیوار یا بخش های مختلف خانه به داخل نفوذ نمی کند و بنابراین شما نیازی به استفاده بیشتر از وسایل گرمایشی نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در فصل تابستان هم شما را از استفاده بیش از حد وسایل سرمایشی بی نیاز می کند.

گرچه عایق الاستومری قیمت بالاتری را داراست در قیاس با پشم سنگ و پشم شیشه می باشد، اما چون برای استفاده از آن ها در دماهای پایین تر نیازی به پوشش مضاعف نیست، بنابراین در نهایت گزینه به صرفه تری نسبت به بقیه می باشد. یکی از بهترین راهکارها و در عین حال سریع ترین راه برای اینکه انواع سیستم های لوله کشی عایق کاری گردد، استفاده از فوم الاستومری است؛ چرا که علاوه بر انعطاف پذیر بودن، دارای ضریب انتقال حرارتی کمتری می باشد. همچنین در صورتی که فضای مورد نظر شما دارای متراژ کمتری می باشد، این محصول انتخابی بی نظیر است.

فوم الاستومری که آن را با نام عایق الاستومری یا عایق پتویی نیز می شناسند، دارای ساختار سلول بسته هستند و محصولات آن از مخلوط NBR و EPDM که در برابر اشعه فرابنفش مقاوم می باشد، تولید می گردد. بنابراین بسیاری از ویژگی ها مانند : میزان مقاومت و انعطاف پذیری به وسیله این پلیمرهای پایه تعیین می گردد. محصولاتی که بر پایه NBR و EPDM تولید می شود، به طور معمول دارای رسانای حرارتی پایینی هستند.

 همچنین این محصولات هنگامی که بر لوله های مسی نصب می شوند، مانع خوردگی زیر عایق می گردند. برای استفاده از این محصولات در فولادهای ضد زنگ نیز توصیه می کنیم، از یک پوشش مقاوم برای ممانعت از زنگ زدگی استفاده گردد.

مزیت های فوم الاستومری

از دیگر مزیت های عایق الاستومری و محصولات با پایه EPDM و NBR این است که به دلیل اینکه عاری از فیبر و هرگونه ترکیبات CFC و گازهایی مخرب دیگر بر لایه ازون است، اثر سوئی بر محیط زیست ندارد. میزان مقاومت فوم الاستومری، باید به وسیله پلیمرهای پایه تعیین گردد.

مقاومت دمایی بر اساس دو فاکتور مهم موقعیت ( در چه شرایط آب و هوایی می باشد؟ هوای بارانی یا باد و... ) و همچنین زمان بالا رفتن دما مشخص می گردد. یکی از روش های رایج که می توان به کمک آن میزان حد دمای بالا یک محصول را تعیین نمود، این است که ببینیم در شرایط دمایی خاص، در افزایش طول و میزان کشش آن چه تغییراتی حاصل می گردد؟

در قسمت قبل گفتیم که محصولات عایق الاستومری بر پایه NBR و EPDM در برابر اشعه فرابنفش مقاوم هستند؛ لازم است به دو نکته در این مورد اشاره نماییم : 1- در صورتی که فوم الاستومری در فضایی خارج از ساختمان نصب گردد، علاوه بر مقاومت در برابر اشعه فرابنفش یا UV، نیاز داریم که فاکتورهای دیگری نظیر :

 شرایط نامساعد آب و هوایی و بی توجهی کارگران به نصب اصولی و درست آن نیز در نظر گرفته شود.2- با اینکه این محصول دارای دوام بالایی است، اما در صورتی که در مکان هایی با شرایط سخت نصب گردد، لازم است از پوشش محافظ برای جلوگیری از آسیب به آن استفاده شود.

یکی از روش های رایج برای ایجاد حفاظ و پوشش روی عایق الاستومری، ژاکتینگ(دورپیچی) می باشد که گزینه ای عالی برای حفاظت از فوم می باشد. از دیگر مزایای این محصول، نصب آسان آن می باشد که این امر به دلیل انعطاف پذیری بالایی آن بوده و سبب می شود که به راحتی روی لوله و تاسیسات سر بخورد.

عایق الاستومری فویلدار چیست؟

عایق الاستومری فویلدار عایق حرارتی می باشد که به وسیله ی روکش آلومینیومی پوشانده شده است. ضخامت این فویل آلومینیومی از 130 میکرون شروع می شود و تا 240 میکرون متغیر است. این نوع آلومینیوم برای هر دو نوع عایق حرارتی لوله ای و گرمایشی رولی، قابلیت اجرا دارد.

یکی از ویژگی های مهم عایق الاستومری فویلدار این است که وجود پوشش محکم چند لایه آلومینیوم و پلی اتیلن و فوم های الاستومریک باعث شده است که کیفیت عملکرد بسیار بیشتر شود؛ مخصوصا در مقابل عوامل جوی نامناسب در فضای بیرونی. مهمترین چیزی که وجود دارد این است که پایداری آنها در مقابل اشعه uv و همین طور جذب کمترین مقدار رطوبت می باشد. از دیگر ویژگی های این نوع تولید عایق الاستومری می توان نظافت و حفاظت راحت آن را نام برد.

عایق های حرارتی رولی پشت چسب دار برای سرعت بخشیدن به عملیات نصب در پروژه های ساختمانی و صنعتی و همین طور برای مخیط هایی که نیار به عایق کاری کمی دارند؛ مورد استفاده قرار میگرند.

