Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@15:53:42 GMT

درج قیمت تولیدکننده برای ۷ هزار قلم کالا

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۳۴۶۳

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «سید رضا فاطمی امین» در جلسه وزرای صنعت، معدن تجارت، جهاد کشاورزی و دادگستری که با تاکید معاون اول رئیس جمهور به میزبانی وزارت صمت برگزار شد، با بیان اینکه تمامی کالاهای دارای اهمیت تنظیم بازار را در سامانه جامع تجارت وارد کرده‌ایم، اظهار داشت: کنترل بازار بر اساس رصد فاکتورهای ثبت شده در سامانه جامع تجارت با سرعت و شفافیت بیشتری پیش خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رصد قیمت کالا از فروشگاه تا مصرف کننده نهایی با درج قیمت تولیدکننده

فاطمی امین بیان کرد: قیمت کالاها از درب کارخانه تا ورودی فروشگاه‌ها از طریق همین فاکتورهای ثبت شده در سامانه جامع تجارت کنترل می‌شود و از مغازه تا مصرف کننده نهایی نیز برای لاستیک (چون به شخص با کدملی داده می شود) قابل کنترل است.

وی اضافه کرد: برای کنترل و رصد قیمت کالاها از فروشگاه‌ها به مصرف کننده نهایی (خریدار) نیز پروژه درج قیمت تولیدکننده را گذاشته‌ایم، تولیدکننده قیمت تمام شده (با ارزش افزوده) را بر روی کالا درج می‌کند و فروشنده موظف است قیمت نهایی (مصرف کننده) را بر روی قفسه‌های فروشگاهی در معرض دید خریداران قرار دهد.

وزیر صمت تصریح کرد: با این روش شفاف سازی قیمتی به وجود می آید، برای کالاهای مصرفی حداکثر ۳۰ درصد و برای کالاهای سرمایه‌ای حداکثر ۲۰ درصد هزینه مجاز توزیع لحاظ می شود، مردم به عنوان ناظر بر بازار نظارت می‌کنند و مشکلات احتمالی را به سامانه ۱۲۴ اطلاع خواهند داد.

فاطمی امین با بیان اینکه حدود هفت هزار قلم کالا تاکنون مشمول درج قیمت تولیدکننده شده است، تصریح کرد: در مرحله اول اجرای این طرح حدود سه هزار و در مرحله بعدی حدود چهارهزار قلم کالا مشمول درج قیمت تولید کننده شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود دو سامانه بازارگاه (وزارت جهاد کشاورزی) و سامانه جامع تجارت ( وزارت صمت)، بیان کرد: راستی‌آزمایی انطباق داده های سامانه با واقعیت ها مورد تاکید است که در این حوزه به بازرسی و نظارت به خصوص همکاری بسیج و سازمان تعزیرات نیاز داریم.

توزیع برنج ایرانی برای تعادل در بازار و عرضه ۲۰ هزار تنی گوشت منجمد/ خریداری ۴۰ هزار تن میوه برای تنظیم بازار شب عید

سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی نیز در این جلسه بر تشدید بازرسی‌ها در این ایام به کمک تعزیرات، بسیج و وزارت صمت تاکید کرد و گفت: موضوعات مرتبط با برنج و گوشت در بازار با ورود بازرسان تعدیل شد. در قرارگاه محصولات کشاورزی که در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده نیز بر تشدید بازرسی‌ها و نظارت‌ها تاکید شده است.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه توزیع برنج ایرانی برای تعادل در بازار بیشتر شده است، ادامه داد: مصوبات تنظیم بازاری مرتبط با گوشت قرمز (گرم و منجمد) در حال اجرا است و برنامه عرضه ۲۰ هزار تنی گوشت منجمد در سطح کشور را داریم.

وی با بیان اینکه ۴۰ هزار تن میوه برای تنظیم بازار شب عید خریداری شده است، تصریح کرد: از ۱۰ استان کشور سیب و پرتغال با کیفیت خریداری کردیم تا بازار شب عید تنظیم گردد و در خصوص میوه شب عید مشکلی نداریم.

بازرسی از انبارها در روزهای پایانی سال

امین حسین رحیمی وزیر دادگستری نیز در این جلسه با تاکید بر ارایه اختیارات ویژه به تعزیرات و توسعه اختیارات در حوزه مبارزه با تخلفات بازار، بیان کرد: بازرسی از انبارها را در روزهای پایانی سال در دستور کار داریم تا از تخلفات احتمالی در زمینه احتکار اقلام مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان جلوگیری به عمل آید.

وی گفت: شعب فوق‌العاده تعزیرات دایر شده است و به سرعت به تخلفات بازار رسیدگی خواهیم کرد.

در این جلسه سردار ‌قاسم قریشی «جانشین سازمان بسیج مستضعفین»، غلامرضا حسن پور «رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور» و فرزاد آقایی «مدیر کل تعزیرات حکومتی و رئیس شعبه اول تجدیدنظر تهران» در کنار سید رضا فاطمی امین«وزیر صمت»، سید جواد ساداتی نژاد«وزیر جهاد کشاورزی» و امین حسین رحیمی« وزیر دادگستری» حضور داشتند.

راستی آزمایی انطباق داده‌های سامانه ها با واقعیت‌ها، پیگیری بیشتر موضوع عرضه خارج از شبکه و ارائه مصوبات لازم در دولت و سران قوا در این حوزه، مشخص شدن اولویت های بازرسی مشترک توسط دستگاه های ذیربط و ارایه اختیارات ویژه به تعزیرات برای برخورد با تخلفات بازار از مهم ترین موارد مطرح شده در این جلسه برای پیگیری‌های آتی بوده است.

منبع: ایرنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد سیدرضا فاطمی امین قیمت کالا مصرف کننده درج قیمت سید رضا فاطمی امین مبارک رمضان اخبار مرتبط درج قیمت تولیدکننده روی کالا یا قیمت مصرف کننده؟ طناب کشی قیمتی بین تولیدکننده و مصرف کننده تامین آرامش اصناف با درج قیمت تولیدکننده روی کالا طرح جدید درج قیمت تولیدکننده بر کالا چه محاسنی دارد؟ چرا کالا با قیمت واقعی به دست مصرف کننده نمی‌رسد؟ +فیلم عدم درج قیمت روی کالا به منزله گران‌فروشی است ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها درج قیمت تولیدکننده برای ۷ هزار قلم کالا اینترنت گران می شود حتی با این سرعت و کیفیت! قیمت خودروهای بی وای دی + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) ​برنج مشمول قیمت گذاری دستوری شد پاسخی برای اقدامات تحریک آمیز نداریم ساینا چقدر ارزان شد؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) چه کسانی با صادرات خشکبار، می توانند موبایل وارد کنند؟ جلسه دوجانبه هیات های ایران و روسیه در وین پیش بینی قیمت دلار اول اسفند؛ بازی تکراری دلار برای نزول؟ قیمت خودروهای بسترن + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) بیمه آسیا بیمه نامه درمان انفرادی ارائه می کند تعیین پیشواز خاص برای مخاطب خاص امکان پذیر شد با عیدی امسال کارگران چند کیلو برنج و گوشت می توان خرید؟ بال مرغ کیلویی چند؟ (جدول) سود سهام عدالت چه روزی واریز می شود؟ ریزش قیمت سمند ادامه دارد + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) صعود بی وقفه قیمت وام مسکن/ مهلت دریافت وام تخفیف دار تمدید شد ​مذاکرات مقامات روسیه و اتحادیه اروپا درباره مسائل باقی‌مانده در مذاکرات وین با ۷۴۰ میلیون خودروی ژاپنی بخرید + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) ادعای معاون وزیر صمت در مورد کاهش قیمت ٤٥٠٠ قلم کالا تحقیقات روی بارسلونا، تیم بدون لوگو و آرم! + عکس بورس امروز ۳۰ بهمن / بازگشت پول به بازار، ممکن است؟ قیمت خودروهای جِی ام سی + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) ۹۲ و ۷۰ میلیون فالوئر فیک برای رونالدو و مسی! قیمت جدید پژو ۴۰۵ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) تامین اجتماعی، مشتری بیمه سرمد شد الزام فروش ارز صادراتی قیر در نیما مزدا ۳ در بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) قیمت خودروهای جک + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) ​امیرعبداللهیان: تهران از خود قرمز خود در مذاکرات وین نمی‌گذرد گوشی های ۶ میلیونی هوآوی (جدول) ۱۰ راهکار موثر برای کسب موفقیت های عالی و درآمد بالا از کار و شغل تدریس خصوصی عیدی امسال کارگران معادل چند دلار است؟ امیرعبداللهیان: غرب تصمیم نهایی اش را بگیرد قیمت کوییک درجا زد + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) اپلیکیشن آرتان لایف تحت حمایت بانک ملت نیست ​امیرعبداللهیان: رسیدن به توافق خوب در کمترین زمان اراده ماست قیمت خودروهای برلیانس + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) رزمایش یک روزه هسته ای روسیه آغاز شد اعلام قیمت تست کرونا در بخش دولتی و خصوصی ایران با امیرعبداللهیان در حال نهایی کردن برجام؟ حفظ ثبات و امنیت در منطقه قفقاز از اولویت های قطعی ایران است الفبای رمزارز؛ NEAR (نیر) چیست؟ همایش مدیران موفق در صنعت ساختمان برگزار می شود قیمت وانت های دوگانه سوز چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) رییس سازمان راهداری: پول نگهداری راه ها را نداریم با عیدی امسال چند گرم طلا می توان خرید؟ پیش بینی جالب کارشناسان از آینده بازار مسکن پس از برجام زمین رایگان در امارات برای سرمایه داران موج جدید حملات یک بات نت به مراکز بهداشتی، آموزشی و دولتی بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت کالا مصرف کننده درج قیمت سید رضا فاطمی امین مبارک رمضان درج قیمت تولیدکننده سامانه جامع تجارت جدول قیمت کامل قیمت خودروهای هزار قلم کالا جهاد کشاورزی ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ تنظیم بازار مصرف کننده فاطمی امین قیمت کالا روی کالا شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۳۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمز ریزش قیمت خودرو کشیده شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و دنا + جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازار در یک هفته اخیر ریزشی بوده و حال در روز پایانی هفته، نوسان قیمت‌ها اندک شده است. فعالان بازار اعتقاد دارند که در حال حاضر بازار خرید و فروش خودرو با وجود روند کاهشی، خیلی داغ نبوده و تعداد خرید و فروش‌ها پایین است.