بنابراین عایق الاستومری فویلدار بیشتر برای محیط های بیرونی و در معرض خطر مورد استفاده قرار میگرد و عایق های پشت چسب دار برای پروژه های ساختمانی و صنعتی که سرعت کاردر آنها مهم است، مورد استفاده قرار میگرد.

بهتر است بدانید که ضریب انتقال حرارت در عایق های الاستومری بسیار پایین می باشد. عایق الاستومری رولی ساده به منظور عایقکاری سطوح در محیط های بسته و عایق الاستومری رولی یا فویلدار برای محیط های باز مورد استفاده قرار می گیرند.

 عایق های الاستومری رولی پشت چسب دار با روکش آلومینیومی نیز در محیط های آزاد مورد استفاده قرار میگیرند. از دیگر مواردی که این عایق ها در آنها کاربرد دارند می توان عایق کاری سیستم های تهویه مطبوع و تاسیسات ساخمان، کانال تهویه، لوله های گرم و سرد، چیلر، موتور خانه و ... را نام برد.

تا اینجای مطلب باید متوجه شده باشید که کاربرد های انواع عایق الاستومری در چه چیزهایی می باشد؛ در ادامه با این محصول بیشتر آشنا خواهید شد.

 قیمت انواع عایق الاستومری

عایق الاستومری جزو محصولات مرتبط با عایق صوتی و حرارتی محسوب می شود. در حقیقت به دلیل وجود فوم سلول بسته در عایق الاستومری موجب جلوگیری از انتقال حرارت و صوت می شود. همین طور این محصول از ضریب انتقال گرمایشی و صوتی بسیار پایینی برخوردار می باشد. برای تعیین و مشخص کردن قیمت عایق الاستومری، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفت.

در واقع بهای عایق الاستومری به یکسری موارد بستگی دارد. یکی از مواردی که در تعیین قیت عایق الاستومری تاثیر مستقیم دارد، میزان تخلخل و دانسیته فوم عایق می باشد. از دیگر موارد تعیین کننده ی قیمت عایق الاستومری؛ گونه ی ساختار فوم عایق و مقدار پایداری آن در مقابل حریق و اخگر مستقیم می باشد و می تواند قیمت عایق الاستومری را بالا و پایین ببرد.

در سایر نوع های عایق الاستومری نیز ساختتار و عملکرد آنها و همین طور نوع و ضخامت پوشش ها و کیفیت چسب هایی که برای چسباندن عایق ها بر محیط های گوناگون استفاده می شود، برای تعیین قیمت برسی می شوند و تاثیر گذار هستند.

در عایق الاستومری رولی که از ضخامت های مختلفی از 3 الی 100 ml برخوردار می باشند، بدیهی است که هزینه عایق بر اساس سایز و ضخامت آن متغییر باشد. هر چقدر سایز و ضخامت عایق ها بیشتر شود؛ قیمت عایق الاستومری نیز به مقدار مشخص و خاصی نیز بیشتر می شود. توجه داشته باشید که قیمت های اعلام شده توسط شرکت ها برای عایق ها به صورت خام می باشد و هزینه چسب آن و اجرت نصب آن به صورت جداگانه محاسبه می شود.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

برچسب‌ها عایق صوتی مصالح ساختمانی صنعت ساختمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عایق صوتی مصالح ساختمانی صنعت ساختمانی عایق صوتی مصالح ساختمانی صنعت ساختمانی مورد استفاده قرار قیمت عایق الاستومری فوم الاستومری عایق کاری ویژگی ها همین طور عایق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، «گوگل سرچ لبز» (Google Search Labs) برای افرادی که سعی دارند صحبت کردن به زبان انگلیسی بدون برخورد رو در رو را تمرین کنند، یک راه حل ارائه کرده است. یکی از کاربران توییت گوگل یک ویژگی آزمایشی به نام Speaking Practice ابداع کرده که از هوش مصنوعی مولد برای کمک به بهبود مهارت های انگلیسی صحبت کردن فرد از طریق تمرین مکالمه استفاده می کند.

کاربران برای دستیابی به این ویژگی نخست باید گزینه «سرچ لبز» را در تنظیمات جستجوی گوگل خود فعال کنند. هنگامیکه این ویژگی فعال شد، قابلیت Speaking Practiceبا کلیک روی گزینه «آزمایش یک نمونه» داخل همین گزینه فعال می شود. همچنین کاربران می توانند با استفاده از ترجمه به یا از زبان انگلیسی در بخش جستجوی گوگل در دستگاه های اندروید به قابلیت مذکور دسترسی یابند.

در حال حاضر ویژگی Speaking Practice در آرژانتین، کلمبیا، هندوستان، اندونزی،مکزیک و ونزوئلا در حال آزمایش است.

کد خبر 6089466 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • سنجش قند خون با گلکسی واچ 7
  • شیرآلات اهرمی استاندارد باید چه ویژگی‌های داشته باشند؟
  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد
  • درجه نفوذ قیر چیست و قیر درجه نفود چه کاربردی دارد؟
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ویژگی مخفی در آیفون شما؛ از این ویدیوها خبر دارید؟
  • اپل دوباره با اوپن‌ای‌آی سر میز مذاکره نشست
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • مقاومت ترموود در برابر آتش یک ویژگی مهم این چوب صنعتی است