به اعتقاد آن‌ها، بازار خودرو به سمت رکود رفته است و همچنان قیمت‌ها نسبت به آنچه در دی و بهمن داشتیم، بیشتر است.

کارشناسان بازار خودرو تاکید دارند عرضه بیشتر و در دسترس بودن خودروهای جدید برای خریداری می‌تواند نرخ‌ها را کاهشی کند؛ متاسفانه طی ماه‌های گذشته این عرضه نیز زیاد نبوده و بهتر است اگر می‌خواهیم قیمت‌ها کاهشی باشد، میزان تزریق خودرو به بازار تسهیل شود.

آخرین قیمت‌ها در بازار

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با قیمت ۳۴۶ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز با کاهش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۲۲ میلیون تومان به فروش می‌رود.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در حدود ۶۷۰ میلیون تومان قیمت خورد. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم ۸۱۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ در بازار ۷۲۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ به قیمت ۸۴۵ میلیون تومان و پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ هم ۸۶۵ میلیون تومان به فروش رفت.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۹۹۰ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ در حدود ۸۲۵ میلیون تومان قیمت خورد.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ اما یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ در حدود ۶۴۵ میلیون تومان و راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار ۶۱۵ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار ۴۵۵ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم ۴۲۵ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار ۸۲۰ میلیون تومان فروخته شد.

شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم بدون تغییر، ۸۶۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار به قیمت ۸۳۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم به قیمت ۴۲۵ میلیون تومان رسید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899612

دیگر خبرها

  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت + جدول
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول
  • ترمز ریزش قیمت خودرو کشیده شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و دنا + جدول
  • رهاشدگی قیمت ها در بازار اجاره بها و رهن مسکن
  • قیمت جدید شاهین در بازار / این مدل ۸۷۰ میلیون تومان شد + جدول قیمت
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک